Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: accu loopt te snel leeg

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard accu loopt te snel leeg

    ik heb pas een audi a6 van 1998 van mijn dochter gekocht,die staat bij mij in de parkeer garage.
    na een week was de akku leeg,ik heb meteen een nieuwe akku gekocht en er in gezet.
    de dynamo laadt met bijna 14 volt ,op de meter te zien.maar als ik hem op kontakt zet zonder te starten gaat hij maar naar 12 volt.
    ik denk dat er iets in de auto zit dat de akku leegtrekt,ik weet dat de radio en het alarm altijd aanstaan maar wat zou er nog meer aan kunnen staan,
    heeft misschien iemand een elektroschema waar je dat op uit kunt zoeken,zodat ik zekering voor zekering er uit kan trekken en kijken of er veel verandert.
    is er mischien bekent wat deze auto in rust en standaard aan stroom mag trekken en op welke kontakten moet ik mijn meter zetten.
    bij voorbaat hartelijk bedankt

  2. #2
    et1961
    Guest

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Hi,

    Meet eens de stroom tussen +pool vd accu en de +pool aansluiting (accu pool dus loshalen), dan weet je de totale stroom die de auto in rust verbruikt.
    Hoeveel de stroom moet zijn kan ik helaas niet zeggen, maar ik verwacht hooguit 100-200 mA, want als dit 1 A zou zijn dan is je accu in 2 dagen leeg (50-75 Ah accu)

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.667
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Een nieuwe accu is maar gedeeltelijk geladen. Is er na plaatsing van de nieuwe accu wel goed met de auto gereden?
    Blijft er geen lampje branden (kofferbak...)?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    hoi met john bedankt voor de snelle reacties.
    even een aanvulling ,ik heb de akku meteen opgeladen ,ik weet vrij veel van elektro maar zonder schema is het alleen maar raden.
    de alarm installatie is vermoedelijk niet van audi,nu is het moeilijk om na te gaan wat er geactiveerd is als de sleutel eruit is.
    als ik een kabel van de akku los maak en weer vast begint de alarm installatie te loeien en dat is niet leuk,als ik mijn amperetang hier had kon ik meten zonder draden los te maken een amperetang klem je over de draden zonder ze los te maken en die geeft dan de stroom door de draad aan je kunt ze ook kopen voor wisselstroom.
    ik ga een paar zekeringen eruit halen zoals van de binnenspiegel en de radio en eens kijken wat dat voor resultaat geeft,als dat resultaat geeft, zet ik mijn multimeter over de zekering die veel stroom afneemt en kijk of ik iets kan vinden.
    groetjes john

  5. #5
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Kijk ook eens of de buiten spiegel verwarming aan staat ( de meeste mensen denken dat deze pas aan gaan als de achterruit verwarming aan staat maar dat is niet altijd waar want als het buiten onder een bepaalde temperatuur komt dan gaan ze ook automatisch aan.)
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK


  6. #6
    et1961
    Guest

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f prins Bekijk Berichten
    Kijk ook eens of de buiten spiegel verwarming aan staat ( de meeste mensen denken dat deze pas aan gaan als de achterruit verwarming aan staat maar dat is niet altijd waar want als het buiten onder een bepaalde temperatuur komt dan gaan ze ook automatisch aan.)
    Toch niet als het contact uitstaat!

    John,

    Het alarm spreekt aan via de noodstroomsirene, maar als het goed is gaat deze ongeveer na 45 sec van zelf uit, voldoende tijd om even een amperemeter tussen de +pool van de accu en de losgenomen kabel te houden. Op de noodstroomsirene zit normaal ook een sleutelschakelaar om deze uit te zetten.
    Een ampere tang is natuurlijk nog makkelijker, dan hoef je niks los te maken. Echter of deze kleine stromen van ca. 100 mA nauwkeurig kunnen meten is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte amperetang.

    Mocht je bepaalde groepen (circuits) verdenken, dan is het meten (stroom) op de verwijderde zekering ook een goede optie. Op die manier kan je misschien achterhalen weleke circuits bij uitgeschakeld contact stroom vragen en hoeveel.

    Suc6

  7. #7
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door et1961 Bekijk Berichten
    Toch niet als het contact uitstaat!

    John,

    Het alarm spreekt aan via de noodstroomsirene, maar als het goed is gaat deze ongeveer na 45 sec van zelf uit, voldoende tijd om even een amperemeter tussen de +pool van de accu en de losgenomen kabel te houden. Op de noodstroomsirene zit normaal ook een sleutelschakelaar om deze uit te zetten.
    Een ampere tang is natuurlijk nog makkelijker, dan hoef je niks los te maken. Echter of deze kleine stromen van ca. 100 mA nauwkeurig kunnen meten is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte amperetang.

    Mocht je bepaalde groepen (circuits) verdenken, dan is het meten (stroom) op de verwijderde zekering ook een goede optie. Op die manier kan je misschien achterhalen weleke circuits bij uitgeschakeld contact stroom vragen en hoeveel.

    Suc6

    Nee niet als het contact uit is, maar hij had het er over dat de volt meter op 14V stond en als hij het contact aan zet deze naar 12V gaat dit kan wel door de spiegelverwarming komen.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #8
    et1961
    Guest

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Okay, probleem is dat zijn accu leeg loopt terwijl het contact uitstaat. Bij inschakelen van het contact zullen er diverse verbruikers ingeschakeld worden, de belasting voor de accu neemt dan toe, waardoor de accu spanning daalt. Dit is heel normaal, spanningsdaling is afhankelijk van de belasting, conditie en capaciteit van de accu.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    dat is ook bij mij hetzelfde probleem de accu gaat snel leeg
    heeft het te maken dynamo of zekering

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Question Re: accu loopt te snel leeg

    en hoe kan je dynamo meten?
    met multimeter
    en hoe moet je weten of de dynamo werkt of niet?
    Laatst gewijzigd door dina12; 26-05-13 om 19:44.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Als je dynamo niet werkt dan komt de spanning na starten niet rond de 13.8-14V maar blijft onder de 12V en zal steeds verder zakken.
    Laatst gewijzigd door plorie; 26-05-13 om 20:07.

  13. #12
    mavada's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    133
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    klinkt niet ongewoon, bij mij op kontakt ook gewoon iets meer dan 12v...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    110
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: accu loopt te snel leeg

    Nieuwe accu's zijn niet altijd in orde, vorig jaar nieuwe accu geplaatst als ik dan vervolgens ergens 2~5 minuten stond dan kon ik niet meer starten.
    Accu vervolgens bij de automaterialen zaak laten testen. Bleek inderdaad niet in orde en kreeg een nieuwe.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •