Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Parkeersensoren doen het wel/niet

  1. #1
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Parkeersensoren doen het wel/niet

    Tijdens het inschakeling van de achteruit of bij het handmatig aanzetten van de parkeersensoren (voor + achter aanwezig) is er SOMS een hoge toon te horen en gaat het lampje op de schakelaar knipperen en dan doen de sensoren het niet. Als je even later weer een rit gaat maken doen ze het weer wel (meestal).
    Wanneer de sensoren in storing staan en je gaat luisteren bij de sensoren, dan "tikken" deze allemaal. Nou heb ik een paar maanden geleden iemand (niet erg hard) achterop gehad, de bumper is gedeeltelijk vervangen (niet het gedeelte met de sensoren) zou er iets los kunnen zitten? Is de enige manier om hier achter te komen de boel te laten uitlezen, en kan dat als de storing maar af en toe optreed?

  2. #2
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    ik heb ook dat ze t af en toe niet doen, bij nat weer met name. de foutcode blijft echter niet hangen, want bij later uitlezen was er geen fout uit te lezen met vagcom.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    toevallig geen trekhaak gemonteerd?

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    ik heb een afneembare trekhaak die ik nog nooit gebruikt heb...
    ligt dus al de hele tijd in de kofferbak
    Laatst gewijzigd door Henkjan; 11-03-12 om 16:09.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #5

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Same problem met nat weer,heb dan alleen achter sensoren....ik verdenk de kabelboom,maar is lastig zoeken...
    "99 A6 4.2 Avant Tiptronic


  6. #6
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Na de hoge toon en het knipperende lampje (in het knopje) doen de sensoren het helemaal niet, ze tikken dan wel.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Misschien een los contact in een van de sensoren? Enkele maanden geleden ongeveer hetzelfde gehad, althans met dit probleem in het begin en op het einde werkte de sensoren achter helemaal niet meer.......
    Bleek achteraf een bedrading los te zitten bij een van de sensoren welke dus de ene keer wel en de andere keer geen contact maakte......
    Als het goed is maakt een van de sensoren een ander geluid dan de anderen. Daar zal dan waarschijnlijk het probleem zitten. Kan me niet voorstellen dat ze allemaal tikken........

    Zie mogelijk dit topic op blz 2 --> http://www.audiforum.nl/forum/c5-199...ml#post1156456
    Laatst gewijzigd door Chicco68; 16-03-12 om 10:45.

  8. Ad
  9. #8
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Van de week sensoren laten uitlezen, blijkt de sensor midden linksvoor te zijn die problemen geeft. Op de sensor zit corrosie, ik heb dit voorzichtig weg gehaald, sensorvlak voorzichtig geschuurd en vervolgens met de lakstift weer netjes blauw gemaakt. Sensor weer ingebouwd, tot op heden lijkt het weer goed te werken. Zal het melden als het zich toch weer voordoet, dan moet er helaas een nieuwe sensor in.

  10. #9
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    heb hier gister ook een a6 gehad met psensor storingen, ook middenvoor links
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  11. #10
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Welkom to the club, die sensoren gaan om de haverklap stuk. Ik heb nu een derde sensor stuk in twee jaar tijd. Wat opvalt is dat het vaak in de winter gebeurd, lijkt wel of ze slecht tegen pekel/kou kunnen. Tot op heden heb ik ze goedkoop kunnen vervangen. Via eBay.de worden ze regelmatig in kleur aangeboden. Als je wilt weten of ze stuk zijn moet je je oor tegen de sensor leggen. Tikkeren ze, zijn ze in orde, hoor je ze niet tikkeren dan zijn ze stuk. Ik heb nu een vraag voor een PDC sensor bij de onderdelenlijn liggen. Eens kijken wat daar uitkomt.

    Ps als je de zoekfunctie had gebruikt had je dit antwoord al eerder gevonden.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  12. #11
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Stomme vraag misschien, maar hoe krijg ik de connector makkelijk los. Ik heb het geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.

  13. #12
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Als ik me goed herinner druk aan de zijkant met een platte schroevendraaier een palletje in, dan trek je hem zo uit elkaar.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  14. #13
    micdee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Bedoel je de sensor zelf of de stekker naar de sensor?
    De stekker naar de sensor heeft, naar mijn weten, zo'n zelfde palletje als alle andere stekkers die bij de motor in een audi zitten. Dus stekker eerst een klein beetje in duwen en vervolgens dat lipje naar beneden duwen en dan, terwijl je het lipje naar beneden blijft duwen, de stekker er aftrekken....
    Wanneer dit door een vorige "arbeider" stuk gemaakt is, wordt iets meer klooien want dan moet je het dus zeker met een schroevendraaier doen.
    Sensor zelf heeft, wanneer ik het me goed kan herinneren 3 palletjes welke iets ingeduwd moeten worden om eruit gehaald te kunnen worden.
    Gestolen en weer teruggevonden maar niet terug genomen: RS6, plus uitgevoerd en zonder begrenzing: ....

  15. #14
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet.

    Toevallig kwam de klant gister nog ff langs en heb ik even de sensoren zelf bekeken. Beide sensoren die een storing gaven hadden (steenslag?)puntjes/bobbeltjes in de lak op de sensor zitten. Heb de klant geadviseerd om eens licht met een schuurpapiertje de sensoren weer glad te maken.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet

    Heb sinds gisteren 23 januari er ook last van.. wil smiddags weg rijden op mijn werk en opeens deden ze het niet meer. Hoge toon en druk knop die knippert. Met nat weer kwam het wel eens voor dat beide sensoren rechts achter daar deden. Die zijden dat ik al tegen een object aan zat. En mijn navigatie is ook in 1x aan het flippen. Zegt dat ik op een heel andere locatie ben.. misschien allemaal oorzaak van de kou/sneeuw/pekel

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet

    Nu het een aantal dagen warmer en beter weer is doen mij parkeersensoren het weer. Heel apart

  18. #17
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensoren doen het wel/niet

    past wel bij de rest van de verhalen hier. lijkt toch iets van vocht te zijn waardoor ze in storing gaan, maar er (gelukkig) niets kapot gaat


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •