Ik kan je helaas niet helpen met initiële vraag.
Ik heb onder mijn drive ook 4, 3, 2 aan versnellingen. Handmatig kan ik ook naar 1. Dit is 100% zeker een Tip Tronic.
Dit is van een 4,2L V8, met Quattro.
Hopelijk kan iemand je toch helpen met de vraag waarmee je dit draadje bent gestart.
Succes
Thomas
Wat een rare discussie, ik heb ook een 2.4 met een 5-traps automaat, tiptronic en geen Quattro. Geen peddels aan het stuur, alleen de pook kan naar rechts en dan handmatig schakelen met + en -
Mijn automaat schokt ook wel eens, als ie koud is en met weinig gas of gas los, meestal van 2 naar 3. Ik vind het geen issue, auto is wat ouder en het is alleen als ie koud is. Gewoon rustig blijven rijden tot de olie op temperatuur is, daarna...gassen maar!
ik heb eea uitgeplozen en het volgende is het geval: in 2000 heeft Audi de multitronic geïntroduceerd op de A6 c5, deze vervangt de tiptronic op alle voorwiel aandrijvers.
Kortom als je A6 van voor 2000 is kun je dus een voorwielaangedreven tiptronic hebben, hierna niet meer.
vandaar denk ik de verwarring.
Hoi Bart, ik ben het eigenlijk helemaal met je eens, ik heb de vraag alleen gesteld op ik nieuwsgierig was en of andere dit herkende (Ik heb hiervoor nooit een automaat gehad) Het was geen sinds de bedoeling om in een discussie terecht te komen over wel of geen TT, hoewel ik het begrijp om een juiste conclusie te kunnen trekken. Als ik het zo lees heb je de zelfde automaat als ik (zou je herkennen aan de plaatjes op de vorige pagina). Omdat mijn parkeersensoren af en toe in storing gaan heb ik deze laten uitlezen, gelijkertijd is de automaat ook uitgelezen, hier kwamen geen foutcodes in voor. Om het af te sluiten, volgens de Audi dealer is het een elektronisch geregelde 5 traps automaat met TipTronic. Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage.
OK, er even vanuitgaande dat het idd een TT is, wat gezien de laatste antwoorden van TS best kan zit het probleem denk ik in de koppelomvormer.
Persoonlijk zou ik eerst even verse bakolie en filter proberen.
Ooowh, ik heb een special zeldzame gelimiteerde uitvoering! Is dat even top! Daarna is er dus geen fatsoenlijke voorwielaangedreven C5 met automaat geleverd! Haha
Maar verder dus geen storingen in de bak, dus als je het zo goed mogelijk wil doen kun je nog een keer de olie wisselen, maar meer zit er niet in. 't Is ook 12 jaar oud, een schokje is dan karakter en geen probleem.
Hallo,
ik heb een Audi A6 met multitronic van 2003 vorige week bleef staan bij Offenbach even voor Frankfurt hij schakelde niet meer opgehaald door de ADAC en een week later stond hij bij een garage min er gehaald de zekeringen er uit gehaald starten voor en achteruit deed het weer.
Naar huis gebracht alles gecontroleerd spanningen e.d. , ik zou weg rijden niet voor of achteruit..... een nieuwe rem schakelaar erop gezet en doet helemaal niets meer alleen de bremslicht brand.......
Wie weet een antwoord hierop?
Ik had ook dit probleem, dat de auto schokt zo nu en dan. Wellicht is je motorblok deels los geraakt. Zet je auto op de handrem. Schakel in z'n één en geef zachtjes gas. Laat iemand kijken of je motor beweegt. Bij mij kwam de motor naar boven, dit geeft het schok effect tijdens het rijden. Speling in de bevestiging rubbers. Kosten onderdelen 30 EUR + montage.
gelukkig mijn probleem is verholpen.
Ik ben redelijk nieuw met tiptronic bakken en ook met Audi trouwens. Heb de auto net een week en nog geen tijd genomen om leuke foto's te maken. Ik heb geen idee wat je met lockup bedoelt. Ik heb dit schokken alleen bij warme motor. Volgens mijn gevoel bij hele warme motor erger dan bij net warm. De eerste 3 kilometer met rustig rijden schokt hij niet met of tussen schakelen. Kan niet zien in welke versnelling hij staat op automaat, maar is meestal rond de 55-60 Km/u vooral bij lichtjes gas geven om op snelheid te blijven. Bij flink optrekken is het maar heel kort waarschijnlijk door het snelle doorschakelen. Zou de bak flushen en filter/olie vervangen dit kunnen oplossen?
P.s. weet niet of ik beter een nieuw topic had kunnen starten, maar goed probleem omschrijving past ook bij mijn probleem.