Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 53 van de 53

Onderwerp: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Je kunt ook Thomassen in Lunteren eens benaderen, die geven 2 jaar garantie.

  2. #42
    Tommieeeeeee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Ik zal even kijken, bakrevisie kost inderdaad nogal wat.
    Maar door rijden gaat ongetwijfeld voor meer problemen zorgen in de toekomst.

    stof om over na te denken dus

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Hoe is dit verhaal nou uiteindelijk afgelopen?

    Ik heb sinds kort een A4 B5 2.4 V6 automaat die ook vreemd schakelt zoals hierboven beschreven. In principe was ik van plan om de bak te laten flushen, maar kreeg vanmiddag de tip dat het ook aan de LMM kan liggen. De motor geeft dan als het ware verkeerde info aan de automaat die zich vervolgens geen raad weet en raar gaat schakelen.

    Twee totaal verschillende invalshoeken: oude dikke olie met prut of een electronisch probleem in de motor.

    Wie het weet mag het zeggen.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo A8 Bekijk Berichten
    Hoe is dit verhaal nou uiteindelijk afgelopen?

    Ik heb sinds kort een A4 B5 2.4 V6 automaat die ook vreemd schakelt zoals hierboven beschreven. In principe was ik van plan om de bak te laten flushen, maar kreeg vanmiddag de tip dat het ook aan de LMM kan liggen. De motor geeft dan als het ware verkeerde info aan de automaat die zich vervolgens geen raad weet en raar gaat schakelen.

    Twee totaal verschillende invalshoeken: oude dikke olie met prut of een electronisch probleem in de motor.

    Wie het weet mag het zeggen.
    Hoi,

    als je geluk hebt is het de LMM, alleen gaat de bak dan niet schokken, alleen (veel) schakelen.
    Laat de lmm even uitlezen en direct dan ook de bak.

    Mijn ervaring (ben al (te) vaak bij een revisie bedrijf geweest) als het brein versleten is of slecht wordt (lekken, timing) ZO SNEL MOGELIJK laten fixen want als je bak revisie moet laten doen ben je niet jarig...

    Overigens goede ervaringen met Autrans gehad.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Volgende week ga ik ermee aan de slag, ik heb de auto nog maar net.

    Wat doet hij precies:

    - De automaat schakelt heel veel en vooral veel te snel door. In no time rij ik 60 in zijn vijf met iets van 1100 toeren. Als ik dan iets gas bij geef blijft hij redelijk lang in de hoogste versnelling hangen, totdat ik wat meer gas geef en hij direct twee of drie versnellingen terug schakelt en er agressief vandoor gaat. Het schakelen zelf gaat gewoon vrij soepel, zonder gebonk.

    De auto staat nu bij de garage voor een nieuwe distributie, zo gauw hij terug is kan ik het nummer van de LMM checken en een andere op de kop tikken.

    Wordt vervolgd, ik ga door tot hij het goed doet. Zoals de bak nu schakelt voelt het absoluut niet alsof er een dure revisie aan zit te komen.
    Laatst gewijzigd door Theo A8; 03-07-14 om 14:27.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Vanmiddag de stoute schoenen aan getrokken en de bakolie en filter vervangen, viel me nog alles mee qua moeilijkheidsgraad.

    - Eerst de olie eruit laten lopen en nauwkeurig kijken hoeveel er precies uitkomt, dan weet je meteen hoeveel olie je moet kopen. Het bleek om en nabij de 5,5 liter te zijn wat eruit kwam.
    - Daarna pannetje schoonmaken, magneten schoonmaken, filter vervangen en de zooi weer in elkaar schroeven.
    - Het vullen heb ik in eerste instantie gedaan zonder draaiende motor en kon er toen al ruim 3 liter in kwijt. Daarna een keer starten en even door de versnellingen gehaald en weer uitgezet en weer gevuld tot hij over liep, weer een litertje erbij. Aansluitend de motor laten lopen en weer alle versnellingen doorlopen en met draaiende motor bijgevuld tot het eruit ging lopen. Carter van de bak voelde al lauw / handwarm, qua temperatuur zal hij dan rond de 40 graden geweest zijn, precies goed dus.

    Ik heb er dus geen hogere wiskunde voor gebruikt, alleen mijn gezonde verstand. Automaat is er duidelijk van opgeknapt, hij glijdt een stuk soepeler in D en in achteruit en het schakelen verloopt rustig zonder bonken. De schakelmomenten zijn nog wel wat apart, de bak schakelt nog altijd wat snel door naar een hogere versnelling en moet duidelijk even nadenken voor hij terugschakelt als ik een langzame bocht uit kom, maar ook dat lijkt een stukje verbeterd.

    Eigenlijk best tevreden met het resultaat, best een grappige klus.

    Je moet via de onderkant vullen en dat vereist wat freubelen met slangetjes. Gelukkig is de cardantunnel lekker ruim bij een A4 B5 en kun je de fles lekker hoog houden en prima leeg knijpen.

    Mijn eigen McGyver-vulsysteem:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 08-05-18 om 09:39.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo A8 Bekijk Berichten
    Vanmiddag de stoute schoenen aan getrokken en de bakolie en filter vervangen, viel me nog alles mee qua moeilijkheidsgraad.

    - Eerst de olie eruit laten lopen en nauwkeurig kijken hoeveel er precies uitkomt, dan weet je meteen hoeveel olie je moet kopen. Het bleek om en nabij de 5,5 liter te zijn wat eruit kwam.
    - Daarna pannetje schoonmaken, magneten schoonmaken, filter vervangen en de zooi weer in elkaar schroeven.
    - Het vullen heb ik in eerste instantie gedaan zonder draaiende motor en kon er toen al ruim 3 liter in kwijt. Daarna een keer starten en even door de versnellingen gehaald en weer uitgezet en weer gevuld tot hij over liep, weer een litertje erbij. Aansluitend de motor laten lopen en weer alle versnellingen doorlopen en met draaiende motor bijgevuld tot het eruit ging lopen. Carter van de bak voelde al lauw / handwarm, qua temperatuur zal hij dan rond de 40 graden geweest zijn, precies goed dus.

    Ik heb er dus geen hogere wiskunde voor gebruikt, alleen mijn gezonde verstand. Automaat is er duidelijk van opgeknapt, hij glijdt een stuk soepeler in D en in achteruit en het schakelen verloopt rustig zonder bonken. De schakelmomenten zijn nog wel wat apart, de bak schakelt nog altijd wat snel door naar een hogere versnelling en moet duidelijk even nadenken voor hij terugschakelt als ik een langzame bocht uit kom, maar ook dat lijkt een stukje verbeterd.

    Eigenlijk best tevreden met het resultaat, best een grappige klus.
    ook ik heb zeer goede ervaringen met autrans na het spoelen en vullen met nieuwe olie en een additief leek het wel of ik een nieuwe automaat had gekregen, dat was overigens voor mijn chrysler t&c. zeker een aanrader. wel pittig aan de prijs maar goed daar krijg je ook wat voor.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Hallo,

    Hoe is het afgelopen Tomieeeee en Theo?
    Ik herken mij in het probleem van "snel opschakelen". Eerlijk gezegd dacht ik dat dit normaal was i.v.m. zuinig rijden?
    Terug schakelen naar 2e versnelling pakt hij slecht op.
    Het gaat hier om aan Audi A3 2005 2.0 TFSI.

    Is het de Mechatronic (computer?) of toch rivisie

  10. #49
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Dit gaat over een tiptronic, de DSG ligt alleen in Audi's en VWs met dwarsgeplaatste motor. Totaal verschillende bakken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #50

    Standaard Re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dit gaat over een tiptronic, de DSG ligt alleen in Audi's en VWs met dwarsgeplaatste motor. Totaal verschillende bakken.
    Er zijn ook gewoon dsg's/s-tronics voor langsgeplaatste motoren hoor

  12. #51
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    S-tronics wel, DSGs niet.
    De Passat kreeg een DSG toen er werd overgegaan van het A4/A6-platform op een verlengde versie van het modulaire Golf-platform. De S-tronic is anders gebouwd dan de DSG en kan veel meer koppel aan. Er zijn nog steeds meer koppelingen maar de constructie wijkt behoorlijk af.

    Maar goed, als je in dit topic adviezen voor je DSG zoekt gaat dat niet lukken.
    Laatst gewijzigd door tom; 08-05-18 om 11:47.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Oke,
    Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt heb ik niet veel verstand van auto's.
    Echter is dit wel het enige topic die aansluit op mijn probleem.
    Mochten mensen dit tegenkomen zijn of hebben ervaren met een DSG hoor ik dat graag.

    Bedankt voor je reactie.

  14. #53

    Standaard Re: Automaatbak slipt door/schakelt vreemd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    S-tronics wel, DSGs niet.
    De Passat kreeg een DSG toen er werd overgegaan van het A4/A6-platform op een verlengde versie van het modulaire Golf-platform. De S-tronic is anders gebouwd dan de DSG en kan veel meer koppel aan. Er zijn nog steeds meer koppelingen maar de constructie wijkt behoorlijk af.
    Niet eens. S-tronic is Audi haar benaming voor wat Volkswagen DSG noemt. Er is niet maar één DSG en één S-tronic of iets dergelijks. In de A3 8P noemde Audi de 02E / DQ250 versnellingsbak een S-tronic, terwijl exact dezelfde 02E / DQ250 bij VW, SEAT en SKODA een DSG wordt genoemd.

    "The S tronic 02E twin-clutch gearbox is also known as the Direct Shift Gearbox (DSG) 02E.
    Given that Audi uses the name "-tronic" for its automatic gearboxes (tiptronic, multitronic),
    the twin-clutch gearbox 02E has been named "S tronic" in keeping with
    the Audi nomenclature system."
    Bron: SSP 386


    Die trend is doorgezet. De technisch totaal vernieuwde en nu veelgebruikte DQ200 / 0AM bak (dagelijks 2000+ nieuwe exemplaren uit de Tsjechische SKODA fabriek) in o.a. de Golf, Passat en Touran is exact hetzelfde als de DQ200 / 0AM in o.a. de 2011 Audi A3 8P 1.4SI. Maar ook met deze bak weer; bij Audi werd het een S-tronic genoemd (zoals je hier kunt zien). Zelfde met een DQ500; 'DSG' in de VW Transporter, S-tronic in een TT RS.. etc. etc.

    Voor langsgeplaatste motoren zijn er volgens mij alleen de DL501 / 0B5 (gemaakt in VW fabriek Kassel) en DL381 (zoals o.a. in de B9 en C7 ultra). Of je die deze bakken nou S-tronic of DSG noemt is volgens mij niet zo'n probleem Ik zou zo geen actuele Volkswagen met langsgeplaatste motor meer kunnen noemen dus mogelijk zet VW deze bakken helemaal niet in.

    n.b.: Ja, er zijn verschillen, niet elke DQ250 of DQ200 is 100% gelijk.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •