Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Moeizame koude start 2.5TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Moeizame koude start 2.5TDI

    Beste audi fanaten, heb 3 uur staan zoeken naar mijn probleem maar heb niets gevonden, dus hier volgt mijn probleem:
    Ik heb een A6 2.5 TDI avant MT van 2004. Sinds aantal maanden start de wagen slecht. Moet sleutel aanhouden en dan start deze uiteindelijk met toch heel veel rook (wit) achterlatend. Heb alle 6 "kaarsjes" al vervangen maar probleem blijft. Het is ook niet altijd. Na een nachtje buiten te hebben gestaan start hij slecht nadien niet meer.
    Wat kan het probleem zijn.?

    Jullie hebben me voordien goed geholpen en jullie adviezen waren steeds correct(bedankt aan diegene die mij voordien geholpen hebben, Kevin& co)

    Thx already!

  2. #2
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Temperatuursensor defect? Retourleidingen lek?
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Ik weet het echt niet. Ik moet wel zeggen dat hij wat loom is voor een 2.5

  4. #4
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Dat kan ook te maken hebben met de drukdoos van de turbo.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    heb binnen 2 weken afspraak bij audi. Zal zien wat het probleem is en zal zeker jullie suggesties meedelen. Wanneer het probleem opgelost is zal ik het meedelen.

    Groetjes


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    En een lekkende injector? Veel onverbrande diesel in de cilinder geeft toch ook witte rook?
    Dat is natuurlijk minder als je binnen korte tijd weer start.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Nokkenassen niet versleten?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    heb je al foutcodes uit laten lezen?

    ik vindt mijn 2.5 ook vrij loom, aard van t beestje denk ik


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #9
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nokkenassen niet versleten?
    kleine kans, hij is uit 2004
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  11. #10
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Nokkenassen uit 2004 willen ook wel gaan.....

    Brandstof pomp? Het kan ook de koelwatertemperatuursensor zijn, is bij mij toen ook vervangen, ding kost niks, maar veroorzaakt wel vreemde klachten als slecht starten, temperatuurmeter die niet goed omhoog komt, stationairloop wisselend etc....
    Laatst gewijzigd door Willem_Dokkum; 06-08-12 om 07:39.
    "Life in the fast lane"

  12. #11

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimitriosm Bekijk Berichten
    heb binnen 2 weken afspraak bij audi. Zal zien wat het probleem is en zal zeker jullie suggesties meedelen. Wanneer het probleem opgelost is zal ik het meedelen.

    Groetjes
    Hey Dimitriosm, heb je inmiddels al n antwoord van de dealer? Ik heb exact t zelfde probleem. Heb veel nagezocht op fora e.d. maar kom tot heel veel mogelijke oorzaken zoals gloeibougies of de andere suggesties in dit topic.

    Let me know! Dank.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    11
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Unhappy re: Moeizame koude start 2.5TDI

    hoi, ik heb nu ook hetzelfde probleem met het starten van mijn audi a6 2.5 tdi v6 bj 2000. Als ie eenmaal warm gedraaien is, dan heb ik geen problemen met het starten. het gaat vooral om de koude start. je moet echt erg lang starten, zelfs dan start slaat ie haast niet aan. heb de voorgloei relais al vervangen en de dieselfilter vervangen voorgloeibougies. maar start net zo slecht als die van jou . zelfde probleem. flinke rookwalm. accu was goed startmotor was goed alleen dus dat zelfde probleem .

  14. #13

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Pomptiming zou kunnen.

    Hoort koud gewoon makkelijk starten zonder horten of stoten.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  15. #14
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennowessel Bekijk Berichten
    hoi, ik heb nu ook hetzelfde probleem met het starten van mijn audi a6 2.5 tdi v6 bj 2000. Als ie eenmaal warm gedraaien is, dan heb ik geen problemen met het starten. het gaat vooral om de koude start. je moet echt erg lang starten, zelfs dan start slaat ie haast niet aan. heb de voorgloei relais al vervangen en de dieselfilter vervangen voorgloeibougies. maar start net zo slecht als die van jou . zelfde probleem. flinke rookwalm. accu was goed startmotor was goed alleen dus dat zelfde probleem .
    In jouw geval kun je eerder uitgaan van versleten nokkenassen dan TS.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    11
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    thxs micky, ik heb ernog over nagedacht over de nokkenassen maar dat was het niet, ik heb de luchtmassa meter vervangen, maar geen gelukw volgens het uitlezen van de garage. zelf dan starte hij niet, later heb ik via een kennis gehoord , dat je de stekker van de warmtesensor eraf moet halen,ik heb de warmtetempratuursensor de stekkertje eruitgetrokken en hij start weer zoals ie altijd heeft gedaan, huuuuhhh . gloeispiraalaanduiding blijft ook langer branden, dus de warmte sensor is kapot, dus ik heb alles voor jan joker dingen vervangen, om een lullig dingetje als warmte tempratuur sensortje bij de koelvloeistofaansluiting ???? in iederegeval thxs voor de uitleg en hoop dat het wat is voor de andere mensen met dezelfde auditype

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    sorry voor de late reactie. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Start nog steeds slecht binnen 2 weken moet hij terug binnen, deze keer bij GEEN audi dealer. Dat zijn gewoonweg dieven. Heb vorige keer bijna 1000€ (alleen werkuren)betaald voor niets en het probleem is niet opgelost.
    Zal jullie laten weten wat het kan zijn vanaf het moment dat het opgelost is.

    Groetjes!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Beste,

    Ben ook in het bezit van een A6 2.5tdi 180pk quattro. Heb echter hetzelfe probleem als hierboven beschreven. Moeizaam starten bij een koude motor. Wanneer deze dan voor de eerste keer wordt gestart dan geeft het voltage meter tussen de 8 en 10 volt aan. Daarna loopt de meter door naar ongeveer 14 volt. Na enkele minuten weer starten geen probleem, voltage ook minimaal 12 volt. Kan het zijn dat de accu minder power geeft?
    Om zomaar onderdelen te gaan vervangen die het probleem niet oplossen is ook een kostbare zaak.

  19. #18
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    @wolveman: komt de spanningsmeter wel naar de 12V als je ff wacht met starten? want de gloeiboegies trekken erg veel stroom, bij mij loopt de spanning ook terug tijdens t gloeien, maar gaat dan netjes naar 12V als ik ff wacht met starten.

    draait je startmotor wel goed rond? dan is t niet de accu (hoewel een minder frisse accu wel een ander probleem kan verergeren natuurlijk, bv gloeierds die noet jofel zijn doen t met een matige accu helemaal uien)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    100
    Kudos
    5
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    precies hetzelfde probleem. In de ochtend lastig starten. Startmotor draait wel vlot rond en de accu is goed (laten doormeten). Het lijkt echter wel of de motor later op temperatuur komt, meer geluid maakt en ik weet niet wat hij stationair moet lopen maar bij mij loopt ie rond de 800 toeren. Temperatuur komt uiteindelijk wel op bedrijfstemperatuur en blijft dan stabiel.

    Bij de Audi (was ik voor de APK) riepen ze eerst dat er niets aan de hand was en toen ging men gissen. Ik hoorde de woorden "Nokkenassen" en/of "ERG (of EGR) box" en en en. Ik snap zelf ook wel dat het van alles en nog wat kan zijn maar dit waren toch wel zaken waar allemaal een prijskaartje aan hangt. Dan mag je op een gegeven moment wel specifieker zijn.

  21. #20
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Moeizame koude start 2.5TDI

    Het zijn de afdichtingsringen bij de verstuivers.
    Of de slangen bij het brandstoffilter lekken.(vaak na vervanging brandstoffilter)

    Als de auto 's nachts lang stil staat, gaat door de lekkage het vacuum van het brandstofsysteem af.
    En moet je dus lang starten.
    Door het vacuum zie je geen brandstoflekkage.
    Hij zuigt dan lucht naar binnen.
    Ik spreek uit ervaring.

    2min starten is dan geen uitzondering.

    Dit antwoord zal je ook bij de tdiclub krijgen.

    En ga naar een goede tdigarage.
    En niet naar de stealer.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •