Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 59 van de 59

Onderwerp: 17 inch of 18 inch velgen?

  1. #41
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleNk810i Bekijk Berichten
    Smaken verschillen dan he, maar ik vind dat dit zo uit een autostyle catalogus kan komen:



    En die RS versie is helemaal lachwekkend :o



    Oudere Audi's in het wit zijn inderdaad wel erg nice
    Tja, en die vind ik nu juist wel mooi, 2 kennissen van me hebben deze, 1 A5 en 1 A6 zgan;-)
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Gaat dit passen?

    Velgsteek: 5x112 ET45 - 8.0J - naafgat 66,6mm

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Steek is goed, ET-waarde is vrij hoog voor die velgbreedte, ik denk dat dat gaat aanlopen bij insturen.
    Naafgat is sowieso te groot, dat zou 57mm moeten zijn, maar dat is op te lossen met centreerringen.
    Laatst gewijzigd door plorie; 24-09-12 om 20:55.

  4. #44
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Kan er nog aan toevoegen dat bij een medeforummer ET48 zelfs nog paste met 225/40-18. De bandenmaat (afrolomtrek/breedte) is dan ook een factor.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    naafdiameter is inderdaad op te lossen met ringen. en banden zijn 225/40-18
    het betreft een old RS-6 velgen die onder een VW Jetta hebben gezeten.


  6. #46

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    hallo

    heb een audi a6 3.0 avant quattro uit 2002.
    er komt een verlagingsset onder van eibach 3cm..
    ben aan het twijfelen of 19 20 inch..
    wat is het maximale wat er onder kan zoals de velgen en de banden..
    graag jullie reactie

    groet harm

  7. #47
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Hallo Harm,

    Wellicht vind je dat hier of hier voordat je een topic omvormt of kaapt
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Ik heb 19 inch onder mijn A6 en het rijdt heerlijk. Wel verbruikt de auto iets meer. Hij is nu verlaagd 30mm maar op de foto niet.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door fardan33; 11-11-12 om 09:16.

  10. #49

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fardan33 Bekijk Berichten
    Ik heb 19 inch onder mijn A6 en het rijdt heerlijk. Wel verbruikt de auto iets meer. Hij is nu verlaagd 30mm maar op de foto niet.
    ok nog een vraagje welke bandenmaat voor en achter en de velgmaat en de et waarde..

  11. #50
    bartdehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    347
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harm1965 Bekijk Berichten
    hallo

    heb een audi a6 3.0 avant quattro uit 2002.
    er komt een verlagingsset onder van eibach 3cm..
    ben aan het twijfelen of 19 20 inch..
    wat is het maximale wat er onder kan zoals de velgen en de banden..
    Alleen de verlagingsveren zonder schokbrekers, dus zon Eibach Pro kit? Das een prima verlaging, heb ik ook en heel comfortabel. Nadeel is dat de originele schokbrekers wel snel overlijden, ze staan 3cm buiten hun normale werkpunt. Koop er Febi Bilstein B9 sprint schokdempers bij, die zijn eventueel ook in combinatie met de Eibach veren te koop, dat heet de B12 van Bilstein als ik me niet vergis. Ik heb ze er later ook ondergezet, het comfort blijft uitstekend en het overhangen in de bochten is veeeeel minder.

    18 inch is trouwens relaxed, groter mag natuurlijk ook, ik vind de banden dan altijd erg duur worden. Een advies, er staat hier al een vermelding met kromme imitatievelgen: koop origineel Audi velgen, er zijn er zat en hele mooie ook. Ik heb er zelf de A8 Stars of Fat Fives onder, zeg maar de paraboolvelgen maar dan in 18 inch. Met getrokken 225/40/18 banden staat dat super:

    Laatst gewijzigd door bartdehaas; 18-11-12 om 20:13.
    Audi A6 C5 2.4

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Bandenmaat 225/35/19. Waarde 35 8j. Sorry voor het laat reageren.

  13. #52
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdehaas Bekijk Berichten
    Alleen de verlagingsveren zonder schokbrekers, dus zon Eibach Pro kit? Das een prima verlaging, heb ik ook en heel comfortabel. Nadeel is dat de originele schokbrekers wel snel overlijden, ze staan 3cm buiten hun normale werkpunt. Koop er Febi Bilstein B9 sprint schokdempers bij, die zijn eventueel ook in combinatie met de Eibach veren te koop, dat heet de B12 van Bilstein als ik me niet vergis. Ik heb ze er later ook ondergezet, het comfort blijft uitstekend en het overhangen in de bochten is veeeeel minder.

    18 inch is trouwens relaxed, groter mag natuurlijk ook, ik vind de banden dan altijd erg duur worden. Een advies, er staat hier al een vermelding met kromme imitatievelgen: koop origineel Audi velgen, er zijn er zat en hele mooie ook. Ik heb er zelf de A8 Stars of Fat Fives onder, zeg maar de paraboolvelgen maar dan in 18 inch. Met getrokken 225/40/18 banden staat dat super:

    wat is snel slijten dan? ik heb met mijn A4 avant B8 170.000km gereden met een Eibach set, nooit problemen gehad met de schokbrekers.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  14. #53
    bartdehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    347
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    wat is snel slijten dan? ik heb met mijn A4 avant B8 170.000km gereden met een Eibach set, nooit problemen gehad met de schokbrekers.
    De A6 avant is stukken zwaarder dan een A4, ik had de verlagingsset er 1 jaar onder (15.000km ofzo) toen waren de achterdempers totaal gaar. Kon de stang met de hand als een fietspompje heen en weer doen. Terwijl ze voor montage van de verlagingsset toch in goede conditie waren. Geeft niet verder, met name achter vervang je ze in een handomdraai, uur werk voor de beginnende doe-het-zelver.
    Eerlijkheidshalve zijn we wel op vakantie geweest met 2 kinderen en een boel spullen plus dakkoffer, dat was waarschijnlijk de genadeklap
    Kortom, als je de schokbrekers niet wil vervangen omdat ze eigenlijk nog goed zijn: prima, als ze dan ooit verslijten koop je er een mooi setje Bilsteins bij.

    Oh ja, volgens mij zijn de audi schokdempers van het s-onderstel ook voor een 3cm verlaging, dat zou misschien ook nog kunnen.
    Laatst gewijzigd door bartdehaas; 19-11-12 om 21:59.
    Audi A6 C5 2.4

  15. #54
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdehaas Bekijk Berichten
    De A6 avant is stukken zwaarder dan een A4, ik had de verlagingsset er 1 jaar onder (15.000km ofzo) toen waren de achterdempers totaal gaar. Kon de stang met de hand als een fietspompje heen en weer doen. Terwijl ze voor montage van de verlagingsset toch in goede conditie waren. Geeft niet verder, met name achter vervang je ze in een handomdraai, uur werk voor de beginnende doe-het-zelver.
    Eerlijkheidshalve zijn we wel op vakantie geweest met 2 kinderen en een boel spullen plus dakkoffer, dat was waarschijnlijk de genadeklap
    Kortom, als je de schokbrekers niet wil vervangen omdat ze eigenlijk nog goed zijn: prima, als ze dan ooit verslijten koop je er een mooi setje Bilsteins bij.

    Oh ja, volgens mij zijn de audi schokdempers van het s-onderstel ook voor een 3cm verlaging, dat zou misschien ook nog kunnen.
    dat de auto zwaarder is heeft er niets mee te maken, elke auto heeft dempers die voor die auto ontworpen zijn, wat wel kan is dat jou auto niet nieuw was toen je ze er onder zette, stel dat je ze er bij 150.000km of 6 jaar oud onder zet, dan kun je niet verwachten dat ze eeuwig meegaan, maar dan heeft dat niet direct met de verlaging van de auto te maken.
    bij mij zijn de veren er zo goed als nieuw ondergezet.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #55
    bartdehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    347
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    dat de auto zwaarder is heeft er niets mee te maken, elke auto heeft dempers die voor die auto ontworpen zijn, wat wel kan is dat jou auto niet nieuw was toen je ze er onder zette, stel dat je ze er bij 150.000km of 6 jaar oud onder zet, dan kun je niet verwachten dat ze eeuwig meegaan, maar dan heeft dat niet direct met de verlaging van de auto te maken.
    bij mij zijn de veren er zo goed als nieuw ondergezet.
    Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens, de leeftijd van de schokbrekers is inderdaad een factor, maar het gewicht ook. Een verlaging met alleen veren zet de schokbrekers buiten hun ontworpen neutrale positie, zoals je zelf al zegt, ze zijn voor de auto ontworpen, met de originele veren, niet de verlaagde veren. Deze informatie is ook elders op internet te vinden.
    Audi A6 C5 2.4

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Smile Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Hallo
    Heb sinds twee weken een A6 avant 2.4 uit 99 tiptronic met "18 rs6 velgen banden maat 225/40 . Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het comfort niet te best vind met deze platte bandjes. Ik zit er zelf sterk over te denken om of hogere banden te nemen ( weet alleen niet of die erzijn in "18 bv 225/50 of zelfs 55voor een leuk prijsje natuurlijk)
    door de platte bandjes voel je echt alles op de weg. de vering maakt een hoop goed maar toch. Of je moet gewoon met zachtere banden gaan rijden niet te veel lucht erin dus ...
    keuze genoeg dus succes, ik kijk het nog effe aan met de 18inch.
    groet wim

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Dan zou ik een 17" setje zoeken en de 18" op marktplaats gooien...

  19. #58

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Ik heb onder mijn A6 C5 quattro 18'' old RS6 velgen. Prima comfort met het af fabriek 2cm lagere onderstel.
    's Winters rij ik met 15'' wieltjes. Dat rijdt allicht wat comfortabeler maar eigenlijk merk ik weinig verschil.

    Ik hou het expres bij 18'' en geen 19 omdat ik anders bang ben toch wel wat comfort in te moeten leveren (al zijn er mensen die het ook met 19'' nog prima vinden, heel persoonlijk dus).

    Mijn setup:
    Bijlage 135580 Bijlage 135581

    Die RS6 velgen staan erg netjes! Kan je me misschien vertellen welke ET-waarde deze velgen hebben?

    grt

    Ronald

  20. #59
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 17 inch of 18 inch velgen?

    old RS6: 8E0601025AK 8 J x 18 ET43 met 235/40R18 of 225/40-18
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •