Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: A6 avant waterschade

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard A6 avant waterschade

    Hallo allemaal,
    Ook ik heb waterschade gehad aan mijn audi. Nu spreekt de één over een comfort-module (-unit) en de ander over een regelapparaat voor centrale vergrendeling voor audi met alarmsysteem. Zijn dit dezelfde systemen? En zo nee, zit dat regelapparaat dan bij de comfort-module in? Er heeft in de audi zo'n 5 cm water gestaan (alleen bestuurderskant). Alles weer netjes droog gemaakt, maar de centrale vergrendeling doet het alleen met de knop op het deurpaneel en als je de audi van het slot draait en gelijk daarna het contact aanzet. Alvast bedankt voor de reakties!

  2. #2
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 avant waterschade

    welkom bij de club van lekke A6-en.... heb je de oorzaak (de afwatering van de bak onder je voorruit, onder de accu zit een plug, en die zal wel vol met prut zitten; dat rubberen ding er dus uithalen) al aangepakt?

    de comfortmodule zit onder de bestuurdersstoel, onder het tapijt (mogelijk staat er nog steeds water onder dat tapijt, ik moest t met de Kärcher er uit zuigen). als die nat geworden is, is vervangen de enige optie ben ik bang. misschien kan je ene gebruikte vinden (mss heet Coen Donkers er een liggen), want nieuw zijn ze erg duur.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 avant waterschade

    Bedankt voor je reaktie. Ik ga idd is vragen bij Coen donkers. Maar ik weet nu nig steeds niet of de comfortmodule hetzelfde is als het regelapparaat voor cv? Alles doet het behalve de cv. Sleutels zijn al ingeleerd en gesynchroniseerd maar mocht niet baten. In ieder geval bedankt!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 avant waterschade

    Even de zoekfunctie gebruiken: http://www.audiforum.nl/forum/c5-199...terschade.html

    Module laten vervangen, cv en al de rest terug ok.
    Laatst gewijzigd door plorie; 07-11-12 om 08:41.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 avant waterschade

    Bedankt voor de reaktie! Denk idd dat en een nieuwe (gebruikte?) module in moet. Hopelijk kan ik volgende keer vertellen dat het allemaal ok is...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 avant waterschade

    Hallo allemaal,
    Erg late reaktie mijnerzijds, maar het was idd de comfort module. Super tip: Coen Donkers! topservice! Alles doet het weer.
    Heb nu weer een ander probleem: Na het overstarten met andere auto is geeft de radio niks meer aan op het dashboard, ook de stuurbediening functioneert niet meer.
    Nu hoorde ik dat er misschien een piekspanning is geweest en er bepaalde software uit de radio is?!? Kan dit verholpen worden? Of moet er een andere radio in? Ik heb het liefst een originele met navigatie. (navigatie doet het ook niet meer, geen gps-sat. te vinden?) Kan iemand helpen?
    Alvast hartelijk dank...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •