Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 67

Onderwerp: Lederen interieur inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Lederen interieur inbouwen

    Hoi ,

    wil in mijn audi A6 C5 avant uit 2003 de stoffen bekleding vervangen door een ander lederen interieur ,
    de set die ik kan kopen heeft ook stoelverwarming , mijn huidige stoelen hebben dat niet .
    Moet ik dan nieuwe bedrading gaan leggen of is dat al voorbereid en zo ja hoe kan ik dat dan bedienen??
    Heb nl geen scroll knopjes in het console , ( is het een optie om een console op de sloop te kopen met ie knopjes erbij ????)
    of zou dat niet werken?

    Graag iemand zijn mening die hier ervaring mee heeft.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Dat kan gewoon, het enige waar je op moet letten is dat als je begint je de accu loskoppelt (ivm airbags in de stoelen) als je de stoelverwarming wilt aansluiten kan je bij kufatech of hier in de audishop zonder problemen een complete plug&play kabelboom kopen. Als je dan idd een airco unit aanschaft met die draaiknopjes is het aansluiten ook daar eenvoudig.

    Nog één tip als je die stoelen koopt zorg dan dat het het liefst stoelen zijn uit hetzelfde bouwjaar, waarom de stoelen van voor de facelift hebben een airbag aansluiting met 2 pinnen en de airbag aansluiting van na de facelift heeft drie pinnen. Eén pin is een extra aarde aasluiting die de pre-face lift niet heeft.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Hoi wazzup01 ,

    bedankt voor de nuttige info ,
    mocht het zo zijn dat airbag aansluiting 2 pinnen hebben en die van mij 3 kan ik dan een verloopstekker aanschaffen of wordt dat moeilijk ??
    Laatst gewijzigd door Greekaudi; 18-12-12 om 11:35.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Kan je beide massa dan niet aan elkaar koppelen? Of denk ik nu te bullebakkerig?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    @TS voor zover ik weet is er geen verloop.
    @TurboA4 aan elkaar koppelen niet, maar het komt er aardig dicht bij.

    Ik zal even beschrijven wat ik gedaan heb (heb er helaas geen foto's van),

    Bij het wisselen van het interieur van mijn pa kwam ik op hetzelfde probleem. De auto had een aansluiting met 3 pinnen en de nieuwe set een aansluiting met 2 pinnen. Tevens waren de stekkers niet hetzelfde passen ook niet op elkaar.

    Wil je de oude stoelen verkopen in mijn geval was dat een duidelijk nee. Ik heb met een stanley mes de wang van de oude stoel volledig stuk gesneden om te zien hoe het eea aangesloten zat:
    1. één draad gaat naar de airbag unit (verdwijnt in de behuizing) die noem ik 1 en is een + draad (kleur weet ik niet meer geloof geel/rood)
    2. één draad gaat naar de airbag unit (buitenzijde behuizing) die noem ik 2 en is een - draad (dacht dat deze geel was)
    3. één draad gaat naar het frame van de stoel en zit daar gewoon met een parker op vastgedraaid die noem ik 3 en is ook een - draad (dacht ook geel)

    Zowel 2 en 3 kan je meten dmv weerstandmeting ene uiteinde van de multimeter op het frame en andere tegen het draad weerstand is 0 en dus massa
    Bij draad 1 meet je oneindige weerstand en daar blijf je verder vanaf. Nu weet je hoe de stekker moet worden op de nieuwe stoel, tevens weet je de aansluit volgorde van de stekker, schrijf desnoods alles op en daarna demonteer van je oude stoel de stekker van de airbag en pak de nieuwe stoel.

    Deze slopen gaat niet maar met de wetenschap van net doe je het volgende:
    met de multimeter op weerstandmeting controleer je beide draadeinden bij één draad is de weerstandmeting 0 dat is je aarde draad ofwel je draad nummer 2 van de nieuwe stoel het andere draad is dan nummer 1. Nu trek je nog een draad die je met een parker in het frame van de nieuwe stoel vast zet en je hebt je eigen draad 3 gecreëerd sluit nu alles aan op het uit de oude stoel verwijderde stekkerblok en je hebt een 3 polige aansluitstekker van de airbag.

    Andersom kan natuurlijk ook tweepolig in de auto en 3 polig op de stoel, dan is het idd simpel de twee aarde draden met elkaar verbinden omdat je niet weet welke draad 2 is en welke draad 3.


    ======= ATTENTIE ATTENTIE ATTENTIE =======

    Bij werkzaamheden aan airbags altijd de werkzone spanning vrijmaken, BEIDE accu polen los nemen.

    Sluit de accu niet eerder aan als dat alles weer is terug gebouwd en aangesloten anders krijg je gegarandeerd airbag fout meldingen en deze kan je niet zelf resetten.

    Let wel op de draad volgorde zoals ik die beschrijf hoeft niet de juiste te zijn, het is ondertussen 3 jaar terug dat ik de ombouw bij mijn pa gedaan heb en de exacte volgorde van de draden weet ik niet meer. De werkwijze is wel de door mij gebruikte methode bij de werkzaamheden aan de stoel lag deze op de zijkant waar geen airbag zit op een werktafel om zo goede toegang tot alles te hebben.

    ATTENTIE ATTENTIE
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Hoi Wazzup01 ,

    wou effe je expertise vragen ivm lederinbouw ,
    heb een lederen interieur kunnen kopen voor een schappelijke prijs van hetzelfde bouwjaar van mijn eigen auto .
    Het lederen interieur heeft stoelverwarming en ik moet nog een clima unit kopen met draai knoppen voor stoelverwarming .
    Maar heb ik dan ook een nieuwe kabelboom nodig alleen vor de stoelverwarming of kan het zo zijn dat mijn auto al voorbereid is???

    ik heb de volgende kabelboom gevonden bij de audishop:http://www.audiwereld.nl/kabelbomen-...udi-a6-4b.html

    Dus als ik deze kabelboom koop en het display dan moet het sowieso werken !

    Ga denk ik eerst het interieur inbouwen zonder de kabelboom te kopen , met de hoop mischien is ie voorbereid ,
    en anders kan ik de kabeboom toch achteraf altijd inbouwen denk ik .

    Hoor graag je reactie.

  7. #7
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Beste Greekaudi,

    Bij audi liggen nooit kabels voorbereid voor eventuele opties, dus je hebt idd die kabelboom nodig die je beschrijft. Ik zou die kabelboom meteen bestellen inbouwen is niet zoveel werk en anders moet je alles nog een keer los en uitnemen voor het trekken van de kabels. Tevens zou ik ook meteen de airco-unit bestellen voor je aan de ombouw begint. Beter in een keer klaar. Achterbank is redelijk straight foreward dus daar verwacht ik geen problemen maar denk bij de voorstoelen goed aan de airbag aansluiting....

    Succes met ombouwen
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Hoi wazzup01 ,

    thanx voor de snelle reactie , heb vandaag een airco-unit gekocht voor 50 euro op de sloop met 2 stoelverwarming regelaars , het enige minpunt is dat op mijn unit
    heb ik 2 binnencirculatie knoppen , de een is met een a de ander zonder , de nieuwe unit heeft er maar een en die heeft eronder een off knop ,
    daar ik de luchtcirculatie bijna nooit gebruik denk ik dat het geen probleem gaat opleveren maar als die storingen gaat geven zet ik hem weer op marktplaats .
    Wou even vragen als ik zon draadboom koop moet ik dan ook vanaf de zekeringen een draad trekken want ik zie bij de draadboom een paar losse draden of is dat gewoon aarde op de auto (massa) ????
    Heb op de sloop een originele kabelboom gevonden voor de stoelverwarming maar daar vragen ze 50 euro voor , is het dan niet slimmer om de nieuwe ook voor 50 euro aan te schaffen of is de originele net iets makkelijker aan te sluiten of praat ik nu wartaal....!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Een originele kabelboom is altijd deel van een groter geheel. Waarschijnlijk is daar dus in geknipt.
    Een na-inbouw kabelboom is over het algemeen het makkelijkste.

  11. #10
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greekaudi Bekijk Berichten
    Hoi wazzup01 ,

    thanx voor de snelle reactie , heb vandaag een airco-unit gekocht voor 50 euro op de sloop met 2 stoelverwarming regelaars , het enige minpunt is dat op mijn unit
    heb ik 2 binnencirculatie knoppen , de een is met een a de ander zonder , de nieuwe unit heeft er maar een en die heeft eronder een off knop ,
    daar ik de luchtcirculatie bijna nooit gebruik denk ik dat het geen probleem gaat opleveren maar als die storingen gaat geven zet ik hem weer op marktplaats .
    Wou even vragen als ik zon draadboom koop moet ik dan ook vanaf de zekeringen een draad trekken want ik zie bij de draadboom een paar losse draden of is dat gewoon aarde op de auto (massa) ????
    Heb op de sloop een originele kabelboom gevonden voor de stoelverwarming maar daar vragen ze 50 euro voor , is het dan niet slimmer om de nieuwe ook voor 50 euro aan te schaffen of is de originele net iets makkelijker aan te sluiten of praat ik nu wartaal....!
    HOOOOO...!!!!

    Wat je nu van plan bent kan niet, je hebt een pre face lift unit gekocht en wil het in een facelift model plaatsen. DIT KAN NIET.

    Waarom: vagcom herkent die andere module niet en mogelijk werkt de aansturing van de airco niet meer en de kachel kan ook heel vreemd gaan werken. Deze absoluut niet zonder meer wisselen maar inleren via VAGcom anders kan het wel eens raar lopen. Daarnaast is het type kunststof veranderd met de facelift wisseling dus het lijkt ook nergens naar. Wat je wel zou kunnen doen is het gekocht exemplaar gebruiken als sjabloon om met de dremel in jouw exemplaar de juiste openingen te dremelen als de bevestiging voor de stoelverwarmingsregelaars er tenminste opzit. En anders even doorzoeken naar de juiste unit.

    Qua kabel zou ik lekker die van de shop bestellen ipv die van de sloop ook om wat plorie zegt. Als ze iets verkeerd geknipt hebben werkt de stoelverwarming niet of zelfs kortsluiting. Ikzelf zou voor een nieuwe geleverd door de shop kiezen dan weet je zeker dat wat erop zit wat je nodig bent en bovenal een aansluitinstructie voor hoe je de kabel moet aansluiten...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    hoi wazzup01 ,

    ik sta versteld van je kennis , maar goed dat je hier op het forum zit hahaha , ben dan toch te enthousiast geweest qua aankoop van de clima-unit ,
    ga morgen even bellen of ze die terug willen nemen en anders probeer ik wat jij zegt de schakelaars over te zetten van de stoelverwarming mits ik achter mijn unit
    de bevestigingpunten heb en anders word het op marktplaats zetten .
    Eff een vraag als ik een andere unit wil kopen met stoelverwarming draaiknopen moet het onderdeelnummer dan precies met wat ik nu in de auto heb overeen komen ?
    Want dat kan toch in principe niet want ik heb geen draaiknoppen voor de stoelverwarming erin zitten , dan moet het odd nummer toch ook anders zijn ?
    Laatst gewijzigd door Greekaudi; 08-01-13 om 22:55.

  13. #12
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Het belangrijkste is dat je een unit hebt van een facelaft model, je kan dan namelijk het inwendige overzetten van jou oude unit naar de nieuwe unit met de gaten voor de airco bediening erin. Dan ben je meteen van het probleem af met matchen. Op ebay heb ik de volgende gevonden die ziet er strak en onbeschadigd uit. Zou een goede keuze kunnen zijn. Deze kan ook is zonder de twee regelaars maar die heb je al in je bezit... Of gelijkwaardig maar met twee kleine beschadigingen zou je ook voor deze kunnen gaan welke met 90 euro wel het goedkoopste van de drie is.. Keuzes keuzes.

    En tja na drie ombouwen van interieurs leer je wel wat.. Straks ook een kleine verbouwing in mijn huidige als alles doorgaat...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Hoi Wazzup01,

    bedankt voor je moeite om een paar units te vinden op het net , maar ik heb dit model nodig: http://www.ebay.de/itm/Klimabetatigu...#ht_528wt_1398

    omdat ik een randje om de unit heen heb lopen , die jij aanwijst zijn te breed en denk ik daar zit meestal een scherm - navigatie bovenop vandaar dat ie types wat breder uitvallen .
    Maar desondanks super dat je de moeite voor me hebt genomen !
    Kijk zelf maar naar mijn unit die ik heb , hieronder de link ervan:
    http://www.audiforum.nl/forum/c5-199...bon-folie.html

    Ik denk dat ik eerst de achterbank erin zet en als ik alles samen heb aan de voorstoelen begin !
    Mocht ik erin slagen alles netjes in te bouwen plaats ik een uitgebreide fotoshoot op het forum !

  15. #14
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Ah, je hebt enkel din daar had ik inderdaad even niet op gerekend, Bij dat leren interieur heb je daar ook de deurpanelen bij dat zou helemaal mooi zijn. Dan zijn alle stoffe panelen vervangen door leer. Maakt het wel erg mooi en af. En ik zou ook met de achterbank beginnen, is het makkelijkst oja en de deurpanelen als je die hebt.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    bij het lederen interieur zit helaas geen deurpanelen bij , maar heb wel via ebay andere deurpanelen gevonden met alcantara leder erin ,
    das ook heel mooi , en heb pas een RS6 pook op de kop kunnen tikken , de auto staat momenteel bij de spuiter (ivm blanke lak die losliet) dus kan er niet veel aan
    knutselen maar als alles goed is krijg ik vanmiddag een belletje om hem op te gaan halen !

    Duurt het lang voordat bestelling van Audishop binnen is (staat 3-tot 12 dagen ) , heb nog niet eerder wat besteld , denk niet dat ze voorraad aanhouden ,
    zie geen telefoon nr van hun op de site , maar adres wat ze opgeven is in Utrecht , zou afhaal mogelijk zijn ???

  17. #16
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greekaudi Bekijk Berichten
    Duurt het lang voordat bestelling van Audishop binnen is (staat 3-tot 12 dagen ) , heb nog niet eerder wat besteld , denk niet dat ze voorraad aanhouden, zie geen telefoon nr van hun op de site , maar adres wat ze opgeven is in Utrecht , zou afhaal mogelijk zijn ???
    Mijn ervaring is dat de meeste spullen nog binnen die drie dagen er zijn zal niet zeggen dat dit altijd het geval is maar dan heb ik tot op heden mazzel, de dvd-speler hebben ze bij mij niet hoeven opsturen omdat ik die door Leon liet inbouwen.

    Ik zat net dat topic van jou door te lezen wat jij nog zou kunnen doen is het binnenwerk van je huidige unit overzetten in de unit die je nieuw gekocht hebt + de schakelknoppen van de lucht circulatie en voordat je de knoppen overzet het hele paneel met die carbon stripes overtrekken scheelt je de aankoop van een andere unit.... (tis maar een idee)
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Hoi wazzup01,

    dat is precies wat ik vandaag heb gedaan , heb de mijn eigen unit losgemaakt en de andere op die van mij overgezet , probleem opgelost .
    Ik had sowieso slotjes in mijn eigen unit voor stoelverwarming regeling , dus heb ik het alsnog voor elkaar .
    Heb alleen niet de OFF knop vervangen maar dat stoort mij niet , die van mij waren de knopjes helemaal versleten en de nieuwe is heel gaaf .

    Ik ben je wel heel dankbaar voor je nuttige info .

    Moet ik mijnzelf inloggen op AUDISHOP om wat te bestellen of gaat dat automatisch als je lid van het forum bent?

  19. #18
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greekaudi Bekijk Berichten
    Hoi wazzup01,

    dat is precies wat ik vandaag heb gedaan , heb de mijn eigen unit losgemaakt en de andere op die van mij overgezet , probleem opgelost .
    Ik had sowieso slotjes in mijn eigen unit voor stoelverwarming regeling , dus heb ik het alsnog voor elkaar .
    Heb alleen niet de OFF knop vervangen maar dat stoort mij niet , die van mij waren de knopjes helemaal versleten en de nieuwe is heel gaaf .

    Ik ben je wel heel dankbaar voor je nuttige info .

    Moet ik mijnzelf inloggen op AUDISHOP om wat te bestellen of gaat dat automatisch als je lid van het forum bent?
    Die twee horen niet bij elkaar dus nieuw account aanmaken is noodzakelijk
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Hoi wazzup01 ,

    heb vandaag de onderste draadboom besteld via Audishop :
    http://www.audiwereld.nl/kabelbomen-...udi-a6-4b.html


    Ga vrijdag het lederen interieur ophalen in Duitsland , flinke rit van 1300 km heen en weer , maar wel de moeite waard ! ! !
    Zaterdag wil ik dan de achterbank inbouwen en dan denk ik volgend weekend de voorstoelen !
    Ga zaterdag foto"s nemen kunnen jullie zelf beoordelen .

    Vraagje : bij de aansluiting van de bedrading is daar ook soldeerwerk mee gemoeid of is het puur allemaal schroefwerk ?
    En hoe kan ik het beste de bedrading laten lopen via het midden-console naar de stoelen of loopt er een special pad naar de stoelen toe?

    groeten.

  21. #20
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lederen interieur inbouwen

    Er loopt een pad naar de stoelen toe en die gebruiken is het mooiste maar daarvoor moet je wel het meeste slopen/uitelkaar halen. Wat ook kan als je de stoelen er eenmaal uit hebt gedeeltelijk losnemen langs de zijkant en dan met electrodraad (is lekker stevig) de kabel naar de juiste plek trekken. In de inbouw instructie kan je ook het eea lezen. Voor de achterbank hoef je je in elk geval geen zorgen te maken.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •