Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 64

Onderwerp: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

  1. #41
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Dat wapperen van je toerental ben ik ook benieuwd naar, onze 4.2 a6 doet dat ook. Zelfde bak wsch. Heb je een trekhaak? Ik denk dat het in de koppelomvormer zit. Wellicht icm matige (oude) olie te veel slip..
    Sorry dat ik het zeg maar het is prettig om bevestigd te krijgen dat ik niet de enige ben. Ik ga na de vakantie sowieso naar ZF en laat dan weten of het gewapper over is. Koppelomvormer heb ik idd vaker gelezen. In Twente zeggen we altijd KWW. Kiekn wat et word!

  2. #42
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven84 Bekijk Berichten
    Sorry dat ik het zeg maar het is prettig om bevestigd te krijgen dat ik niet de enige ben. Ik ga na de vakantie sowieso naar ZF en laat dan weten of het gewapper over is. Koppelomvormer heb ik idd vaker gelezen. In Twente zeggen we altijd KWW. Kiekn wat et word!
    Ik zou me er ook niet al te druk om maken, de onze doet het al sinds we 'm hebben, vooral koud is het goed waar te nemen. Wordt ook niet erger of minder erg. Denk dat we er al een goede 15k mee rond rijden. Ben ook al die tijd al van plan om naar ZF af te reizen, maar geen tijd.
    '01 rs4 641 ps

  3. #43
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Ik zou me er ook niet al te druk om maken, de onze doet het al sinds we 'm hebben, vooral koud is het goed waar te nemen. Wordt ook niet erger of minder erg. Denk dat we er al een goede 15k mee rond rijden. Ben ook al die tijd al van plan om naar ZF af te reizen, maar geen tijd.
    Ook dit is erg fijn om te horen. Bedankt hoor. Stelt gerust. Wat is de km stand van jullie wagen?

  4. #44
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven84 Bekijk Berichten
    Ook dit is erg fijn om te horen. Bedankt hoor. Stelt gerust. Wat is de km stand van jullie wagen?
    148000, bakolie nooit gedaan volgens onderhoudshistorie
    '01 rs4 641 ps

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Denk dat we er al een goede 15k mee rond rijden.
    De symptomen worden niet erger, dat wil niet (altijd) zeggen dat het probleem niet erger wordt. Het kan niets voorstellen, maar het kan ook een dure grap worden. Ik wil je niet bang maken, maar zodra je zoiets gaat merken zou ik toch haast maken met een olieverversing om erger te voorkomen. Een bak kan ook zonder symptomen ineens overlijden, dat zegt allemaal niet zoveel.


  6. #46
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    148000, bakolie nooit gedaan volgens onderhoudshistorie

    Kijk, ik heb er 30k meer op staan. Streven is iig deze zomer. Want ik begin de wagen nu iets beter te leren kennen en moet zeggen dat behalve het af en toe wapperen de bak echt zijdezacht schakelt. Geen gebonk of gestoot.

    De kans op spontaan overlijden is immers altijd aanwezig. Ook zonder symptomen.
    Laatst gewijzigd door Sven84; 17-06-13 om 20:33.

  7. #47
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Hier even op in hakend, ik vind mij TipTronic in mijn C5 Avant Quattro 180pk soms wat "plakkerig" ontkoppelen als je bijna stilstaat. Schakelen gaat verder prima, al heb ik wel eens een twijfel-momentje gehad, volgens mij ook ergens rond de 50km/hr. Iemand die hier wat over kan zeggen, zit namelijk ook aan olie verversen te denken.
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  8. Ad
  9. #48
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mishendr Bekijk Berichten
    Hier even op in hakend, ik vind mij TipTronic in mijn C5 Avant Quattro 180pk soms wat "plakkerig" ontkoppelen als je bijna stilstaat. Schakelen gaat verder prima, al heb ik wel eens een twijfel-momentje gehad, volgens mij ook ergens rond de 50km/hr. Iemand die hier wat over kan zeggen, zit namelijk ook aan olie verversen te denken.
    Je bedoelt dus dat bij het optrekken voorzichtig gedoseerd moet worden om niet al een kanon afgeschoten te worden? Dat herken ik wel. Maar kan daar inmiddels prima mee omgaan.

  10. #49
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven84 Bekijk Berichten
    Je bedoelt dus dat bij het optrekken voorzichtig gedoseerd moet worden om niet al een kanon afgeschoten te worden? Dat herken ik wel. Maar kan daar inmiddels prima mee omgaan.
    Eh, nou dat hij wel wil gaan is duidelijk, zeker omdat hij ABT getuned is naar 220pk... Erg fijn! 😛 Maar ik bedoelde dus eigenlijk als je afremt tot stilstand en dan bij de laatste km/hr ontkoppelt de (5-traps) automaat en dat voel je soms als wat "plakkerig". Als je vlot tot stilstand komt voel je het niet, maar als je heel rustig lekker uitrolt, dan voel je dat op het laatst.

    Deze A6 heb ik nu een paar maanden, hiervoor ook automaten gehad, maar dat waren 4-traps op C4 modellen (2.5TDI V5 en 2.6L V6). Daar voelde ik dat nooit.
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  11. #50
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mishendr Bekijk Berichten
    Eh, nou dat hij wel wil gaan is duidelijk, zeker omdat hij ABT getuned is naar 220pk... Erg fijn!  Maar ik bedoelde dus eigenlijk als je afremt tot stilstand en dan bij de laatste km/hr ontkoppelt de (5-traps) automaat en dat voel je soms als wat "plakkerig". Als je vlot tot stilstand komt voel je het niet, maar als je heel rustig lekker uitrolt, dan voel je dat op het laatst.

    Deze A6 heb ik nu een paar maanden, hiervoor ook automaten gehad, maar dat waren 4-traps op C4 modellen (2.5TDI V5 en 2.6L V6). Daar voelde ik dat nooit.
    Alsof je in een hand geschakelde bak te vroeg de 1e versnelling kiest zeg maar? Hoe dan ook... Nee, dit euvel herken ik persoonlijk niet. Je hebt natuurlijk wel een andere bak. Misschien je C5 collega's wel?

  12. #51
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Nee, eigenlijk andersom:

    Je rolt uit in D, dan bij de laatste paar km/h voel je dan de ontkoppeling vrij duidelijk, maar de timing van die ontkoppeling lijkt niet helemaal ok. Dus net iets te laat. Je voelt dan de auto weer iets 'doorschieten'. Ben ik gewend van vorige automaten dat je dat niet voelt, maar waren dus ook andere automaten. Ik wacht wel op C5 TipTronic collega's..!

    Thanks.
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  13. #52
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mishendr Bekijk Berichten
    Nee, eigenlijk andersom:

    Je rolt uit in D, dan bij de laatste paar km/h voel je dan de ontkoppeling vrij duidelijk, maar de timing van die ontkoppeling lijkt niet helemaal ok. Dus net iets te laat. Je voelt dan de auto weer iets 'doorschieten'. Ben ik gewend van vorige automaten dat je dat niet voelt, maar waren dus ook andere automaten. Ik wacht wel op C5 TipTronic collega's..!

    Thanks.
    Ik heb je! En nee, dat herken ik niet. Succes.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TinoS Bekijk Berichten
    Ben er ook mee bezig geweest heb 2 X al de olie er uitlaten lopen en het filter vervangen (van Topran is het goedkoopst) de auto schakelt steeds beter, maar volgens mij kun je beter naar ZF zelf gaan en dat kan ook in de buurt van Rotterdam daar hebben ze ook zo een service center
    Beste Mensen,

    Inderdaad, zie www.zf.nl. Ze zitten tussen R'dam en Den Haag, langs de A13. Ik overweeg daarheen te gaan, omdat de ZF methode mij het beste lijkt, en een lange dag Dortmund voor mij even niet mogelijk is.

    Vraag: zijn er al mensen die eerder bij ZF Nederland geweest zijn voor een verversing/onderhoudsbeurt?

    Vriendelijke groeten,
    Bas

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Zolang hoeft Dortmund niet te duren: meld je 's ochtends tussen 7 en 8 en je rijdt ruim voor de middag weer weg.
    Overigens is bezuinigen op een bakfilter niet echt aan te raden, kwaliteit lijkt mij belangrijker dan een paar euro verschil. Ik heb geen goede ervaringen met goedkope filters (voor de motorolie dan, maar dat is vergelijkbaar).

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Beste mensen,

    ZF tussen Den Haag en Rotterdam voert deze bak-service volgens mij niet uit, je moet echt naar Dortmund ( = mooie rit......:--)) )

    gr.
    Broek

  17. #56
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Nu, toch nog een vraag: waar kan ik het beste volgens jullie terecht voor het vervangen van een staartstukkeerring van mijn tiptronic, waarbij de olie ook meteen vervangen mag/moet worden...?
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  18. #57
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Kan iemand mij toch nog wat meer onderbouwing geven, flushen of niet...? Ik heb nu offertes opgevraagd bij o.a. 2 grote bekenden op dit forum, de één adviseert wél en de ander om niet te flushen...

    Ik weet het niet meer...
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Broek Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    ZF tussen Den Haag en Rotterdam voert deze bak-service volgens mij niet uit, je moet echt naar Dortmund ( = mooie rit......:--)) )

    gr.
    Broek
    Sinds een paar weken kan je wel terecht bij ZF in Delfgaauw ..

    Knippen/plakken van een propellorforum
    "

    En, op maandag ochtend had ik al een bericht retour, dat het ook zo was, dat men dezelfde services zoals in Dortmund en Friedrichshafen uitvoerden.

    En uiteraard echt alle werkzaamheden aan de automatische transmissie.

    Men kan dus telefonisch contact opnemen, of middels een e-mail. corinda.bosman@zf.com
    Zet alle belangrijke gegevens in dit mailtje, en u krijgt een ware offerte op maat.

    Merk van de auto:
    Het volledige type:
    Inhoud van de motor:
    Het motor vermogen van de motor:
    Het bjr. van de auto:
    Het aantal versnellingen:

    De prijs van de service beurt, dat ligt aan het merk en type van de auto, maar reken tussen de € 428,00 en de € 498,00
    De duur van de service beurt, tussen de 4 en de 5 uur.
    Men kan op de beurt van de automatische transmissie wachten, onder het genot van een kopje thee of koffie.

    ZF Services Nederland B.V.
    Distributieweg 7
    2645 EG Delfgauw
    Tel : 015 - 2702350
    Fax: 015 - 2702351
    corinda.bosman@zf.com
    nlinfo@zf.com
    www.zf.nl
    "
    Scheelt weer wat liters maar je mist wel het " trappen" op de terugweg...

  20. #59
    QDance777's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    117
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Goed om te horen dat het ook mogelijk is in Nederland. dat is net even wat dichterbij, en wat praktischer
    Hebben mensen al ervaring met ZF in Nederland? zijn zij net zo nauwkeurig en zorgvuldig?

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bakolie Tiptronic: vervangen of flushen?

    Of dat dichterbij is hangt maar net af waar je in NL woont... zuidelijk nederland is sneller in Dortmund.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •