Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Welk merk schokdempers en hulpveren

  1. #1
    A4FSI
    Guest

    Standaard Welk merk schokdempers en hulpveren

    Mijn vader wil de achterste schokdempers (laten) vervangen. Hij wil graag weten welk merk hij het beste kan kopen. Ik heb er wel een mening over maar geen enkele ervaring mee. Monroe en Sachs zeggen me heel wat.

    En hij wil hulpveren op de achterkant. Welke kan hij gebruiken?

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaring / mening.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk schokdempers en hulpveren

    Monroe vind ik persoonlijk niets, Sachs of Bilstein wel.

  3. #3
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welk merk schokdempers en hulpveren

    Als het gaat om een gewone ongefundeerde mening dan zeg ik: gewoon standaard Audi of Eibach.
    Waarom zijn de hulpveren nodig? Een uitgezakte kont staat weer mooi omhoog met nieuwe veren, daarvoor zijn hulpveren niet nodig.
    90 km/h-astronaut

  4. #4
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Welk merk schokdempers en hulpveren

    Thanks all.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Als het gaat om een gewone ongefundeerde mening dan zeg ik: gewoon standaard Audi of Eibach.
    Waarom zijn de hulpveren nodig? Een uitgezakte kont staat weer mooi omhoog met nieuwe veren, daarvoor zijn hulpveren niet nodig.
    Mijn vader gaat al jaren met de C5 op vakantie en dan rijdt hij een kleine 8.000 km in 2 maanden met een volgeladen kofferbak. Standaard veren zijn op zich wel genoeg maar hij wil een extra stevig achterwerk

  5. #5

    Standaard Re: Welk merk schokdempers en hulpveren

    In plaats van hulpveren kan je ook kijken naar de Heavy Duty veer variant voor deze auto, de zogenaamde HD veer. KYB, Monroe etc. hebben deze vaak in hun programma en zijn niet duurder dan de normale variant. Veelal zijn deze alleen voor de achteras beschikbaar.

    Hulpveren vind ik niet een geweldige oplossing in de zin van: onvoorspelbaar weggedrag (sommige "komen er veel te hard in" of zijn sowieso te hard), kans op bijgeluiden (windingen tegen elkaar aan), etc. IMHO deze pas monteren als het niet anders kan.
    Laatst gewijzigd door EsVier; 29-05-13 om 09:14.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welk merk schokdempers en hulpveren

    Monroe is imho een goedkope oplossing voor 30000 tot echt maximaal 100000 km. Waarna je weer aan de gang kunt. Dit is mijn ervaring na 2 complete sets onder mijn Audi te hebben opgereden binnen 150000 km.
    Sachs ken ik zelf niet maar heeft een goede reputatie.
    Nu heb ik Bilstein B6 rondom eronder en ik ben heel tevreden, vooral omdat het geen stuiterbak is geworden.
    Wat betreft eventueel hulpveren zou ik bij montage van Bilstein (de B6 dan) daar even mee wachten. Mijn auto kwam namelijk een stukje omhoog na de montage van de Bilsteins t.o.v. Monroe schokbrekers.
    Als je dan toch andere veren wil monteren, kies dan voor Eibach. Deze scoren, gecombineerd met Bilstein, altijd hoog in testen.
    Ook met volle belading op vakantie naar Italië kwam de achterkant nauwelijks naar beneden en bleven de rijeigenschappen bijna hetzelfde.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •