Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: How to do draadeind stuurkogel los krijgen uit stuurstang?Audi A6 avant C5 2002

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard How to do draadeind stuurkogel los krijgen uit stuurstang?Audi A6 avant C5 2002

    Beste Audi Rijders

    Ondertussen heb ik zowel links als rechts voor nieuwe draagarmen geplaatst.
    Nu wil ik als laatste de stuurkogels vervangen die met een stuk draadeind in de stuurstang gemonteerd is.
    Ik heb de draadeinde deze week iedere dag even ingespoten met WD40 de contra moeren losgedraaid en geprobeerd het draadeind uit de stuurstang te draaien.
    Helaas zit dit ook muurvast.
    Ik heb de moer waar het draadeind in zit warm gestookt een sleutel er op gezet en met een moordenaar op het schroefdraad geprobeerd beweging te krijgen maar zonder resultaat.
    Het draadeind wat naar de stuurkogel zelf loopt zit gevulkaniseerd in het rubber van de stuurkogel zelf dus als ik hier aan ga draaien draai ik de boel stuk en heb ik geen extra grip.
    Of moet ik het draadeind afslijpen bij de stuurstang en het resterende deel uitboren?

    Tips hoe jullie dit gedaan hebben zijn welkom.

  2. #2
    markcabrioa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    66
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: How to do draadeind stuurkogel los krijgen uit stuurstang?Audi A6 avant C5 2002

    Die van mij waren ook niet los tekrijgen . Ze hebben bij mij ook de tussen stuken vervangen die lieten wel na wat druk los
    Kosten vallen mee .

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: How to do draadeind stuurkogel los krijgen uit stuurstang?Audi A6 avant C5 2002

    De mijne ging idd ook heel erg stroef. Uiteindelijk met een grote tang gewoon op de fuseekogel, het rubber wringt wel maar kan heel veel hebben. Ik neem eigenlijk wel aan dat dat fysiek geborgd zit vanbinnen. Zou wat zijn als je 'm kapot kunt draaien, dan zou het bij ouderdom ook los kunnen komen...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •