Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: distributie aanhaalmomenten AJM motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard distributie aanhaalmomenten AJM motor

    Ik zoek voor een A6 B5 115 pk PD AJM 1.9 lit.TDI de juiste aanhaalmomenten van de distributie looprol krukasriemschijf nokkenasriemschijf en spanrol. In so wirds gemacht is het mij niet echt duidelijk bv krukasriemschijfbouten met 10 nm? Is dat niet wat weinig? De looprolbout moment wordt niet genoemd. En waar moet je locktide gebruiken Mijn technisch duits is niet geweldig,dus hulp is welkom.Alles zit nu nieuw op de auto alleen nog aandraaien op het juiste moment alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: distributie aanhaalmomenten AJM motor

    De boutjes van de krukas zijn ook niet zo groot (en het zijn er een heleboel). 10Nm lijkt niet veel met een grote momentsleutel, maar zo'n boutje draai je makkelijk kapot en dat is niet fijn...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: distributie aanhaalmomenten AJM motor

    ok bedankt dat moet dan juist zijn . Weet je ook de overige aanhaalmomenten van spanrol looprol en nokkenasriemschijf?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: distributie aanhaalmomenten AJM motor

    Daar kan ik je niet aan helpen, maar met gezond verstand en gevoel voor bouten gaat er weinig mis.

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: distributie aanhaalmomenten AJM motor

    Bijgaande pdf toont (hopelijk) de gevraagde momenten - de trillingsdemper zit niet met 10Nm, maar met 10Nm + 90 graden hoekverdraaiing vast!
    Helaas is niet duidelijk welke bouten moeten worden vernieuwd dan wel met borgmiddel moeten worden behandeld..... Als er borgmiddel op zat tijdens de demontage, dan gewoon weer borgmiddel erop doen.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: distributie aanhaalmomenten AJM motor

    mooi overzicht nu kan ik morgen gerust afmonteren.het zit er straks toch weer 90000 op wel zo leuk als er niets losloopt of afbreekt. Ik vraag me af hoe je aan deze aanhaalmomenten komt is er nog een andere handleiding dan de duitse?Bedankt voor de snelle reactie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •