Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Deurslot linksvoor defect

  1. #1
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Deurslot linksvoor defect

    Hallo mede forumers,

    Wederom heb ik te maken met een defect deurslot. Als ik ontgrendel met de afstandbediening en ik open alleen de bestuurders portier, dan valt (mij) direct op dat de voet en deurverlichting niet meer werken, bij de rest van de deuren werkt dit overigens wel. Als ik niet direct de sleutel in het contact doe en draai, of een andere deur open, gaan de deuren weer allemaal op slot alsof er geen deuren zijn opengemaakt, die functie ken ik. Het comfortsysteem krijgt duidelijk geen signaaltje dat de deur is geopend. Als je de voordeur LV opent met draaiende motor is dit ook niet in het FIS te zien, bij de rest van de deuren wel. Nou heb ik wel eerder deursloten vervangen en het lijkt er op dat het slot van de achterdeur grotendeels overeenkomt met die van de voordeur. Ik wil dus kijken of het mogelijk is om de defect microschakelaar over te zetten. Nu is mijn vraag (zie foto) weet iemand welke van de schakelaars, 1,2 of 3 het signaal "open" geeft. Schakelaar 1 heeft denk ik het meest te lijden lijkt mij en is het makkelijkst te vervangen. Ik hoop dat iemand het weet of hier ervaring mee heeft voordat ik een slot bij Coen ga bestellen.
    De sloten zijn wel bar slecht, het is nummer 3 van de vier die nu wat mankeert. Bij de andere sloten had dit voornamelijk te maken met de soldeer punten, dit had ik ook al bij de binnenverlichtingsunit boven de achterbank. Maar hopen dat de andere elektronische (motor) printplaten beter zijn gesoldeerd.

    Deurslot.jpg
    (foto van oude achterdeur slot RA)


    ps. ik ben er van op de hoogte dat bij het slot linksvoor waarschijnlijk 3 microschakelaars op de print zitten.
    Laatst gewijzigd door De Grote Boze Wolf; 07-04-14 om 21:39.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Het is schakelaar 1 - bij open deur sluit deze schakelaar en geeft daarmee aan dat de deur open is.
    Misschien heb je hier nog iets aan..... http://www.reconty.de/Audi/A6_4B/Ele...uerkontakt.pdf
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Kees, die B staat vast voor de Beste :-)
    Van de week maar eens even sleutelen, zal melden wat ik ben tegen gekomen en of het gelukt is.

    Thx
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #4
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Het is schakelaar 1 - bij open deur sluit deze schakelaar en geeft daarmee aan dat de deur open is.
    Misschien heb je hier nog iets aan..... http://www.reconty.de/Audi/A6_4B/Ele...uerkontakt.pdf
    IMG_0016.jpg

    Ik heb net even het deurpaneel los gehad, als ik tegen de elektronicadoos van het slot tik gaat de binnen verlichting aan en gaat de deur/voet verlichting (soms vaag) branden.
    Dit gebeurt soms wel en soms niet. Ik denk dus dat mijn conclusie juist is, en dat de solderingen kapot zijn, ook geeft het slot foutmeldingen (won't safe intermitted). Voor dat ik het slot demonteer heb ik nog een vraag; is het noodzakelijk om het raammechaniek te demonteren, of kan dit zonder dit te doen. Ik ben namelijk bang dat als ik nu het slot demonteer de aansluiting met het sleutelslot niet goed terug krijg/er niet bij kan (zie foto), of kan dat wel? Ik kan het natuurlijk proefondervindelijk vaststellen, daar had ik vandaag nog even geen tijd voor, er moet tenslotte ook nog gewerkt worden :-)
    Laatst gewijzigd door De Grote Boze Wolf; 09-04-14 om 10:01.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Ja, het bestuurdersportierslot is een best gepriegel, ik heb destijds de lip van het sleutelslot afgebroken.....
    Raammechaniek hoeft er niet uit. Volgens de officiële instructie moet je de deurgreep (dus incl het sleutelslot) eruit halen (zie pdf), en daarna het deurslot. Dan lukt het en gaat er niks kapot......
    Succes!
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Kees B; 09-04-14 om 12:02.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    bij mij gaat de rechter achterdeur soms niet open. meestal als het koud is . Is hier dan ook de microschakelaar defect?
    is dit een kostbaar onderdeel en makkelijk zelf te doen? ik gebruik de deur namelijk bijna nooit . maar toch...
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  7. #7
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    bij mij gaat de rechter achterdeur soms niet open. meestal als het koud is . Is hier dan ook de microschakelaar defect?
    is dit een kostbaar onderdeel en makkelijk zelf te doen? ik gebruik de deur namelijk bijna nooit . maar toch...
    Eigenlijk eenklacht die vrijwel standaard op dit type auto voorkomt, relatief makkelijk zelf te verhelpen als je een beetje handig bent. Voor deurslot zie: http://www.audiforum.nl/forum/c5-199...ml#post1297438 of bestel nieuw/ 2e hands deurslot bij bijvoorbeeld Coen Donkers (daar heb ik 'm ook 2e hands vandaan gehaald en deze werkt tot op heden prima).
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  8. Ad
  9. #8
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Ja, het bestuurdersportierslot is een best gepriegel, ik heb destijds de lip van het sleutelslot afgebroken.....
    Raammechaniek hoeft er niet uit. Volgens de officiële instructie moet je de deurgreep (dus incl het sleutelslot) eruit halen (zie pdf), en daarna het deurslot. Dan lukt het en gaat er niks kapot......
    Succes!
    Als als ik het raammechaniek er wel uit haal, dan heb ik volgens mij veel meer ruimte, weet jij of ik er dan wel bij kan zonder de handgreep/slot te demonteren?
    Tegen het demonteren van de handgreep/slot zie ik namelijk een beetje tegenop, raammechaniek ken ik nu zo langzamerhand wel.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  10. #9
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Weet ik niet.... De lip van het sleutelslot welke in het deurslot valt breekt vrij makkelijk af en een nieuw slot kost iets van 80 Euro (op code besteld), dus het is de moeite waard om wat extra te sleutelen voor genoeg ruimte zodat je niets hoeft te forceren.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  11. #10
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Het is schakelaar 1 - bij open deur sluit deze schakelaar en geeft daarmee aan dat de deur open is.
    Misschien heb je hier nog iets aan..... http://www.reconty.de/Audi/A6_4B/Ele...uerkontakt.pdf
    Zo, vandaag lekker dagje vrij, mooi weer en dus tijd om te sleutelen. Om goed bij het slot te kunnen toch maar het raammechanisme uitgebouwd. Het was ook nodig om het handvat uit te bouwen ivm de sleutel lip, maar met de handige PDF’s van Kees B (waarvoor bedankt) ging dit eigenlijk vrij makkelijk. Elektronica doos van het slot geopend, echter geen slechte solderingen te zien, helaas. Voor de zekerheid toch alles maar even door gesoldeerd. Tevens de schakelaar met de blauw/rode bedrading gedemonteerd en goed schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Slot weer gemonteerd, en daarna verlichting getest. Het leek even goed, maar helaas toch weer vaag branden/knipperen van de rode deurverlichting en soms helemaal niet aan gaan. Na gemeten, er stond slecht 8,5 volt op het lampje, ook bij de voetruimte verlichting. Ik heb vervolgens de microswitch met de blauw/rode bedrading vervangen met het die van het oude slot wat ik vorig jaar linksachter heb vervangen. Dat bleek de boosdoener, na montage weer netjes >12 volt op de rode verlichting en voetruimte verlichting.

    Kost al met al even wat werk, maar bespaart toch weer een hoop geld en weer veel geleerd en dat is ook leuk!
    Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    ik ga binnenkort ook maar een weer het slot demonteren uit de deur. ik zit ook met het probleem dat ik maar slechts 8.5 volt op de lampjes heb zitten en wil dit ook weer graag werkend hebben. nu heb ik voor een tijd geleden het slot er al uit gehad en de schakelaars door gemeten of ze het wel deden met een multimeter, maar hier was niks mis mee dus ik verwachte het probleem ergens anders te hebben zitten. nu ik lees dat jij de schakelaar hebt vervangen met de twee dikkere draden er aan, ben ik toch bang dat ik deze ook moet vervangen voor een andere exemplaar. ik heb echter wel dit probleem met elke deur van de auto en bij twee deuren dat de binnenverlichting ook niet aan gaat,

    dus ik heb nog genoeg te doen wat dit betreft dan.

  13. #12
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Ik heb nog een filmpje op YouTube gevonden voor de liefhebbers.


    ***** De Grote Boze Wolf *****

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    56
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Deurslot linksvoor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Eigenlijk eenklacht die vrijwel standaard op dit type auto voorkomt, relatief makkelijk zelf te verhelpen als je een beetje handig bent. Voor deurslot zie: http://www.audiforum.nl/forum/c5-199...ml#post1297438 of bestel nieuw/ 2e hands deurslot bij bijvoorbeeld Coen Donkers (daar heb ik 'm ook 2e hands vandaan gehaald en deze werkt tot op heden prima).
    Hi Boze Wolf,
    ik heb een bekend euvel van beide achtersloten die niet autom dmv ontgrending op afstand open gaan. Ik zou dit graag zelf willen verhelpen - welke onderdelen heb ik nodig en is er een handleiding op dit forum? De bovenstaande link werkt helaas niet.
    Ik was recentelijk bij Coen Donkers en die gaven aan dat dit 650 EUR zou kosten voor mijn A6 2.7 van 2009.
    Alvast bedankt! Gr Thijs

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •