Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Zwakke xenon verlichting

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Heeft er al iemand de koplampen van de C6 facelift een opknapbeurt gegeven?
    Ik wil de mijne uitrusten met andere lenzen van retrofitlab (EvoX-r 2.0) maar moet je dan het glas van de koplamp demonteren? Daar begin ik liever niet mee omdat het risico om ze helemaal stuk te maken dan groot lijkt? Of is het voldoende om de koplampen uit de auto te halen en kan je er dan langs achter aan?

  2. #22

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Het probleem is 9 van de 10 keer gewoon een verkleurde / verbrande reflector. De coating laat los, net als de A4 B6 bi-xenon lampen. Op onderstaande foto zie je wat ik bedoel: wat mat zwart is in 't midden moet hoogglans chroom zijn, om het licht dat van de lamp afkomt in de juiste richting te reflecteren.

    Bijlage 245959

    Je bent van harte welkom om nieuwe lampen te monteren (geven geheid iets meer licht) of om je koplampglas te laten poetsen, maar het resultaat zal nooit bevredigend zijn. Met een matte of zelfs zwart uitgeslagen reflector komt er simpelweg minder licht bij de lens aan, en daarmee automatisch ook minder licht tegen het glas. Natuurlijk hebt een fellere lamp dan iets (+10%) en helpt het om je glas te poetsen (+5%), maar feitelijk verlies je nog steeds 50% of meer van je lichtopbrengst.

    We've all been there. Niet nogmaals het wiel uitvinden. Zoals hierboven terecht aangegeven: de retrofitlab lenzen zijn echt een veel betere optie (en niet heel veel duurder dan 2 originele Osram CBI's of Philips equivalenten). Wel meer werk!
    Ik heb dan ook niet alle forum berichten gelezen, de eerdere korte reactie zei mij niet veel, maar deze reactie is zeer overtuigend. Enorm bedankt.

    Is er ergens een link met een how-to... ook ik sta niet te trappelen om zomaar gehele koplamphuis te slopen (tenminste da's nog weleens het resultaat bij onervarenheid) ?
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  3. #23

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Ik heb net even de moeite genomen om nog een setje S4 bixenon lampen open te peuren. Dit puur ter illustratie.

    Common:
    - 12V voeding (20A) uit een klein PC-tje. Elke lamp gebruikt zo'n 35W bij 12V, met verliezen erbij (ballast wordt ook warm) ga ik uit van 4A per lamp, dus de voeding kan beide lampen makkelijk aan.
    - Beide lampen zijn 1 voor 1 gestart, vervolgens beide tegelijk aan, en ca 5 minuten laten opwarmen. Dit was hun uiteindelijke kleur en 'felheid'.

    Lamp 1 (bovenste op de foto (muur en tafel):
    - OE bixenon lens, 3" diameter, ongemodificeerd, bixenon middels solenoid klep, koplampunit is zo gepakt ("werkend" weggelegd).
    - OE Xenarc (Osram), 4300K, levensduur onbekend, maar zal wel een paar jaar zijn
    - OE Valeo LAD5GL ballast (OE S4)

    Lamp 2 (onderste op de foto (muur en tafel):
    - Retrofitlab Mini D2S, 3" diameter, bixenon middels solenoid klep met passingsbracket voor OE S4 behuizing
    - Generic (merkloos, geen high-end, €35/set van 2!) D2S 5000K (iets witter) lampje. Leeftijd ca 3 jaar, regelmatig gestart (AUTO lights, dus elke tunnel aan/uit/aan/uit)
    - Pilot ballast, gepakt uit een random H7/H1/H11 kitje.
    - De behuizing is oud, en is voorzien van flink wat beunwerk aan de binnenkant...

    Foto:

    http://rulweb.nl/static/archive/cars...ens/lens_2.jpg

    Resultaat:

    http://rulweb.nl/static/archive/cars...ens/lens_3.jpg

    Filmpje:


    Ik heb beide lenzen daarna opengeschroefd (links en rechts) - de OE Valeo's verliezen gewoon hun coating. Zie het binnenwerk:


    http://rulweb.nl/static/archive/cars...ens/lens_1.jpg


    http://rulweb.nl/static/archive/cars...ens/lens_4.jpg


    http://rulweb.nl/static/archive/cars...ens/lens_5.jpg

    Laat dit genoeg info zijn om te concluderen dat het poetsen van koplampglas, of het monteren van nieuwere / fellere lampjes het probleem niet oplost..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Ik ben vooral benieuwd naar hoe makkelijk het glas loskomt van de behuizing met de butyl rubber sealing die er tussen zit.
    Ik vind wel wat over koplamp opwarmen in de oven of met heteluchtpistool maar nergens hoe lang, hoe warm...
    Zou zonde zijn om de aanwezige leds op te branden, of printplaat te beschadigen.

    Het opnieuw sealen zal ook nog wel lukken, maar opnieuw de vraag hoe lang, hoe warm je de lamp dan 'bakt'...

  5. #25
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Bedankt voor de illustraties! Ik weet steeds zekerder dat ik de projectoren ga vervangen!

    Ik ben echter wel benieuwd hoe je de lampen van de a6 4f met AFS nu precies uit elkaar haalt. Ook al heb je de voorkant (zie de vraag van de vorige post) losgekregen. Hoe dan verder?

    Heeft er iemand een oude koplamp met AFS liggen? Dan wil ik deze graag overnemen om te kijken hoe het nu in elkaar zit (en uit elkaar moet).
    Of een duidelijke instructie
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering


  6. #26

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Het is een rotklus om de lampen open te krijgen.. als je de boel eenmaal gehalveerd hebt kan je vaak de housing van de lenzen losnemen van de stelmotoren, en kom je er wel bij... Voor dit soort dingen kan je misschien beter even naar retrofitlab.com mailen..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #27
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Lampen met AFS moet je “slopen” om de lenzen te kunnen vervangen. De lenzen zitten namelijk vastgelijmd aan de behuizing ipv geschroefd zoals bij de versies zonder AFS.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    @ bastet
    Bedankt voor de info, ik vroeg mezelf al af of het bruine een soort coating was ivm dimlicht of niet.
    Slechte gedeelte van reflector dus nu zilver gespoten. Zal het vanavond wel zien of het stukken beter is.

    Rene

  10. #29

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Lampen met AFS moet je “slopen” om de lenzen te kunnen vervangen. De lenzen zitten namelijk vastgelijmd aan de behuizing ipv geschroefd zoals bij de versies zonder AFS.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dus dat betekend dat je de facelift 2010 model eigenlijk niet kan herstellen ?
    ik heb een 2010 FL model, geen idee of er AFS op zit, hoe kan ik dan zien ?

    Verlichting is echt heel slecht op dit moment, wat ik lees zijn alleen nieuwe Xenon lampjes niet voldoende ?

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Heb er ook last van bij mijn a6 c6.. heb via andere sites ook lenzen gezien van ca50 euro per set.. weet niet hoe de passing daar van is. Misschien dat het een goedkoper alternatief is

  12. #31

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renevanl Bekijk Berichten
    @ bastet
    Bedankt voor de info, ik vroeg mezelf al af of het bruine een soort coating was ivm dimlicht of niet.
    Slechte gedeelte van reflector dus nu zilver gespoten. Zal het vanavond wel zien of het stukken beter is.

    Rene
    Ha Rene, mij houd de prijs van Retrofit me een beetje tegen. Ben je niet bang dat je zilver gespoten coatinglaag binnenkort niet ook dof wordt? Nog tips of ervaring ondertussen?
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  13. #32

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wilddreamer Bekijk Berichten
    Ha Rene, mij houd de prijs van Retrofit me een beetje tegen. Ben je niet bang dat je zilver gespoten coatinglaag binnenkort niet ook dof wordt? Nog tips of ervaring ondertussen?
    RFL te duur? Een originele xenonlamp van Philips of Osram kost 50 euro per stuk; voor 100 euro de set dus. Je kan voor 't dubbele een 10x betere lens met een universeel lampje krijgen, met als resultaat meters en meters meer licht dan dat je ooit met de Philips of Osram in de originele lampunit zou krijgen. Als zo'n setje nou 600 piek was, dan snap ik wel dat het te duur is om even te doen.. Maar waar praten we over - 2x tanken?

    Ik snap dat €150-250 voor lampen als veel geld voelt, maar geloof me - het is het waard. Nee, geen aandelen bij RFL, voor mijn part zoek je zelf de lenzen etc. bij Ali op, en scoor je ze daar (€50/setje). Ikzelf ben wel te spreken over lokale service en hulp, en ik weet uit eigen ervaring en die van anderen dat RFL gewoon prima spul verkoopt. En dan is 't maar €50 duurder dan alles op eBay scoren .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #33

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    @wilddreamer
    lichtopbrengst is nog steeds slecht, ondertussen overgestapt naar led ivm 2 gesneuvelde ballast units.
    Moet toch iets anders aan de reflectoren doen. Heb dus eigenlijk chroomverf of nieuwe reflectoren nodig.

  15. #34

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wilddreamer Bekijk Berichten
    Is er ergens een link met een how-to... ook ik sta niet te trappelen om zomaar gehele koplamphuis te slopen (tenminste da's nog weleens het resultaat bij onervarenheid) ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renevanl Bekijk Berichten
    @wilddreamer
    lichtopbrengst is nog steeds slecht, ondertussen overgestapt naar led ivm 2 gesneuvelde ballast units.
    Moet toch iets anders aan de reflectoren doen. Heb dus eigenlijk chroomverf of nieuwe reflectoren nodig.

    Bedankt René, dus geen echt alternatief, helaas. Ik heb ondertussen ook andere grappen aan mijn A6 dus wou er misschien niet lang meer mee rondrijden.

    Ha Bastet, Ik had Retrofitlab een aantal keer gebeld maar die jongens reageren maar niet. Ik heb nog twee vragen:
    - Past de Evox-R 2.0 nu wel retrofit in een A6 C6 of juist niet? Wat zijn uberhaubt de verschillen?
    - Ikzelf heb D2S met een starter aan de achterkant. Er is geen duidelijke How-to… maar wat ikzelf denk is dat je nog een D2S-to-D2S verlengsnoer bij moet kopen. De vraag is dan, wat doe je met die starter, lijkt me niet dat je dat ding los in de unit laten rammelen tijdens het rijden, hoe/waar zetten ze die vast binnenin de unit of moet ik hier zelf iets gaan hobbieën?
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  16. #35
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Je hebt de spullen nodig van mijn foto. De kabels van amp naar D2S en weer terug heb je nodig omdat de lamp verder naar achteren komt in de nieuwe reflector. Met de originele stekker voor op de lamp gaat dat niet passen. Ik heb deze er namelijk ook in zitten.

    Let wel: dit kan alleen met units zonder AFS!

    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  17. #36

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik snap dat €150-250 voor lampen als veel geld voelt, maar geloof me - het is het waard.
    Ik geloof je helemaal. Komt bij mij neer op € 166,85, inclusief verzenden en D2S-naar-D2S kabels. De A6 C6 kit blijkt toch Evox-R 2.0 te zijn, als je op de website verder besteld, maar het leest alleen wat raar. Hij staat op mijn verlanglijstje... (zonet een kleine 300 armer voor een startmotor, kort geleden € 100 voor een kapotte rechter xenonlamp en 20000km geleden mijn waterpomp voor zo'n € 800 maar het lijkt erop dat hij weer is gaan lekken. Ook 4 nieuwe verstuivers 1900 staan op mijn verlanglijstje, maar daar moet het nog mee lukken)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Met de originele stekker voor op de lamp gaat dat niet passen. Ik heb deze er namelijk ook in zitten.
    Dank u. Ik zit alleen nog met de vraag: Wat doe je met de losse starter in je unit? Zit er bij de kit een alternatieve bevestigingsbeugel? Of moet je zelf wat gaan hobbieën?
    Laatst gewijzigd door wilddreamer; 17-12-18 om 22:54.
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  18. #37
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwakke xenon verlichting

    De losse starter kan je gewoon in de nog beschikbare ruimte leggen in de unit. Die ligt dan vanzelf klem. Zo heb ik ze er ook in “liggen”.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •