Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    Hoi, ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met het volgende. Ik heb sinds april een 2e hands A6, Avant, 2.4 V6 benzine. De auto is 9 jaar oud. De originele Volkswagen accu was ongeveer 5 jaar oud en kapot. Dit leek begonnen te zijn toen in augustus de LED lampjes van de kentekenplaat haperden (melding bij starten), die LED heb ik toen vervangen door gewone lichtjes omdat ik anders alles weer moest laten inlezen. Heb er nu een zwaardere accu in zitten van een accuboer in A'dam. De accu doet het prima, maar... mijn complete MMI doet het niet meer en mijn achterruitenwisser ook niet. Bij een algemene garage (dus niet VW garage) hebben ze geprobeerd de accu in te lezen met de laptop erbij. Hij gebruikte hiervoor het systeem WOW!.

    De accu die er nu in zit: Fulmen Formula Xtreme FA1000, 100Ah en 900 A (EN) koudstart, met barcodenr: 3661024044257. Deze accu konden we niet invoeren in het WOW! systeem op de laptop,maar ik heb geen zin er weer een andere accu in te zetten. (Deze accu komt ook uit de fabriek Exide, Spanje, zelfde als waar de VW accu's vandaan komen).


    Kan ik teruggaan naar de garage en het oude Volkswagen accunummer gebruiken? (accu van 5/6 jr oud, 80Ah 380A)
    Zo ja, welk nr moet ik dan gebruiken, ik heb deze:
    000915105DH
    of
    205 TU 3ABAO16IF

    Alvast bedankt voor de hulp,
    G.P.

  2. #2
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    Ik vraag me af of de accu en het inleren iets met de problemen te maken heeft. In mijn auto heb ik de accu ook gewisseld maar dit leverde geen problemen op.
    Deze heb ik later wel met de laptop ingelezen. Via VCDS kan je dan gewoon een merk en type accu kiezen uit het lijstje welke dan wordt ingesteld als "nieuwe" accu.
    Waarschijnlijk zal er toch moeten worden uitgelezen wat de problemen nu zijn met de ruitenwisser en de MMI.

    Heb je ook al geprobeerd de MMI te resetten? Dit kan door drie knoppen tegelijk in te drukken. Het MMI scherm zal dan uit gaan en met het start logo weer opnieuw opstarten.
    B4F-0533.jpg
    Laatst gewijzigd door Martin_M; 27-09-15 om 23:33.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    Dank Martin,
    Ben langs accuverkoper geweest heeft een Exide software apparaat aangesloten op de compu stekker onder het stuur.
    Exide is de fabriek in Spanje waar deze Fulmen accu vandaan komt. Komt ook die oude VW accu vandaan.

    Accu is nu geaccepteerd. Kort daarna is mijn achterruitwisser ook weer gaan leven en werkt zoals t moet.

    Nu nog mijn MMI en radio... die reset tip had ik al geprobeerd en nu weer.... geen resultaat....

    is dat VCDS hetzelfde als VAG COM ?

    anders ga ik een afspraak maken bij VAG COM HAARLEM
    of die mijn MMI weer wakker kan krijgen ...ik heb zwart scherm...nada niks geen leven
    Groet GP

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.310
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    Vagcom is eigenlijk de kabel/software waar mee we aanpassing doen (vcds).
    Doe hem de groeten .
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    Dan zal er nog wel een fout in het (optische) mmi circuit zitten maar daar komen ze in Haarlem wel achter.

    Bij mij wou de mmi op een dag ineens ook niet meer aan en dan is het mmi circuit ineens complex. Zonder het uitlezen had ik weken kunnen zoeken naar de slechte stekkerverbinding in het dashboardkastje.
    Ben benieuwd wat ze vinden.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    Zaterdag 3 oktober langs geweest bij VAGCOM Haarlem
    Hij heeft zijn vcds vagcom laptop aangesloten en alles nagelopen.

    Hij denkt dat module 07 head unit MMI waarschijnlijk kapot is.
    Zijn advies is maak een afspraak bij Hartogtuning in Alkmaar voor de zekerheid voordat ik dingen ga vervangen.
    Aanvraag voor afspraak is eruit

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Door waterschade ruitenwisserafvoer defect MMI

    Ben 9 november bij Hartogtuning in Alkmaar langs geweest.
    Super aardig is Pedro. Accu effe los etc. Aangesloten aan laptop etc. Helemaal nada niks.
    Als hij het onderzoek zou gaan doen dan zou het waarschijnlijk ongeveer 500 euro gaan kosten...vooral veel tijd kost het onderzoek.

    Eigenwijs als ik ben...dacht ik het effe zelf uit te gaan zoeken...ben handig genoeg! Achteraf NIET de beste keuze wel de leukste..
    Heb eerst via marktplaats een ander bedieningspaneel (200 euro) gemonteerd...nada
    Daarna een 2e hands headunit via een autobedrijf gekocht (200 euro)...ook niet helemaal.
    Wel ging nu na het uitzetten van het contactslot heel even het scherm aan met AUDI MMI tekst. Verder niks.

    Toen met andere bedieningspaneel en andere headunit een afspraak bij Audi centrum Amsterdam, Klokkenbergweg 19.
    Zij kregen hem ook niet uitgelezen.
    Hun advies: koop deze ring sleutel (V4E0973802), kost maar 11,50 ex btw. Hiermee lus je het lichtsignaal (fiber optic) door en zou je de kapotte doos in het ringnetwerk kunnen vinden. Sleutel op de plek van de kapotte doos en dan zou MMI moeten werken.

    Dozen achter het dashboardkastje, headunit, cd-wisselaar en dension 500 allemaal vervangen door deze ringsleutel en de dozen links achter het vak (avant) de versterker en cd-speler routeplanner.
    Toen heb ik het opgegeven, wist niet waar de doos zat voor het telefoonregelapparaat.

    Inmiddels weer een afspraak bij Audi Centrum A'dam gemaakt.
    Mochten - zoals vooraf met mij afgesproken - 2 uur zoeken. En ik had alles al los gehaald van te voren.

    Door waterlekkage is er achter de vloerbedekking best veel water naar binnen gekomen onder mijn voeten (bestuurderskant).
    Daar zit de plastic bak met het telefoonregelapparaat. Wat een rotplek. Had ik nooit gevonden.
    Daar dus de ringsleutel geplaatst (met plastic zakje er omheen) ipv zeiknatte telefoondoos.
    Joepie weer radio en navigatie. Kostte me 260 euro.
    Dik een maand handdoeken onder de bekleding gehad (om de paar dagen een droge handdoek!)

    Oh ja de veroorzaker...
    verstopte afvoer bij de ruitenwissers voor. Poelie trekker besteld om de ruitenwissers eraf te krijgen via youtube filmpje gezien hoe te werk te gaan.
    Inderdaad heel veel troep (compost). De auto is van april 2006. Blijft er moeilijk bijkomen. Heb goed doorgespoeld met warm water.
    Ga deze afvoer goed in de gaten blijven houden, het is geen handig ontwerp.

    Heb nu als reserve een headunit en een bedieningspaneel over.
    Wil best met iemand ruilen voor een werkend telefoon regelapparaat.

    Ben nu 675 euro armer plus vele leuke klusuurtjes...
    Was dus goedkoper en sneller bij Hartog geweest!

    Groeten,
    GP

    telefoonregelapparaat.jpgbedieningspaneel.jpgheadunit.jpg
    Laatst gewijzigd door Georges Paul; 20-02-16 om 15:32.

  8. Ad
  9. #8
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Door waterschade ruitenwisserafvoer defect MMI

    Zo, dat is dus nog een mooi zoekplaatje geworden! Wel mooi om te lezen dat je het euvel toch "boven water" hebt gekregen!
    En dat achteraf allemaal door zo'n knullige water afvoer...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    50
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI doet het niet na vervangen accu (niet originele VW accu)

    mijn mmi 2 werkt niet meer wagen heeft bijna half jaar stil gestaan met als gevolg baterij leeg nu deze terug opgeladen is en terug geplaatst is. komt mijn scherm er niet meer op ...bij de stekker op OBD 2 vond hij geen foutcode wel hoop andere dingen elect... electronics enz... wie kan me helpen aub thanks

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •