Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Goedenavond,

    Sinds vorig jaar oktober ben ik de trotse eigenaar van een 4.2 v8 eindelijk de auto van mijn dromen.... Het eerste halfjaar ben ik eigenlijk probleemloos doorgegaan maar toen. Ineens problemen met starten de ene keer na 1 dag de accu leeg en de andere keer na een aantal dagen. Om alles uit te sluiten voor onze vakantie een nieuwe accu laten monteren ( niet origineel) en alles werkte weer perfect. Tot ik ongeveer 2 weken later en tijdens de eerste dag van de vakantie het geluid van de navigatie uitviel en later ook van de radio en de ipod. Soms kwam het "mute" teken in het scherm terwijl ik niks deed maar kon hem ook niet uitzetten.

    Bij aankomst in Italie de eerste dag gelijk een lege accu ook fijn als al je koffers nog achterin liggen en de startkabels bij het reservewiel liggen......... terugreis ook continu geluid uit en toen via zoeken op dit forum een hard reset gedaan. Probleem bleef terugkomen.

    Bij terugkomst om alles uit te sluiten toch originele accu laten plaatsen en deze laten "inleren" De eerste 2-3 weken werkte alles weer perfect tot 2 weken terug weer dezelfde problemen alleen nu start het MMI ook steeds opnieuw op en heel af en toe komt er een beetje geluid uit de boxen. Ook voor de zekerheid nieuwe software geladen (origineel Audi) voor het MMI systeem maar het probleem blijft.

    Ik ben er inmiddels zo "ziek" van en bij PON Hilversum is het enige wat ze kunnen een beetje schaapachtig zitten kijken als ik het probleem probeer voor te leggen. Is er hier iemand die weet waar ik nou eens "serieus" naar dit probleem kan laten kijken zonder dat ik gelijk de hoofdprijs hoef te betalen? Ik kom zelf uit de omgeving Hilversum.

    Alvast super bedankt

    gr Bas

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Nietszeggende topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Sorry.... eerste keer in mijn leven op een forum! Bedankt voor het aanpassen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Uw alternator, laat het voldoende op tijdens draaien? en hoeveel is het elektriciteitsverbruik als alles afgesloten is?....als ik mij niet vergis, sluit het systeem uw media af, als spanning onder bepaalde voltage daalt.

  5. #5

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Murat Cabrio Bekijk Berichten
    Uw alternator, laat het voldoende op tijdens draaien? en hoeveel is het elektriciteitsverbruik als alles afgesloten is?....als ik mij niet vergis, sluit het systeem uw media af, als spanning onder bepaalde voltage daalt.
    Uiteraard eerst meten of de laadstroom goed is , zo ja
    Meet de lekstroom eens , meter buiten de auto en kijken na een half uur wat hij doet.
    Accuproblemen komen toch wel vaak voor, ook de manager, indien aanwezig wil wel eens haperen
    Ik ben er al 6 jaar mee doende, nieuwe en orginele accu's , meten , inlezen enz enz niets helpt en al helemaal niet als het kouder word,als ik langer weg ben met vakantie gooi ik een pool los,wel alles kwijt maar hij start wel.
    Kofferbak moet je altijd handmatig kunnen openen met de sleutel.
    Laatst gewijzigd door azesje; 28-09-15 om 23:34.
    3 keer links is ook rechts


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    eerst na montage van de nieuwe accu merkte ik wel verschil dat alles beter werkte maar dat is nu ook voorbij. Bijladen doet de auto goed. Ik heb een elektrische achterklep...... die kun je alleen openen vanuit de binnenkant (erg lastig met de koffers erin kan ik vertellen)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bas020 Bekijk Berichten
    eerst na montage van de nieuwe accu merkte ik wel verschil dat alles beter werkte maar dat is nu ook voorbij. Bijladen doet de auto goed. Ik heb een elektrische achterklep...... die kun je alleen openen vanuit de binnenkant (erg lastig met de koffers erin kan ik vertellen)
    Kan duiden op lekstroom.
    Bij mij duurde het ook lang voordat ik erachter kwam. Dealer heeft toen geconstateerd dat een regelapparaat (achter dashboardkastje) na uitzetten contact stroom bleef vragen. Dit is het regelapparaat van radio, navigatie etc. Een optie was: vervangen regelapparaat (prijzig: meer dan €900,-). Een alternatief hadden ze wel en ook heel simpel. Relais er tussen bouwen (als de auto van contact is, dan zorgt het relais ervoor dat de stroom naar het regelapparaat stopgezet wordt.
    Daarna nooit meer geen lege accu en ook geen andere rare bijwerkingen, zoals mute.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Bedankt voor je tip! We gaan er vanavond verder mee aan de gang.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    En? Opgelost?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    nee.... nog niet! Maar ben wel een stapje verder bijna zeker geeft de versterker de problemen ( qua verbruiker) strookt alleen nog niet helemaal met de storing van het MMI scherm in mijn ogen. Dus ga nu maar opzoek naar een gebruikte versterker zodat ik dit gedeelte kan uitsluiten.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Storing wat betreft de accu die leegloopt heb ik opgelost. Bleek dat de navigatiedvd speler niet in rust ging. In eerste instantie wel dus gewoon 0,04 ma verlies en dan ongeveer om de 15min ging hij automatisch draaien en dan had ik een verbruik van 2A. Dvd speler eruit gehaald en de doorverbindlus erop aangesloten en dit werkt weer top. En ook het probleem dat het geluid wegviel is hierdoor opgelost.

    Nu nog mijn optische parkeerhulp terug vinden en mijn stuurbediening aan de gang krijgen dan ben ik (weer) helemaal blij!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    37
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Hallo ik heb het precies de zelfde probleem ! Ik ben ook naar de garage geweest ze konden niks vinden dit is de 2e accu binnen 10 maanden en nog steeds niks kunnen vinden , ze konden geen lek vinden
    Is er al een soort oplossing gevonden wat het ongeveer kan zijn? Ik ben niet van plan om de 3 maanden nieuwe accu te kopen.

  14. #13
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dotten Bekijk Berichten
    Hallo ik heb het precies de zelfde probleem ! Ik ben ook naar de garage geweest ze konden niks vinden dit is de 2e accu binnen 10 maanden en nog steeds niks kunnen vinden , ze konden geen lek vinden
    Is er al een soort oplossing gevonden wat het ongeveer kan zijn? Ik ben niet van plan om de 3 maanden nieuwe accu te kopen.
    Oplossing storing omtrent snel leeglopen van de accu staat in het bericht boven je omschreven…
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  15. #14
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.088
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Nou ja, 'oplossing'
    Geen navi meer, geen stuurbediening meer, geen optische parkeerhulp meer.
    Dan kun je ook een accu-pool loshalen, dat lost het leeglopen van de accu ook wel op.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skavola Bekijk Berichten
    Kan duiden op lekstroom.
    Bij mij duurde het ook lang voordat ik erachter kwam. Dealer heeft toen geconstateerd dat een regelapparaat (achter dashboardkastje) na uitzetten contact stroom bleef vragen. Dit is het regelapparaat van radio, navigatie etc. Een optie was: vervangen regelapparaat (prijzig: meer dan €900,-). Een alternatief hadden ze wel en ook heel simpel. Relais er tussen bouwen (als de auto van contact is, dan zorgt het relais ervoor dat de stroom naar het regelapparaat stopgezet wordt.
    Daarna nooit meer geen lege accu en ook geen andere rare bijwerkingen, zoals mute.
    of bedoelde je deze?
    Laatst gewijzigd door yzy; 06-09-22 om 13:31.

  16. #15
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Regelmatig accu leeg, MMI op mute

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Nou ja, 'oplossing'
    Geen navi meer, geen stuurbediening meer, geen optische parkeerhulp meer.
    Dan kun je ook een accu-pool loshalen, dat lost het leeglopen van de accu ook wel op.




    of bedoelde je deze?
    Volgens mij zijn beiden gelijk lijkt het. Alleen de één heeft de dvd-speler eruit gehaald en de ander een relais erachter geplaatst. Ik zou dan voor de relais-oplossing gaan.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •