Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Sinds een paar weken hoor ik rechtsvoor nogal een gekraag als ik over een drempel ga. Ik hoor linksvoor en links en rechtsachter helemaal niets.

    Goed om te weten is dat ik luchtvering heb. Het gekraak rechtsvoor is trouwens in alle standen van auto qua luchtvering.

    Iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Luchtvering en gekraak zijn een bekende combinatie, gebruik de zoekfunctie maar eens.

    Verdere verdachten: draagarmen, stuurkogels, stabilisatiestangen, toplagers... teveel om op te noemen. Zet de auto eens op een tweekoloms brug en ga eens los met een wringijzer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Gelukkig heb ik nog BOVAG garantie en de auto gaat morgen naar de garage waar ik hem vandaan heb. Hopelijk valt het mee...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Nou de garage kwam er ook niet achter. Hebben lopen wrikken en doen en geen speling. Ik stond er zelf bij terwijl ze alles aan het uitleggen waren. En proefrondjes gedaan en natuurlijk geen gekraak meer. Heel vreemd. Voelde mij erg dom. Maar goed, eerst even aan kijken maar weer. Iemand anders nog suggesties?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Vanmorgen natuurlijk weer gekraak. Misschien toch rubbers? Want s morgens is het heel koud en zijn de rubbers stijf. Gisteren toen ik naar de garage ging was het warmer.
    Kan je rubbers ook invetten of olie-en oid?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Mijn A6 met AAS (luchtvering) kraakt bij koude (en daarbij vooral als het vochtig is) ook bij drempels. Na een tijdje rijden is het weer weg en ook als het warmer is buiten.

    Heb er al meer over gelezen, m.n. op het Motortalk forum; schijnt veel voor te komen bij de luchtvering maar niks spannends :-)

  7. #7
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Schokbreker aan vervanging toe? Dit zei mijn garageman in ieder geval als oorzaak van het gekraak, in mijn geval achterin.
    Laatst gewijzigd door BoltYes; 18-02-16 om 09:06.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Zou kunnen, maar gekraak is weg als het warm is. Ik zie op het forum veel over rubbers van stablisator stang.

    Heeft iemand een plaatje welke ik moet vervangen voor audi a6 ? Via google kon ik niets vinden.

  10. #9

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex400 Bekijk Berichten
    Vanmorgen natuurlijk weer gekraak. Misschien toch rubbers? Want s morgens is het heel koud en zijn de rubbers stijf. Gisteren toen ik naar de garage ging was het warmer.
    Kan je rubbers ook invetten of olie-en oid?
    Nee en Tom heeft het waarschijnlijk bij het rechte eind, stop zoeken de draagarmen zijn waarschijnlijk de boosdoener
    3 keer links is ook rechts

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    s morgens hoor ik het kraken maar s middags als het warmer is hoor ik niets meer. Als ik s morgens langer door rij dan hoor ik het op een gegeven moment ook niet meer.
    Ben bij APK garage geweest en keurmeester heeft lopen wrikken en doen met wringijzer en nergens was er speling!

  12. #11

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex400 Bekijk Berichten
    s morgens hoor ik het kraken maar s middags als het warmer is hoor ik niets meer. Als ik s morgens langer door rij dan hoor ik het op een gegeven moment ook niet meer.
    Ben bij APK garage geweest en keurmeester heeft lopen wrikken en doen met wringijzer en nergens was er speling!

    Tja dit is al zo vaak voorbij gekomen en 99 van de 100 was het de draag arm en een bekend euvel van Audi
    Het wringen met het bandijzer gebeurd onbelast....
    ok blijven zoeken dan maar..... en vooral je eigen weg volgen
    http://www.audiforum.nl/forum/techni...piepen-a6.html
    Laatst gewijzigd door azesje; 25-02-16 om 18:18.
    3 keer links is ook rechts

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekraak rechtsvoor als ik over drempel ga

    Bij de volgende beurt dan maar de draagarmen vervangen. Als het goed is zijn het 4 draagarmen (L+R)
    Dat klopt toch?

    Overigens was het wringen wel gebeurd met de wielen belast. Dus niet onbelast.
    En het checken was ook gebeurd door de APK keurmeester zelf. En ik mag aannemen dat een APK keurmeester
    wel goed weet wat hij doet.

    En ik had ook geen binding met de garage oid. (dus ze zouden er belang bij kunnen hebben als
    ze dingen konden vervangen)

    Maar goed nieuwe draagarmen lijkt mij nog zo slecht nog niet

    Laatst gewijzigd door Alex400; 09-03-16 om 08:58.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •