Goedenavond allen,

Even een vraagje betreffende een Audi A6 uit 2007. Betreft een 2.0 TFSI.
Volgende storing treedt op: P0011, Nokkenaspositie-bediening cilinderrij 1
en het motormanagement lampje brandt.
Deze storing verdwijnt af en toe wel. Maar dit is alleen als ik regelmatig rij (Zeg 3 tot 4 keer per dag rijden)
Als ik de auto aan zet dan hoor ik een ratelend geluid voorin voor ca 2 seconden. (Na een nacht niet gereden te hebben)
Het lijkt erop alsof de nokkenasketting. (Die de ene ketting aandrijft via de andere) niet genoeg onder spanning staat.
Is dit een bekend probleem bij deze types auto's? Auto heeft ca 220.000 gelopen.
Olie die er in gaat (Om de 1000 Km 1 liter erbij vanaf dag 1 al) is 5W30 van castrol. (De voorgeschreven olie)

Mijn vraag is: kan het zijn dat deze spanner het begeven heeft? Zijn er ervaringen mee met deze storing en wat hoogstwaarschijnlijk het euvel is.

Ik had van een vriend van mij begrepen dat ik is Forte motor flush moet gebruiken, Dit zal waarschijnlijk het probleem oplossen. (Ook van het olieverbuik zei hij, dit zijn niet de standaard 2.0 TFSI motoren volgens hem. Die kwamen pas vanaf 2011 zo'n beetje)
Verder adviseerde hij er om er 5w40 in te doen na het gebruik van forte motor flush.

Toch ben ik benieuwd wat jullie mening hierover is en of hier ervaring mee is.

Als jullie verdere vragen hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Mvg, Casper