Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: RS6 remt niet fijn, welke componenten kiezen?

  1. #1

    Standaard RS6 remt niet fijn, welke componenten kiezen?

    Beste,

    Van het ene onderwerp naar het andere, ik ben mijn lijstje aan het aflopen..
    Ik heb een specifieke vraag over de remmerij van mijn rs6, ik ben er ook niet tevreden over.

    Voor ligt er net een nieuwe set op van Brembo, schijven en blokken, een Grand Turismo set. Het zijn ook flinke schijven.. Achter nog originele schijven met Ferodo blokken die bijna aan vervanging toe zijn.

    Ik vind dat de auto niet fijn remt, hij remt wel, maar hij vertraagt te langzaam, rem voelt ook zacht aan. Als je de auto wat meer op zijn limiet gaat rijden, dan heb ik mijn broek vol. Van de week trok ik hem even door naar een redelijk pittige snelheid en toen moest ik even goed remmen, nou ik was nergens meer, het leek wel op fading, remmen achter piepen ook. Ik voelde de massa naar voren duiken en hij vertraagde niet. Ik was al naar links en rechts aan het kijken om uit te wijken. Dit kan in mijn ogen echt niet met zo'n kanon. Die moet gewoon kunnen remmen. Ik mis die bite als het ware.

    Hebben jullie enig advies voor mij. Ik denk dat die schijven van Brembo echt wel goed zijn, achter zien ze er ook goed uit. Maar wat voor blokken?
    Daar komt bij dat de remklauwen voor wat aangepast zijn voor de grotere schijven.. wat te doen voor? Zijn er andere blokken die meer bite kunnen geven op die brembo schijven, zonder dat ik de schijven kapot rijdt. Hetzelfde verhaal achter, ik hoor verschillende dingen over Ferodo, ook kwam ik op dit forum Textar tegen.

    Iemand enig advies voor mij?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: RS6 remt niet fijn, welke componenten kiezen?

    Graag voortaan zelf je vragen over deze auto in het C6-subforum neerzetten. Tevens nietszeggende titel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    guido
    Guest

    Standaard Re: RS6 remt niet fijn, welke componenten kiezen?

    Als het pedaal zacht aanvoelt is het tijd om de boel te ontluchten. Verder kunnen eventueel de handremkabels te strak staan (als een C6 dat nog heeft ?). Dat geeft ook een wat zacht gevoel en je moet dan behoorlijk doortrappen.
    Laatst gewijzigd door guido; 28-12-16 om 09:47.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •