Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: MMI blijft op mute staan

  1. #1

    Standaard MMI blijft op mute staan

    Goedemiddag,

    Mijn A6 blijft op mute staan. Het symbooltje onderin de MMI laat dat zien.
    Maar, ik krijg dit er niet vanaf. Ook niet met het draaien aan het knopje op de stuurwielbediening.
    Ik las iets van een kapotte volumeknop, maar die kan ik dan denk ik ook uitsluiten aangezien hij het via de stuurwielbediening ook niet doet?

    Iemand ideeën?

    Groeten

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Niet de A6 maar de MMI staat op mute. Titel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christianvanloon Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    Mijn A6 blijft op mute staan. Het symbooltje onderin de MMI laat dat zien.
    Maar, ik krijg dit er niet vanaf. Ook niet met het draaien aan het knopje op de stuurwielbediening.
    Ik las iets van een kapotte volumeknop, maar die kan ik dan denk ik ook uitsluiten aangezien hij het via de stuurwielbediening ook niet doet?

    Iemand ideeën?

    Groeten
    heb je al reset geprobeerd (met 3 knoppen). kan je ook setup+return knoppen naar interface module kijken wat die fout geeft.ik heb ook nog steeds probleem maar mijne cd blijft op pauze/ radio blijft om de 5 sec stil.

  4. #4

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Ja dit werkt helaas ook niet...
    Vermoed echt dat de versterker stuk is. Toevallig iemand een idee waar ik deze kan laten testen/doormeten? Of iemand hier uit het Oosten waarmee ik even zou kunnen wisselen om te testen? Voordat ik €500 uitgeef...?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christianvanloon Bekijk Berichten
    Ja dit werkt helaas ook niet...
    Vermoed echt dat de versterker stuk is. Toevallig iemand een idee waar ik deze kan laten testen/doormeten? Of iemand hier uit het Oosten waarmee ik even zou kunnen wisselen om te testen? Voordat ik €500 uitgeef...?
    je kan niet zomaar even wisselen en testen. op alle module ziet component beveiliging erop. dat moet door dealer eraf halen anders blijft op beveilig mod. ik heb ook nog steeds geen oplossing.


  6. #6

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Zou dat er misschien nu op zitten? Die beveiliging?

  7. #7
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    als er CP op zit, dan komt er volgens mij alleen vanaf 1 kant geluid. Even uit laten lezen met vcds. Neem contact op met @Remi66
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #8
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Ja.
    Mail me maar ff, zie onderschrift.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #9

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Vorige week begon spontaan de TMC/navigatie heel zachtjes te praten (links achterin volgens mij).
    Zojuist gevolgd door muziek uit de speaker linksvoor. Hier kon ik heel even het volume van aanpassen, maar ging niet van harte, hij reageerde langzaam.
    Muziek ging uit en werd opgevolgd door een hoge pieptoon uit dezelfde speaker.

    Remi heb ik gemaild, maar wou het toch even melden

  11. #10
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Terug gemaild.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    35
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: MMI blijft op mute staan

    Het is inmiddels al een wat oud onderwerp op dit forum, maar ik kwam er wel op terecht! Mijn Audi Q7 (model 4L, 2007) bleef ook stil met het mute-tekentje in beeld. Oorzaak onduidelijk, het was opeens het geval en ging niet vanzelf weg. De 'ruis' op de achtergrond die uit de speakers lijkt te komen is ook herkenbaar.

    De oplossing die voor mij werkte wil ik graag met jullie delen! Dat is het zekeringetje er even uit halen, zodat de MMI hard wordt gereset. De 'apengreep' reset (setup+ronde button+selectieknop rechtsboven) mocht niet baten. Waar zit die zekering? Portier van de passagiersstoel open, aan de rechter zijkant van het dashboard de kap weghalen en dan zitten daar drie rijen met zekeringen. Pak voor de zekerheid het instructieboekje erbij, maar in mijn geval was het de onderste rode rij waar op positie 5/6 iets met de telefoonvoorbereiding en het MMI-systeem zit, beiden een 5-zekering. Deze even met het plastic tangetje (zit normaliter in de kap die je uit het dashboard hebt verwijderd) eruit halen, waardoor de stroom er even volledig af is. Vervolgens na een paar seconden er weer indoen en dan de auto starten. Voor mij bracht dit de oplossing.

    Overigens is dit een oplossing die ik heb geprobeerd na een ander probleem; er is achteraf een carplay module (apple/android) ingebouwd wat af en toe tot een storing lijkt te leiden. De auto gaf een zwart scherm, was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, maar hield toch 'iets' actief wat ervoor zorgde dat dit de accu leeg trok. Nadat de accu helemaal leeg was werd het systeem gereset en deed 'ie het daarna weer. Door de zekering even eruit te halen simuleer je een zelfde reset.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •