Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

  1. #1

    Standaard Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Beste forumleden,

    Ik heb een probleem met mijn A6 4F 2.4 (BDW)(220k km, 120k km op LPG). Plotseling begon mijn stationair onregelmatig te draaien en te trillen. Na enige tijd begon ook het motor amangement lampje te branden.
    Bij uitlezen krijg ik foutmelding misfire op cilinder 1,2,3 (p301, 302 en 303) en foutmelding op nokkenassensor G40 (p341 p40 sensor implausible signal). Het probleem is zowel op LPG als benzine en bij koude en warme motor. Bij uitlezen met meetblokken groep 15 en 16 is duidelijk te zien dat de cilinder 123 overslaan bij stationair toerental. Bij hogere toerentallen (boven 1000rpm) ontstekende de cilinders wel goed volgens de meting, alhoewel ik wel soms een lichte trilling voel tijdens het rijden, maar dat kan ook van de MT bak komen.

    Ik heb de bougies vervangen, waarbij ik ontdekte dat in de schacht van cilinder 1 olie zat. Klepdekselpakking zal waarschijnlijk lekken. Na alles goed schoongemaakt te hebben, heb ik de bobines verwisseld van blok 1 naar blok2 en vervolgens de nokkenas sensor verwisseld, nadat ik de foutmeldingen heb gereset. Beide hebben geen effect en foutmelding blijft terugkomen op cilinder 123. Bobines en sensoren lijken dus goed. Volgens mij heeft deze motor geen aparte ICM voor elk blok, althans ik kon het nergens vinden. Injectoren worden bij LPG niet gebruikt volgens de inbouwer i.v.m. aparte ingebouwde LPG injector (Vialle).

    Ik weet dat de V6 motor een probleem heeft met kettingspanners, maar omdat het probleem plotseling kwam lijkt het me niet waarschijnlijk. Bij koude start ratelt er ook niets. De auto is goed onderhouden, de olie is schoon i.v.m. LPG, dus geen extreme carter vervuiling.

    Weet jullie wat de volgende stap in het onderzoek kan zijn?
    Laatst gewijzigd door GPO; 17-04-17 om 13:42.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GPO Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Ik heb een probleem met mijn A6 4F 2.4 (BDW)(220k km, 120k km op LPG). Plotseling begon mijn stationair onregelmatig te draaien en te trillen. Na enige tijd begon ook het motor amangement lampje te branden.
    Bij uitlezen krijg ik foutmelding misfire op cilinder 1,2,3 (p301, 302 en 303) en foutmelding op nokkenassensor p40 (p341 p40 sensor implausible signal). Het probleem is zowel op LPG als benzine en bij koude en warme motor. Bij uitlezen met meetblokken groep 15 en 16 is duidelijk te zien dat de cilinder 123 overslaan bij stationair toerental. Bij hogere toerentallen (boven 1000rpm) ontstekende de cilinders wel goed volgens de meting, alhoewel ik wel soms een lichte trilling voel tijdens het rijden, maar dat kan ook van de MT bak komen.

    Ik heb de bougies vervangen, waarbij ik ontdekte dat in de schacht van cilinder 1 olie zat. Klepdekselpakking zal waarschijnlijk lekken. Na alles goed schoongemaakt te hebben, heb ik de bobines verwisseld van blok 1 naar blok2 en vervolgens de nokkenas sensor verwisseld, nadat ik de foutmeldingen heb gereset. Beide hebben geen effect en foutmelding blijft terugkomen op cilinder 123. Bobines en sensoren lijken dus goed. Volgens mij heeft deze motor geen aparte ICM voor elk blok, althans ik kon het nergens vinden. Injectoren worden bij LPG niet gebruikt volgens de inbouwer i.v.m. aparte ingebouwde LPG injector (Vialle).

    Ik weet dat de V6 motor een probleem heeft met kettingspanners, maar omdat het probleem plotseling kwam lijkt het me niet waarschijnlijk. Bij koude start ratelt er ook niets. De auto is goed onderhouden, de olie is schoon i.v.m. LPG, dus geen extreme carter vervuiling.

    Weet jullie wat de volgende stap in het onderzoek kan zijn?
    Heb je je inlaat al gecontroleerd? Hoe is die? Dat kan ook vaak een bron van misfires zijn.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Hoe bedoel je? lekkage en/of vacuüm niet goed?

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GPO Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je? lekkage en/of vacuüm niet goed?
    http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-...-blasting.html
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Is gecheckt. Geen noemenswaardige koolaanslag. Toch kettingprobleem? Hoe is dit te controleren?


  6. #6
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GPO Bekijk Berichten
    Is gecheckt. Geen noemenswaardige koolaanslag. Toch kettingprobleem? Hoe is dit te controleren?
    Wanneer de ketting uitgerekt is dan hoor je dat wel lijkt me, denk dan ook niet dat dit het probleem is. Ketting rekt ook niet ineens uit tenzij een spanner kapot gaat o.i.d. maar dan zou jet het wel horen. Hoe lang draait de motor al op LPG?
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  7. #7

    Unhappy Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Ik hoor een zacht geruis aan de achterkant bij beide banken, maar zeker niet zo erg als op YouTube filmpjes. Verder ook geen rammelen of tikken. De motor heeft 120k km op LPG gelopen zonder een enkel probleem tot vorige week dan
    Laatst gewijzigd door GPO; 20-04-17 om 21:29.

  8. Ad
  9. #8
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GPO Bekijk Berichten
    Ik hoor een zacht geruis aan de achterkant bij beide banken, maar zeker niet zo erg als op YouTube filmpjes. Verder ook geen rammelen of tikken. De motor heeft 120k km op LPG gelopen zonder een enkel probleem tot vorige week dan
    Vreemd, zou dan neigen naar een kapotte LPG- of brandstofpomp, maar het probleem bestaat op beide brandstoffen dus gaat die vlieger niet op. Zit de denken aan de aansturing want volgens mij wordt de LPG computer ook aangestuurd door de gewone computer. Ben je overigens echt zeker dat de nokkenassensor OK is? Het komt namelijk vaker voor dat deze kapot gaat met dit soort soortgelijke problemen als gevolg.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  10. #9

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Aansturing ga ik nog ff checken bij de LPG inbouwer. Nokkenassensor heb ik uitgewisseld naar andere blok, maar melding is nog steeds op zelfde blok na resetten van de meldingen. Probleem zou dan moeten verplaatsen naar het andere blok.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Misfire cilinder 1, 2, 3 A6 2.4 BDW motor

    Mijn ervaring duid op een verrekte ketting, waardoor niet alles op tijd loopt en in storing gaat.

    Is het zaakje al opgelosr?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •