Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 61

Onderwerp: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

  1. #1

    Standaard Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Hallo,

    Ik heb pas de DVD hoofdsteunschermen van @Leon overgenomen. Zodra ze binnen zijn ga ik deze proberen in te bouwen in onze A6.



    De set bevat:
    - 9 inch HD schermen
    - Afdekhoezen met rits
    - 2x Sony DVD loopwerk (ingebouwd in hoofdsteun)
    - 2x Infrarood afstandbediening (met ingebouwde game controller)
    - 2x Infrarood hoofdtelefoon
    - USB ingang
    - SD ingang
    - 12v aansluitsnoer
    - Kabelset om schermen aan elkaar door te lussen.
    - Pennen tbv Audi stoelen

    Zover ik het begrijp bestaat de set uit 2 stand-alone dvd/usb/sd spelers, die via in en out in en uitgangen aan elkaar verbonden kunnen worden, waardoor beide schermen hetzelfde weergeven.

    Hier wil ik een Playstation 2 aan koppelen, zodat ik en mijn broertje lekker kunnen gamen op de achterbank. Ik ga voor de playstation 2 omdat die dingen klein, stevig en niet duur zijn, daarbij worden ze niet zo warm.
    Om de playstation op 12V aan te kunnen sluiten heb ik een Caliber PS85 gekocht, die 12V direct omvormt naar de 8.5V voor de PS2. IMAG1486.jpg

    De schermen zelf werken direct op 12 volt, hier heb ik dus geen verdere omvorming bij nodig.
    Nu heb ik nog een 12V voeding nodig, geschakeld, zodat de schermen uit gaan als het contact uit is. Ik ben zonet een goed half uur in de auto aan het zoeken geweest voor ik een geschakelde 12 Volt vond in de zekering kast. Als eerst heb ik het in de kofferbak geprobeerd, echter hier leek geen een vrij zekering slot(het engelse woord, bij gebrek aan beter nederlands) geschakeld te zijn
    Daarna naast het dashboard kastje geprobeerd, hier had ik meer geluk. Zover ik het uit de (duitse) beschrijving begreep zat ik in het slot voor de niveauregeling, die wij niet hebben, dus daar kan ik hem wel van aftappen.

    Slot nr. 5 was eerst leeg. Ik heb een gele "zekering" gevonden die op een zekering leek maar toch niet was. Deze was ingeplugd in de zwarte rij erboven, maar volgens het schema in de auto dient ie nergens voor. Heeft iemand enig idee wat dit is? Die foto hieronder.
    EDIT: is al opgelost
    IMAG1485.jpgIMAG1480.jpg

    Kan ik dit als aansluitpunt voor de voeding gebruiken? Zou ik op deze manier ziet gevaarlijk bezig zijn, omdat ik dan niet via een zekering ga? Als er dan iets misgaat is het eigenlijk niet de bedoeling dat alles doorbrand. Als aarde gebruik ik een van de framebouten.


    Zover ik het begrijp bestaat de set uit 2 stand-alone dvd/usb/sd spelers, die via in en out in en uitgangen aan elkaar verbonden kunnen worden, waardoor beide schermen hetzelfde weergeven. Als dit zo is bestaan er drie mogenlijkheden tot aansluiten die ik overweeg:
    1. De schermen kunnen aan elkaar door gelust worden, zoals het bedoeld is. Hierdoor kan apart gekeken worden, maar er kan ook met de ander mee gekeken worden via de AV-ingang.
    2. Een master-slave set-up. Een hoofdsteun is heeft de playstation aangesloten in de Av-ingang en kan dvd's, usb/sd kijken. Het andere scherm kan ook dvd en usb/sd gebruiken, en via de AV-ingang meekijken met het andere scherm.
    3. Het signaal wat van de playstation afkomt wordt in 2-en gesplitst, en gaat naar de AV-ingangen van beide schermen. Nu kan dus naast individueel een dvd/usb/sd kijken ook playstation gespeeld/meegekeken worden door naar het av-kanaal te gaan.

    Optie drie heeft mijn voorkeur. Optie 2 lijkt mij ook wel wat, mits ik de master hoofdsteun heb en mijn broertje de slave

    Wat blijft er dan nog over om te doen? De bedrading wegwerken achter de stoelkappen en onder de stoel. De kappen loshalen heb ik hier op het forum al een how-to voor gevonden, en de kabels wegwerken zie ik vanzelf wel.

    Waar zet ik de PS2 neer? Onder de bijrijdersstoel. De aansluit kabels blijven er dan wel permanent liggen, de playstation kan losgehaald worden uit het zicht gelegd worden.

    Morgen ga ik de voedingskabel alvast doortrekken van het dashboard naar achteren en de playstation aansluiten. Daarna kan ik alleen maar ongeduldig wachten op het pakketje van de sint Leon.

    Alle opmerkingen, vragen en antwoorden op mijn vragen hoor ik graag!

  2. #2

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Waarom is ie uit car entertainment verplaatst?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Omdat het geen algemene vraag is, maar een vraag over het aansluiten in een C6 (en dus niet een B5, een V8 D11 of een 80 type 89).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Vandaag lekker geshopt
    IMAG1489.jpg
    Wat op de foto's te zien valt:
    - zweef zekeringhouders
    - 25A zekeringen
    - 10m zwarte speaker kabel
    - 5 maten krimpkous(niet allemaal op foto te zien)
    - Platte stekkertjes

    Ik heb een van deze platte stekkertjes in de zekeringen kast gestopt, onder nummer 5 van de 2e rij (niveau regeling).
    IMAG1492.jpg

    Spanningsverschil bij contact uit:
    IMAG1494.jpg
    contact aan
    IMAG1490.jpg

    Ik heb na het voedingspunt hierna de zweefzekering in het circuit gezet, zodat deze zekering ook in het zekering kastje zit, das wel zo netjes. Natuurlijk alle aansluitingen met krimpkous netjes afgesloten. Daarna alles met tie-wraps vast gezet.
    IMAG1496.jpg
    IMAG1497.jpg
    IMAG1499.jpg

    Als zekering heb ik een 25 Ampère zekering genomen, omdat beide schermen bij piekbelasting 10A per stuk gebruiken, en de playstation 4.1A. Totaal dus ongeveer 24A, 25A zekering kan net.

    De kabels heb ik met behulp van een stuk ijzerdraad achter bij het dashboard eruit gekregen, en ze hiervandaan door de instaplijsten heen geleid. Midden bij de passagiers stoel komt de kabel er weer uit en gaat onder de stoel rails door.
    IMAG1501.jpg
    IMAG1502.jpg
    IMAG1504.jpg
    IMAG1505.jpg
    IMAG1500.jpg

    Als proef heb ik de omvormer en de playstation 2 eraan gehangen, deze startte normaal, dvd begon te draaien. Tot dusver gaat alles goed. Nu is het wachten op de hoofdsteunen.

    Tot die tijd heb ik nog mooi tijd om iets anders op te lossen, waar laat ik de omvormer? Heeft iemand hier een idee waar ik deze rond de achterbank kan verstoppen? Het hoeft geen geventileerde plaats te zijn, warm wordt ie totaal niet. Zou er ruimte zijn in de midden armsteun? Onder de achterbank. Ik heb de achterbank geprobeerd los te krijgen, maar tillen in het midden help niet, en heel veel kracht ga ik er nou ook niet op zetten. De omvormer is 10×8×4 cm (l×b×h). Alle ideeën voor inbouwplekken zijn van harte welkom!

  5. #5

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    De schermen zitten erin!

    Hoe het in het donker met een HTC camera eruit ziet:
    IMAG1545.jpgIMAG1543.jpg

    Als eerste heb ik de achterkant van de stoelen losgehaald. Hier voor heb ik pdf uit het topic van @Giel geleend, deze zit ook in de bijlage.
    IMAG1515.jpgIMAG1514.jpg

    Toen ik de kabels er doorheen had getrokken wilde ik de stoel ruggen er weer op doen. In het PDF-je staat dat je nieuwe clipjes moet kopen en deze gebruiken. Omdat ik hier geen zin in had en graag door wilde gaan heb ik de 'oude' clipjes voorzichtig open gebogen, en ze door de stoel eruit gehaald, terug gebogen en weer in de stoel rug gedaan. Hierna kon ik de ruggen weer probleemloos vast "klikken".
    IMAG1521.jpgIMAG1519.jpgIMAG1518.jpgIMAG1517.jpg

    Met de hoofdsteunen erin en stoel ruggen erop zag het er zo uit:
    IMAG1522.jpg

    Natuurlijk werkte de schermen nog niet, alle bedrading lag niet-aangesloten op de vloermat. Alle aansluitingen heb ik ingetaped, zodat als iemand er tegen aan stoot ze niet direct losschieten.
    IMAG1525.jpg

    Uit iedere hoofdsteun kwam een power en video aansluiting. Om alles bij elkaar te hebben en niet twee voeding kabels te hoeven trekken wilde ik alles aan één kant hebben. De kabel om de middenconsole heen laten lopen was geen optie. Waar een wil is is een weg, dus dan maar de midden console los. Hier heb ik alweer een PDF-je voor gevonden, ook deze heb ik speciaal voor jullie ook in de bijlage gezet. De power/video in kabel (zit gecombineerd) heb ide dwars door de middenconsole heen getrokken.
    IMAG1539.jpgIMAG1538.jpgIMAG1537.jpg

    Terwijl de middenconsole toch oplag heb ik meteen wat pas werk gedaan met de PS85 playstation omvormer. Deze paste niet erin, de stekker die achteraan de 12V aansluiting zit zat in de weg. Jammer want het past anders perfect. Zo heb ik 10 minuten scheel er naar zitten kijken, tot ik opmerkte dat ik bij de omvormer de onderkant en de achterkant eraf kon schroeven. Door de lege ruimte die in de omvormer zat paste deze zonder zijkant om de stekker heen, en paste hij dus perfect in de middenconsole. Ik heb de metalen bovenkant van 9 lagen ducttape voorzien zodat deze niet (hoorbaar) gaat rammelen tegen de ventilatie buis, ik houd niet van een rammelend interieur.
    IMAG1541.jpgIMAG1540.jpg

    Hierna heb ik de voeding en de aarde aangesloten. De voeding was geen probleem, draai en in elkaar, krimpkous eroverheen, netjes oprollen en vast tapen. Maar waar vind ik een aarde? Hij moet meebewegen met de stoel, anders wordt ie kapot getrokken. Na ruim 10 minuten om ondersteboven op de achterbank gelegen te hebben onder de stoel te turen had ik aan het stoelframe een boutje gevonden die na testen een goede aarde bleek. Hier heb ik een platkop-stekkertje waar ik een gaatje in geboord had omgedaan, met daarboven een moertje om 'm op z'n plaats te houden. Mijn primitieve HTC rekenmachine was toen leeg, dus hier zijn geen foto's meer van.
    IMAG1542.jpg

    Alle bedrading zit weggewerkt onder de stoffen onderkant van de stoelkappen. De draden die van de stoel door de middenconsole lopen heb ik zoveel speling mee gegeven dat de stoel geheel naar voor en naar achter kan bewegen zonder dat er kracht op de kabel komt te staan.

    Hierna heb ik alles netjes afgewerkt: de kabels samengebonden, de enige rode en blauwe kabel die van de middenconsole naar de bijrijdersstoel liepen hen ik met zwart in-getaped. Nu alles in gebouwd en de stoelen in normale positie staan zijn de kabels niet te zien. Er is slechts één nadeel aan de hele inbouwen, onder de passagiersstoel in de laagste stand is minder voetruimte doordat de kabels onder de stoefen afdekking meer ruimte opnemen.

    De schermen werken perfect, de gratis bijgeleverde Tinkerbell DVD (dankjewel @Leon) doet het geweldig. Alleen toen ik de playstation aan wilde sluiten stond ik voor een verrassing. De gekke chinezen die deze prachtige schermpjes gebouwd hebben, hebben de tulp-stekekrs van de video in omgewisseld. De stekkers uit de playstation zijn mannelijk, de video-in stekkers van de schermen ook
    Dan maar op de brommer naar de media markt, maar helaas, hier hadden ze geen passende stekkers of kabels om het probleem op te lossen. Morgen na mijn vakantiebaantje ga ik langs een speciaalzaak, Radio Piet, daar zouden ze wel de splitters en stekkertjes die ik zoek moeten hebben.

    Al met al ben ik met dit alles vandaag, Media Markt bezoekje was gisteren, een uur of 6 bezig geweest. Alles heb ik alleen gedaan. Het duurde zolang omdat ik als het regende naar binnenging. In de regen half buiten de auto hangen leek me niet zo plezant. Ook ben ik regelmatig even gaan kijken bij de 24u Le Mans, waar Audi(vanzelfsprekend he) won
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden


  6. #6
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Hoe zit het met de stand van de hoofdsteunen? Ik heb mijn hoofdsteunen altijd maximaal naar voren gekanteld omdat ze anders veel te ver naar achteren zitten om nuttig te zijn. Kun je in die stand de schermpjes nog wel gebruiken?
    90 km/h-astronaut

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Wij hebben deze hoofdsteunen ook en buiten dat het best goed werkt ziet het er niet uit vind ik. Beetje veeeeel te groot zijn die dingen en redeljk gammel tov de originele steunen.
    Netjes ingebouwd zo! Ik heb er voor gekozen ze zo in te bouwen dat ze er makkelijk weer uit kunnen.
    Laatst gewijzigd door joris(snaak); 24-06-13 om 07:00.
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Wij hebben deze hoofdsteunen ook en buiten dat het best goed werkt ziet het er niet uit vind ik. Beetje veeeeel te groot zijn die dingen en redeljk gammel tov de originele steunen.
    Netjes ingebouwd zo! Ik heb er voor gekozen ze zo in te bouwen dat ze er makkelijk weer uit kunnen.
    Die dingen zijn inderdaad niet normaal groot Op de foto zagen ze er een stuk normaler uit, maar dat komt door de knopjes die erop zitten. Deze zijn met de hoofdsteunen mee vergroot, zodat de text er nu met lettergrootte 72 op staat. Handig als mijn slecht ziende opa een keer meegaat In verhouding klopt het, maar het had best kleiner gemogen.

    @atjong In de middenstand en in de het meest naar voren stand staan de schermen perfect. Nu zitten mijn ouders ook redelijk rechtop, geen problemen dus. Een nadeel(tje) is wel dat de "zachte" voorkant van de hoofdsteunen veel harder aanvoelt dan bij de origineel hoofdsteunen. Misschien zal een tijdje headbang muziek de kussentjes wat losser maken

  10. #9

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Ik heb een probleem. Vandaag toen ik tijdens het rijden wilde gamen viel de playstation uit na 30 sec. Hierna kon ik hem weer opstarten, maar na 30 sec viel ie telkens uit. Dit is alleen als de motor loopt, toen ik daarna nog een keer testte met alleen het contact aan bleef ie weg gewoon goed lopen. De schermpjes hebben er overigens geen last van, maar daar zal wel iets van een buffetje in zitten gok ik.


    Welke vrij zekering aansluiting kan ik wel gebruiken die niet van spanning veranderd als de motor loopt? De stoelverwarming achter zekering?

  11. #10

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Op de zekeringaansluiting van de stoelverwarming van de achterbank doet zich precies hetzelfde probleem voor. Als de motor loopt kapt de playstation er na een sec of 30 mee. Heel raar. Ik kan ook niet bedenken waarom.

    Ik ga nu dan de Playstation omvormer maar op een andere manier aansluiten, de + en - op de 12 sigaretten aansluiting. De "inschakelkabel" die bij 12V het relais omzet laat ik verbonden aan de nu al aanwezige powerkabel. Dan moet het in ieder geval werken. Ik laat het jullie weten.

  12. #11
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Waarom niet de omvormer direct op de accu aansluiten via een relais dat geschakeld wordt door het contact? (wel met zekering natuurlijk) Daarmee ontlast je de bekabeling van de auto (geen rare overbelasting & smeltende kabels tijdens je lange vakantierit) en heb je misschien ook geen last van je 30 sec-probleem. Geen idee waardoor die laatste veroorzaakt wordt. Levert je omvormer allicht een blokgolf die de PS niet aan kan als de motor draait (m.a.w. 14V input i.p.v. 12V)?
    90 km/h-astronaut

  13. #12

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Zojuist met enige moeite de + draad van de playstation omvormer aangesloten om de + draad van de 12v van de achterbank. De "ground" nog steeds onderaan het stoelframe en de relais schakelkabel nog steeds aan de geschakelde 12v. En ja hoor, na dezelfde tijd slaat hij weer om.

    Nu heb ik in ieder geval en van de drie opties uitgeloten, en zijn de relais schakel kabel en de ground over. De ground (- pool) zal het wel niet zijn, aangezien deze dezelfde als de schermen is, en die doen het wel fijn. Ik gok dat de geschakelde powerkabel bij lopende motor om de 30 sec iets in spanning daalt, waardoor her 12v relais weer terug om springt. Nu moet ik dus ergens anders een geschakelde 12v die dat niet doet zien te vinden, of de 12v van de sigaretten aansluiting en een schakelaartje ertussen.

  14. #13

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    De plus draad rechtstreeks op de accu aansluiten.
    Met een zweef zekering er tussen

  15. #14

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Er zit al een zekering tussen...

    Het probleem is de relais omzet kabel, die ik wel geschakeld wil hebben, maar alle geschakelde 12v lijken dat regelmatige spannings dipje dipje te hebben als de motor loopt

  16. #15

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Wat ik dan zou doen, is rechtstreeks aansluiten op de accu, en dan met een los schakelaartje de omvormer aan en uit zetten.
    Dat schakelaartje kan je wel ergens inbouwen ofzo.

  17. #16

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frizzaudi Bekijk Berichten
    Zojuist met enige moeite de + draad van de playstation omvormer aangesloten om de + draad van de 12v van de achterbank. De "ground" nog steeds onderaan het stoelframe en de relais schakelkabel nog steeds aan de geschakelde 12v. En ja hoor, na dezelfde tijd slaat hij weer om.

    Nu heb ik in ieder geval en van de drie opties uitgeloten, en zijn de relais schakel kabel en de ground over. De ground (- pool) zal het wel niet zijn, aangezien deze dezelfde als de schermen is, en die doen het wel fijn. Ik gok dat de geschakelde powerkabel bij lopende motor om de 30 sec iets in spanning daalt, waardoor her 12v relais weer terug om springt. Nu moet ik dus ergens anders een geschakelde 12v die dat niet doet zien te vinden, of de 12v van de sigaretten aansluiting en een schakelaartje ertussen.
    De "ground" zoals jij het noemt ook rechtstreeks zetten, ik denk dat deze uitschakelt...
    3 keer links is ook rechts

  18. #17
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frizzaudi Bekijk Berichten
    maar alle geschakelde 12v lijken dat regelmatige spannings dipje dipje te hebben als de motor loopt
    Waarom denk je dit? Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Hoor je het relais soms tikken na 30 minuten?
    Als je gestructureerd te werk gaat kun je verdachte onderdelen uitsluiten. Ik zou beginnen met een lelijke losse plusdraad direct van de accu naar de omvormer te halen, zonder relais, en weer terug naar de min van de accu. Dan 30 minuten de PS aan met draaiende motor en checken of het probleem optreedt. Dan nogmaals met relais. Dan nogmaals met relais die wordt geschakeld door contact. Etc. Kost je effe wat tijd, maar dan hoef je niet meer te gissen.
    90 km/h-astronaut

  19. #18

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    De omvormer weer uitgebouwd en tegen mn oor aan gehouden, het relais springt niet om. Toen ik de relais schakel kabel tegen de 12v achterbank aansluiting hield viel hij bij het lopen van de motor weer uit, terwijl deze aansluiting zeker weten geen spanningsfluctuatie heeft. Is het dus toch de aarde, deze ga ik nu in plaats van aan het stoelframe aan de - pool van de 12v aansluiting bij de achterbank aansluiten, net als de - van de schermpjes. Dan moet ie het wel doen. @azesje had het goed.

  20. #19

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Nope, als ik alle - draden van de schermen en de omvormer op de - kabel van de sigaretten aansluiting doe doet ie het nog steeds hetzelfde. Nu dan maar alles direct op 12v aansluiten. Als motor loopt laad de accu toch bij? Werd de spanning dan niet richting de 14v?

  21. #20

    Standaard Re: Dvd schermen inbouwen A6 4F Avant

    Net @atjong zijn advies opgevolgd, en nog steeds hetzelfde probleem. Alles zit nu direct op de accu, de plus en de min, en weer valt hij na een seconde of 30 uit!!!! Wat is dit voor rotgrap

    Het enige wat ik nu kan bedenken is dat de auto met een lopende motor een magneetveld creëert waardoor dingen gewist worden. Dat heb ik met mijn brommer wel een gehad, dat als ik de brommer startte dan werd het km-tellertje op mn fiets gewist door de het magneetveld opgewekt door de bobine. Aleen hebben wij nu een diesel, dus dat kan ook niet.....

    Ik ga nu langs een elektronica zaak, misschien dat ze daar iets hebben wat kan helpen...

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •