Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Avant verlagen maar waarmee?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Avant verlagen maar waarmee?

    Beste audifans,

    Ik rij met veel plezier met mijn A6 2.4 automaat, maar ik vind de auto wel wat hoog op de wielen staan (standaard veren, 18 inch wielen). Ik overweeg daarom een verlagingsset te monteren. Alleen weet ik niet hoe laag het mooiste resultaat geeft. Ik overweeg een 30mm verlaging rondom van Eibach, maar zie ook sets met 40mm aangeboden worden. Welke moet het worden?

    Het gaat me bij het verlagen uitsluitend om het uiterlijk, waarbij comfort voorop moet blijven staan.

    Wat raden jullie me aan en hebben jullie misschien plaatjes van het resultaat?

  2. #2

    Standaard Re: Avant verlagen maar waarmee?

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant verlagen maar waarmee?

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant verlagen maar waarmee?

    Als je de mogelijkheid hebt om te proberen, dan zou ik is een grotere banden maat proberen, eventueel met een grotere velg. Dit heb ik op mijn daily passat ook gedaan (Ja het is geen audi, ik weet het maar het wijkt niet zo veel af van een B5 en de facelift heeft zelfs al dingen van de B6). Origineel met 18" horen er 245/35/18 banden op. Ik heb er voor gekozen om 19" met 245/35/19 banden op te leggen. (19x8,5 ET35)

    - De wanghoogte is theoretisch net zo hoog, alleen de totale diameter neemt toe.
    - Wielkasten zijn beter gevuld door toegenomen diameter.
    - Doordat de wanghoogte even hoog is geen verandering in comfort met de originele vering.
    - Het loopt bij mij niet aan (getest door de wielen op te krikken ipv de auto.

    voorbeeld Passat:
    Passat 19 Inch.jpg

    Voorbeeld Audi 100 (niet getest):
    100 19 inch.jpg
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #5
    SjaakV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    196
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant verlagen maar waarmee?

    Eibach veren zijn ok, maar ik zou aan de voorkant meteen andere veerschotels laten monteren zodat hij mooi recht komt te staan. Met alleen eibach veren krijg je helaas een hangkont
    2017 Audi A3 1.5 Limousine S-Line


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant verlagen maar waarmee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakV6 Bekijk Berichten
    Eibach veren zijn ok, maar ik zou aan de voorkant meteen andere veerschotels laten monteren zodat hij mooi recht komt te staan. Met alleen eibach veren krijg je helaas een hangkont
    Mag ik je vragen welke veetschotels je gebruikt hebt voor je A6 ?
    Heb toen ook een A4 gehad met eibach verlaging, toen ook B5 veerschotels toegepast waardor hij mooi recht kwam te staan.
    Heb nu een A6 C6 facelift met s-line onderstel maar zou mooi zijn als hij voor 1 cm lager kwam te liggen....als jij me kan vertellen met welke veerschotel dit kan?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •