Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 2.0 TDI schudt, onderstel piept

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.0 TDI schudt, onderstel piept

    Ik zal me eventjes voorstellen , ik ben ongeveer 2 weken in bezit van A6 C6 2.0Tdi 136 PK van 2007 (heel mooie wagen met veel opties).
    Toch maak ik mij zorgen om sommige dingen zoals , als hij stationair draait schudt de wagen een beetje ook heb ik ondervonden als ik gas indruk (stationair) dat het schudden erger word rond 1800 toeren en dat verdwijnt rond 2000 toeren . Nog een ergerlijk geluid is een gepiep als ik een putje rij . Ik heb het gevoel dat dit van mijn remblokken achter aankomt ?.
    Bij het sturen als ik aanzet trilt het stuur ook soms .

    Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee

    Thx , jurgenthumbnail_20180902_131614.jpg

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI schudt, onderstel piept

    Nietszeggende topictitel 'ergerlijke kwaaltjes' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Question Motorsteun vervangen

    Beste,
    onlangs had in bericht geplaatst in verband met schudden van de auto in neutraal .
    nu ben ik de olie aan het vervangen zie ik dit aan de motorsteun.thumbnail_20181103_121545.jpgthumbnail_20181103_121552.jpg. Denken jullie dat het tijd is om deze te vervangen.En dat het schudden van dit voort kwam?

    mvg, jurgen

    Ps: motor is een 2.0TDi 136 pk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorsteun vervangen

    Bestaat er DIY voor de motor steunen te veranderen? Ik heb eens op het Web gekeken maar vindt direct niks .

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorsteun vervangen

    Zal wel iets zijn in de orde van 'bouten losmaken, motorblok omhoog tillen, steunen vervangen, blok laten zakken en bouten vastmaken'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorsteun vervangen

    ik denk niet dat zo simpel is want, mag ik de motor zomaar omhoog krikken zonder dat iets verniel ?

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorsteun vervangen

    Een klein stukje wel, genoeg om 'm uit de steunen te tillen. Er zijn bokken voor die je tussen de voorschermen plaatst.

    Maar als je niet weet wat je doet, kun je het beter overlaten aan een monteur.
    Laatst gewijzigd door tom; 03-11-18 om 15:34.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0 TDI schudt, onderstel piept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bx6cT5 Bekijk Berichten
    Toch maak ik mij zorgen om sommige dingen zoals , als hij stationair draait schudt de wagen een beetje ook heb ik ondervonden als ik gas indruk (stationair) dat het schudden erger word rond 1800 toeren en dat verdwijnt rond 2000 toeren .thumbnail_20180902_131614.jpg
    Ha Jurgen gefeliciteerd, geen verkeerde auto!
    Om je zorgen weg te nemen, je TDI is nog een pompverstuiver model en het schudden is inderdaad heviger dan normaal, maar is voor dit model na veel km's gewoon en niet abnormaal. Mijn suggestie is om eraan te wennen, want als je echt er iets aan wilt doen, moet je 4 nieuwe pompverstuivers installeren, reken op meer dan 2000euro!

    Zelf ook op zoek geweest naar ruilverstuivers, maar daar is helaas steeds moeilijker aan te komen. Je verstuivers in een ultrasoon badje mocht heel misschien helpen, maar waarschijnlijk na veel km's is het elektronische gedeelte van de pompverstuiver enigszins versleten, dus haalt een ultrasoon schoonmaken ook niks uit. Geen probleem, ook al schud de motor wat meer, je TDI zal zeker nog vele vele kilometers lopen met je oude verstuivers. Tevens je verbruik zal niet anders zijn dan normaal, oftewel ik zo die >2000euro gewoon in je zak houden :-)
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI schudt, onderstel piept

    dus wilddreamer kan dit niet verbetert worden met de kapotte motorsteun te vervangen ( zie op vorige foto's)?

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI schudt, onderstel piept

    Jawel, goed werkende motorsteunen vangen een groot deel van de schokken op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard Re: Motorsteun vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bx6cT5 Bekijk Berichten
    Beste,
    onlangs had in bericht geplaatst in verband met schudden van de auto in neutraal .
    nu ben ik de olie aan het vervangen zie ik dit aan de motorsteun.thumbnail_20181103_121545.jpgthumbnail_20181103_121552.jpg. Denken jullie dat het tijd is om deze te vervangen.En dat het schudden van dit voort kwam?
    Excuses, mbt bovenstaand kan ik je weinig vertellen of deze motorsteun, goed, slecht of kapot is. Jouw verhaal dat rond zo'n 1900 toeren het erger is, komt heel bekend voor, zal misschien met een goede motorsteun minder merkbaar zijn, maar zal niet geheel verdwijnen ben ik bang. Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik ben wel benieuwd wat je ervaring is na het vervangen!
    Laatst gewijzigd door wilddreamer; 15-11-18 om 11:55.
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •