Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Xenon ballast vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Xenon ballast vervangen

    Beste forum leden,

    Zo een 3 maanden geleden viel tijden het rijden de xenon verlichting aan de rechterkant uit onderweg naar de supermarkt.
    Daar aangekomen m'n boodschappen gedaan en bij het wegrijden viel me op dat m'n xenon verlichting weer brande (nog wel een melding op het dashboard dat de verlichting stuk is).
    5 minuten later viel de lamp weer uit.. en zo ging dat nog wel even een aantal weken door..

    Ik wist dat de keuring eraan zat te komen en we rijden niet heel veel met de auto s'avonds dus ik dacht, we kijken er wel naar als hij bij de garage staat".

    1 week voor de keuring was het probleem plots weg. De lamp viel niet meer uit gedurende die week en ook bij de garage konden ze er niets aan zien.

    nu, 2 maanden later begint het weer. en na wat zoeken op het forum zou het probleem aan de ballast of aan de starter moeten liggen.

    Ik kwam een afbeelding tegen en nu vroeg ik me af welke ballast ik moet hebben.
    koplamp.png

    Als ik onder de motorkap kijk zie ik nummer 5 zitten. zit nummer 19 er dan ook of is dit niet het geval omdat het xenon is met bochtverlichting?
    En kan ik deze zo 1 op 1 omwisselen met de linkerkant om vast te stellen waar het probleem zich bevind?

    En nog een belangerijke vraag. moet hiervoor de + op de accu worden losgekoppeld en hoe zit het dan met de radio. moet hier dan een code ingevoerd worden als de spanning eraf is geweest?

    hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
    Groeten, Michel

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Nummer 5 is de control-unit voor de bochtenverlichting. Nummer 19 is je ballast voor de xenon. Je kan de ballasten 1 op 1 uitwisselen. Je hoeft hiervoor de accu niet af te koppelen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Bedank voor je reactie!
    Ik ga morgen de boel even omwisselen. Hou jullie op de hoogte!

  4. #4
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Je moet wel de bumper eraf halen om de koplampen los te halen om bij de ballasten te kunnen komen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Heb momenteel het zelfde probleem, a6 2.7tdi 2006. rechter lamp begint te knipperen en valt uit. Sommige ritten is er niks aan de hand en andere dagen doet de lamp het niet.. dacht vandaag dus dat de lamp kapot was. Dus met veel gemarteld het lucht filter er uit gehaald en de lamp verwisseld.. en rara.. het deed het niet.. na nog een keer de auto van het contact af te doen en te starten deed de lamp het weer met een lichte knipper er ik.. dus ik denk nu ook dat het de ballast is. Maar welke moet ik hebben? Die achter op de lamp zit op onder de koplamp?
    Heb zelf xenon +bi xenon
    Laatst gewijzigd door jeroen1986; 29-01-19 om 21:40. Reden: Type auti


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.647
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Die waar " Mitsubishi" op staat....

    Edit: dit geldt voor de A4/A5/Q5, weet niet of het bij de A6 ook zo is.
    Het is in elk geval item nr 19 in het plaatje van post #1

    Edit 2: vermeld even over welk type Audi we het hier hebben, mss je profiel ook even bijwerken? Bij de C5 ziet de situatie er weer heel anders uit dan bij de C6.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 29-01-19 om 19:20.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Heel apart. Nu het een aantal dagen beter en warmer weer is doet mijn verlichting het gewoon weer zonder problemen......heel apart

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Xenon ballast vervangen

    Jeroen,

    Is heel gebruikelijk bij een ballast die op sterven staat. Kan zelfs nog een jaar zo doorgaan maar de ballast gaat uiteindelijk definitief kapot, en dat gebeurd dan altijd in de avond als je er niet op zit te wachten.
    Levensduur ballast verlengen, gebruik uitsluitend originele lampen, (originele merk en sterkte). Met die chinese troep gaat je ballast veel korter mee.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •