Goede avond,

Zoals in een ander topic te lezen is had ik een "vieze" vibratie in de auto. De balansas bleek verlopen te zijn en uiteindelijk is de balansasketting gebroken met alle gevolgen van dien. Nu is dit opgelost, de auto loopt weer trillingsvrij echter ontbreekt er wat (heel veel)vermogen. Ook hier weet ik de reden van alleen ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik dit het beste kan oplossen. Dus onderstaand de info.

Tijdens de "motorrevisie" had ik ook de turbo in handen en daar er toch wel wat speling in de as zat en er flink wat olie uit de intercooler kwam heb ik besloten het "turbo patroon" te vervangen. Op zich geen spannend klusje waren het niet dat ik vergeten ben de wastegate klep af te stellen. Na alles in elkaar gezet te hebben kwam ik hier dus achter tijdens de testrit daar ik wat vermogen miste. Bij controle bleek dus dat het stangetje al los was gegaan en de wastegateklep los hing. balen dus

Vandaag de katalysator verwijderd en het stangetje weer erop gezet met een lichte voorspanning (2/3 slagen stakker). Nou wilde ik testen of alles wel beweegt zoals het hoort echter blijkt mijn wastegate actuator defect te zijn, althans?
Middels een pompje rechtstreeks op de actuator wilde ik druk op het membraan zetten zodat ik kon zien bij welke druk de actuator opent echter krijg ik geen druk opgebouwd. Wel beweegt het stangetje kort, dus bewegen doet ie . Mijn conclusie was dan ook dat de actuator defect is.
Het gekke vind ik dat als ik op datzelfde membraan een vacuüm zet, deze gewoon behouden blijft. Daarom twijfel ik nu dus of de actuator wel defect is.

Ik heb weer alles in elkaar gezet (ik moet eerste info hebben mbt de wastegate) en een test ritje gemaakt. Het vermogen is weer terug al weet ik nu dus niet 100% zeker of het naar behoren werkt. Zelf ben ik wel van mening dat in tegenstelling tot het pompje de druk in de turbo constanter is en de klep in ieder geval iets zal openen bij een wat hogere druk.

Dus.

- Hoort het membraan van de wastegate actuator "overdruk" dicht te zijn?
- Waar haal ik een nieuwe actuator vandaan.
- Heeft het meerwaarde als ik een "zwaardere" actuator neem om meer turbodruk te krijgen (volgens mij niet, want hij is geregeld door n75 toch?)
- Hoe stel ik de wastegate aansluitend juist af

En om het compleet te maken.
Ik heb een Audi A6 2.0 TFSI 170PK met een BPJ motor.

Als iemand wat info heeft, ben ik zeer dankbaar.