Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Lage oliedrukmelding 2.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    54
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Lage oliedrukmelding 2.0 TFSI

    Hallo,

    ik heb sinds enige tijd een “low oil pressure warning”van mijn audi A6 C6 avant tsfi 2.0l.

    Oliepeil is goed.
    Olie druksensor is vervangen.

    Het vreemde is dat bij koude start geeft hij de melding niet. Pas als de temperatuur rond de 50 graden komt en de motor stationair loopt (bijvoorbeeld als ik even stil sta voor een verkeerslicht.), dan komt de melding. Motor draait dan ongeveer 720 rpm. Als ik gas bij geef of ik ga rijden, dan is de melding weer weg. En als de temperatuur boven de 60-65 graden is, dan is het ook geen probleem meer.

    Met mijn gekochte OBD2 stekker en app kan ik de temperatuur en toerental aflezen.

    ik kreeg de tip om het olie filter te vervangen. Dit heb ik gedaan samen met nieuwe olie en de melding is 3 weken weg geweest, maar is nu weer terug.

    vraag: Wat kan dit veroorzaken? De oliepomp die te kort druk levert? Iets anders...?

    groetjes,
    Paul

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lage oliedrukmelding 2.0 TFSI

    Laat de oliedruk eens meten. Rijden met te lage druk sloopt je blok.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    54
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lage oliedrukmelding 2.0 TFSI

    Ja ga ik doen. Zal ff informeren wat dat kost bij de garage. Zag dat een oliedrukmeter setje €17,50 kost.
    Enige idee wat de juiste drukwaarde moet zijn?

  4. #4

    Standaard Re: Lage oliedrukmelding 2.0 TFSI

    Was dit uiteindelijk de oplossing? Ik heb hetzelfde probleem en reeds wat onderdelen laten vervangen en sta nu voor de enige oplossing om de oliepomp te laten vervangen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •