Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

  1. #1

    Standaard Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Wij rijden een audi a6 bouwjaar 2005 2.7 TDI. Ik ben vandaag begonnen om het dashbord los te halen. nu heb ik alleen geen idee op welke punten het dashbord allemaal los gehaald kan worden. Ben blijven steken bij de middelste luchtroosters. Zijn hier schema's, tekeningen, foto's o.i.d. voor?
    De kachelradiateur moet namelijk vervangen worden. Zijn ook hier nog schema's o.i.d. voor?

    Wie kan mij hier mee helpen??

    mvg Brenda

  2. #2
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Hier moet je een eind mee komen.....
    En anders hoor ik het wel. Succes.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  3. #3
    Cbr1000RR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    155
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Dat gaat een aardige klus worden, dat doe je niet even in een middagje.
    Never drive faster then your gardian angel can fly...!!
    Vagcom 11.11.3

  4. #4

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Heel hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Zonder deze tekeningen zou het niet vast niet gelukt zijn! We laten het nog weten als het gelukt is! Het je trouwns ook enig idee hoe het zit met de radio/navigatiecode? deze hebben we niet bij de auto. Daar gaat tie vast om vragen zodra we het stroom er weer opzetten? wat kunnen we hier het beste mee doen?

    gr Brenda

  5. #5
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mees3107 Bekijk Berichten
    Heel hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Zonder deze tekeningen zou het niet vast niet gelukt zijn! We laten het nog weten als het gelukt is! Het je trouwns ook enig idee hoe het zit met de radio/navigatiecode? deze hebben we niet bij de auto. Daar gaat tie vast om vragen zodra we het stroom er weer opzetten? wat kunnen we hier het beste mee doen?

    gr Brenda
    Dat levert geen probleem. Bij het MMI systeem is geen gebruik gemaakt van een dergelijke code. De radio en navigatie zijn al binnen de auto aangemerkt, dus doen het, bij uitbouwen en weer inbouwen, gewoon weer. Componentenprotectie heet dat binnen Audi. Zou je nou een andere radio of navigatie in je auto plaatsen, dan schiet de componentenprotectie er wel op en zal je langs de dealer moeten om het te laten verwijderen.
    Succes en sterkte met de klus.


  6. #6

    Standaard

    Ben maar blij dat je bent blijven hangen bij de luchtroosters want voor kachelradiateurs bij een 4F hoeft het dashboard er helemaal niet uit!

    Je kunt ze er uitschuiven links en rechts, ongeveer 4 uurtjes werk voor geoefende monteur

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Hoe demonteer ik het dashbord Audi A6 ( 2005) om kachelradiateur te vervangen?

    Componentenprotectie. Mooi systeem tegen vingervlugge types! Goed dat dit alleen maar via een 'officiële instantie' kan en er geen circuit is van mensen die dit 'wel even doen' voor een ander. Hoe weet een dealer dat het save is als er iemand met zo'n verzoek komt?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Wij hebben een C6 2005, dus dit verhaal komt voor ons niet in aanmerking denk ik??

  10. #9
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mees3107 Bekijk Berichten
    Wij hebben een C6 2005, dus dit verhaal komt voor ons niet in aanmerking denk ik??
    4F bedoeld hij ook de C6 mee.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  11. #10

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    k zal morgen wel ff kijke of dat t dashbord erin kan blijve zitte k had de kachelradiator al wel gezien ik hoop dat k hem erzo uitkrijg heb t heel druk met mn werk dus eigenlijk te weinig tyd om te sleutelen

  12. #11

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimannetjes Bekijk Berichten
    Ben maar blij dat je bent blijven hangen bij de luchtroosters want voor kachelradiateurs bij een 4F hoeft het dashboard er helemaal niet uit!

    Je kunt ze er uitschuiven links en rechts, ongeveer 4 uurtjes werk voor geoefende monteur

    Bedankt voor de GOUDEN TIP! vandaag is manlief even bezig geweest en had m er inderdaad zo uit! Nu morgen even een nieuwe bestellen en weer terug plaatsen. Dan kan ik er weer mee rijden :-)

    Was blij dat tie nog niet heel het dashboard eruit had gehaald..

  13. #12
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
    Componentenprotectie. Mooi systeem tegen vingervlugge types! Goed dat dit alleen maar via een 'officiële instantie' kan en er geen circuit is van mensen die dit 'wel even doen' voor een ander. Hoe weet een dealer dat het save is als er iemand met zo'n verzoek komt?
    Ze houden het serienummer tegen een database in Duitsland aan. Als die daarin staat als gestolen......

  14. #13
    RobertAS6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Heb je voor mij een handleiding hoe deze radiateur te verwijderen? Kan ik hem zien zitten als ik het dashboardkastje verwijder?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimannetjes Bekijk Berichten
    Ben maar blij dat je bent blijven hangen bij de luchtroosters want voor kachelradiateurs bij een 4F hoeft het dashboard er helemaal niet uit!

    Je kunt ze er uitschuiven links en rechts, ongeveer 4 uurtjes werk voor geoefende monteur
    * A6 3.0 TDI quattro *Daytona Grey* 285pk /S-tronic* 2x S-line * 21" RS7*

  15. #14

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mees3107 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de GOUDEN TIP! vandaag is manlief even bezig geweest en had m er inderdaad zo uit! Nu morgen even een nieuwe bestellen en weer terug plaatsen. Dan kan ik er weer mee rijden :-)

    Was blij dat tie nog niet heel het dashboard eruit had gehaald..
    Is het mogelijk om mij wat meer uitleg te geven over hoe je dit gedaan hebt. Zit ook met een lek en in de garage denken ze dat de kachelradiator vervangen niet kan zonder volledige demontage. bedankt

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimannetjes Bekijk Berichten
    Ben maar blij dat je bent blijven hangen bij de luchtroosters want voor kachelradiateurs bij een 4F hoeft het dashboard er helemaal niet uit!

    Je kunt ze er uitschuiven links en rechts, ongeveer 4 uurtjes werk voor geoefende monteur
    Ik zit met hetzelfde probleem, De garage heeft het ook over het demonteren van het dashboard. Kun jij mij vertellen wat je precies bedoeld met "je kunt ze er links en rechts uitschuiven" En wat van het dashboard moet ik loshalen.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Zou jij mij kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt? wij zitten namelijk met hetzelfde probleem.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rellp01 Bekijk Berichten
    Hier moet je een eind mee komen.....
    En anders hoor ik het wel. Succes.

    rellp01, waar heb je dit uitgehaald? Heb je ook de complete documentatie?

  19. #18
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ijzerboot Bekijk Berichten
    rellp01, waar heb je dit uitgehaald? Heb je ook de complete documentatie?
    Die documenten komen uit Elsawin. In Elsawin staan alle montage en demontage mogelijkheden beschreven. Dus als je wat nodig hebt.... roept u maar :-)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    Er is altijd baas boven baas :-)!
    Maar alvast bedankt voor de aangeboden hulp!
    Dat maakt een forum als dit groot!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hoe demonteer ik het dashboard om kachelradiateur te vervangen?

    iemand ook enig idee hoe je bij de bovenste aansluiting komt die op de kachel radiateur zit
    de 2 onderste zijn los maar aan de bestuurderskant zit er een derde bovenaan
    kan hem zien en losmaken gaat ook nog wel maar kom er niet genoeg bij om hem weer vast te maken

    bedankt grt marcel

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •