Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Kleur bedrading koplamp rechts

  1. #1

    Standaard Kleur bedrading koplamp rechts

    Beste Leden,

    Graag heb ik jullie hulp nodig met het volgende.

    Ik heb een audi a6 uit 2007.
    Ik wil een DRL set aansluiten, deze dien ik op de bedrading van de Koplamp aan te sluiten.

    Kan iemand mij de kleur van de draden aangeven voor de stadslicht en dimlicht.
    DRL set dien ik hierop aan te sluiten. Ook in verband met de automatische dimmer naar 50%.

    Wat is jullie advies betreft de Plus en Min aansluiting.
    Voor dit model, audi a6 heb ik rechts in de motor ruimte de min aansluiten. De plus zit daarnaast in een rood kapje weggewerkt die ik kan open klikken.
    Hoe kan ik dit volgens jullie het beste en het veiligst aansluiten ?
    De DRL heeft een soort van een Haak aansluiting die ik onder de bouten kan vast schroeven. Ik loop hierin vast, hoe kan ik dit het beste op de plus kan aansluiten vanwege dit geen bout is.

    Welke pluggen adviseren jullie om de DRL draden aan te sluiten op de huidige stads en dimlicht bedrading ? Ik heb eerder gebruikt gemaakt van blauwe pluggen hierin knijp je beide draden in vast.

    Alvast mijn dank voor jullie hulp en advies.

    Shahied

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur bedrading koplamp rechts

    Die blauwe pluggen (scotchblokjes) moet je zo snel mogelijk overal in je auto vervangen door gesoldeerde verbindingen, tenzij je van afgebrande auto's houdt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Kleur bedrading koplamp rechts

    Thanks voor de tip! Hopelijk zijn er andere leden die mijn vragen kunnen beantwoorden.

    Nogmaals mijn dank!

  4. #4

    Standaard Re: Kleur bedrading koplamp rechts

    Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleur bedrading koplamp rechts

    Omdat je zo aandringt wil ik toch even reageren... 🤔

    Uit je vraagstelling blijkt dat je van moderne auto- elektronica weinig kennis hebt. Met alle respect voor je goede bedoeling is het beste advies dat gegeven kan worden: probeer dit niet zelf te doen maar zoek een professional en laat het doen.
    Je riskeert storingen en brandgevaar, de acculaadaansluitingen onder de motorkap zijn bijvoorbeeld NIET geschikt om accessoires op aan te sluiten. Om je DRL setje goed aan te sluiten komt best nog wat kijken en is niet iets wat via het forum even kan worden uitgelegd vrees ik.
    Je kunt natuurlijk ook je gewone verlichting aanzetten overdag..... (= makkelijkste oplossing) 😉
    Laatst gewijzigd door Kees B; 01-08-19 om 11:13.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Standaard Re: Kleur bedrading koplamp rechts

    Kees, bedankt voor je terugkoppeling.

    Ik heb maar zelf even elsawin erbij gepakt, schema gevolgd en aangesloten.

    Nogmaals bedankt voor jullie reacties en tip!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •