Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Brandstof aanvoerleiding pulseert, is dit normaal voor de 3.0 TFSI?

  1. #1

    Standaard Brandstof aanvoerleiding pulseert, is dit normaal voor de 3.0 TFSI?

    Ik vraag me sinds de aanschaf van de 3.0 TFSI 6 weken geleden al af of het normaal is dat de brandstof aanvoerleiding trilt. Als ik deze leiding, die op de hogedrukpomp voor op het blok uitkomt, vastpak voelt het alsof de aanvoer een snelle pulserende stroom is. Ik zou een niet voelbare constante stroom verwachten. Waarom het voor mij overkomt als niet normaal komt doordat de twee klemmetjes waarmee de leiding wordt vastgezet op de luchtfilterbehuizing elke keer lostrillen, ook nadat ze vervangen zijn voor nieuwe exemplaren.

    Voor de duidelijkheid het betreft leiding nr 9 (https://nemigaparts.com/cat_spares/e...a6/648/201350/ ) die op de hogedrukpomp uitkomt, nr 32 (https://nemigaparts.com/cat_spares/e...a6/648/133540/ )
    Kortom: mocht dit niet normaal zijn waar zou dit aan kunnen liggen?
    Brandstoffilter is nieuw (origineel Audi)

    (ik heb verder geen VCDS foutmeldingen)
    @Blue Whale: als je bij jouw audi kijkt heb jij bovenstaande dan ook of is deze slang “rustig”?

    groet,
    Vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 06-09-19 om 18:33.

  2. #2
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstof aanvoerleiding pulseert, is dit normaal voor de 3.0 TFSI?

    @Vintiem. Let niet op de rommel

    Bedoel je de slang waar ik een pijl bij heb gezet? Ik vind de plaatjes in je post niet zo duidelijk.

    Ik voel een lichte vibratie in de slang, hij trilt zeker niet uit de klemmetjes.


    MVIMG_20190906_190930.jpg
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  3. #3

    Standaard Re: Brandstof aanvoerleiding pulseert, is dit normaal voor de 3.0 TFSI?

    @Blue Whale: ja deze slang. Hij vibreert dus ook, dan zal net wel zo horen. Dank voor je bericht.
    Bij jou ziet het er trouwens wel iets anders uit onder de kap. Of is deze foto van internet geplukt?
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 06-09-19 om 19:28.

  4. #4
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstof aanvoerleiding pulseert, is dit normaal voor de 3.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    @Blue Whale: ja deze slang. Hij vibreert dus ook, dan zal net wel zo horen. Dank voor je bericht.
    Bij jou ziet het er trouwens wel iets anders uit onder de kap.
    Uit welk bouwjaar is jouw exemplaar A6?
    Bouwjaar 2011, modeljaar 2012 dus een C7. Het meeste aan de motor zal wel hetzelfde zijn.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  5. #5

    Standaard Re: Brandstof aanvoerleiding pulseert, is dit normaal voor de 3.0 TFSI?

    Ah dat verklaart alles. Thanks!!

    Groet,
    Vincent


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •