Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    hoi ik merkte gister wat geks op aan me audi a6 3.0tdi quatro 240pk 500 nm tiptronic bj 2009 . bij het starten ging me toerenteller af en toe op en neer . en begon me moter wat te trillen en schokken . had auto uitgezet en nog x gestart en alweer het zelfde probleem ? . ben stuk gaan rijden . en auto f 30 min uit gezet . met starten begon het alweer . ben toen maar f gaan blazen op de autobaan. en toen was het weg . nu al weer 3 dagen geen problemen gehad . iemand een idee wat het zou kunnen zijn .of zelf ook zowat meegemaakt . graag hoor ik van je gr Dave Janssen

  2. #2
    Unruled's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveJanssen1986 Bekijk Berichten
    hoi ik merkte gister wat geks op aan me audi a6 3.0tdi quatro 240pk 500 nm tiptronic bj 2009 . bij het starten ging me toerenteller af en toe op en neer . en begon me moter wat te trillen en schokken . had auto uitgezet en nog x gestart en alweer het zelfde probleem ? . ben stuk gaan rijden . en auto f 30 min uit gezet . met starten begon het alweer . ben toen maar f gaan blazen op de autobaan. en toen was het weg . nu al weer 3 dagen geen problemen gehad . iemand een idee wat het zou kunnen zijn .of zelf ook zowat meegemaakt . graag hoor ik van je gr Dave Janssen
    Gokje, iets met de EGR. Geen meldingen in het systeem?
    Laatst gewijzigd door Unruled; 14-09-19 om 18:13.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    Regenereren van het roetfilter?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    hoi allemaal . nee kreeg geen melding ofzo dat is het juist . en roetfilter ik weet niet ? ik rij vanwege mijn werk elke dag 60 min autobaan op en neer . dacht dat de roetfilter dan juist schoonbrandt toch ? heb auto inmiddels al x of 15 gestart in paar dagen . geen probleem meer gehad nu gr

  5. #5
    Unruled's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    Vind Egr dan ook logischer klinken, die kan sporadisch blijven hangen en dan loopt ie stationair ook beroerd. Zou dan echter wel een melding verwachten. Auto uit laten lezen?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    ja klinkt ook logischer . maar heb geen melding gehad . tot nu is het ook niet meer voorgekomen . ik heb de laatste week aardig liggen trappen met de auto op autobaan en rijd nu weer perfect . ik rij eigelijk meestal gewoon rustig met de auto . mischien vandaar dat er iets was met de egr klep of roetfilter ? reed meestal chill 120 op autobaan met cruise control aan haha . zal hem vanaf nu wat vaker op zijn staart gaan trappen . bedankt voor de reacties gr

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI, bewegende toerenteller, motor schudt en trilt bij stationair

    moet nog f zeggen dat ik vorige week keer met cruise control reed en merkte toen dat snelheid niet gelijk blijft . bedoel moter gaf af en toe wat gas bij . en dan weer minder . en me toerenteller zag ik net iets bewegen op en neer echt minimaal maar voelde wel dat auto anders deed als normaal met cruise control . ook dat is nu weg na paar x flink stuk 200 te hebben gereden haha . had bij aanschaf ook fles jml diesel extreme clean van 50 euro in me tank gegooid . iemand hier ervaring mee of het echt wat doet of gewoon weg gegooit geld is ?? gr

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •