Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: S6 interieur in A6 te plaatsen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard S6 interieur in A6 te plaatsen?

    Hallo,

    Ben voornemens om een S6 (C6) te plaatsen in een A6 (C6).
    korte vraag, is dit qua frame 1 op 1 over te zetten?

    elektriche aansturing moet ik via audiwereld bestellen, dat heb ik wel weten uit te vinden.

    Hoor graag jullie reacties.

    gr, Sjoerd

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: S6 interieur in A6 te plaatsen?

    De bevestiging voor de stoelframes is naar mijn weten gelijk.
    Veel hangt echter af van je huidige interieur.
    Als je een S6 interieur met memory gaat plaatsen, hoop ik dat je nu ook al een memory interieur hebt.
    Anders ga je je elektronisch veel op de hals halen. Leon kan je daar zeker meer over vertellen.
    Om deze reden heb ik een memory interieur laten zitten....
    Ik ging van een handmatig verstelbaar interieur met elektrische lendensteun naar een handmatig elektrisch verstelbaar interieur.
    Dat was een kwestie van de voedingskabels verzwaren en thermische zekeringen monteren (de voeding van de lendesteun is te licht !)
    Kufatec levert kabelsets voor interieurs.
    Denk ook aan de eventuele comfortverlichting onderaan de voorstoelen die wordt gestuurd via de comfortmodule achter...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S6 interieur in A6 te plaatsen?

    Thanks voor je antwoord..Het betreft zetels zonder memory..Momenteel zit er alleen handmatige verstelling (dus niet elektrisch) in de A6.
    Voeding kabel had ik al gezien bij audiwereld maar bij Kufatec zag ik hem nu ook staan, dank daarvoor.
    Ik ga het er maar eens op wagen..Moet goed komen...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: S6 interieur in A6 te plaatsen?

    Als Leon (Audiwereld) hem heeft zou ik hem daar halen.
    Je bent er alleen niet met de kabel / stekker.
    Aan de zekeringkast zijde moet je een paar thermische zekeringen (geklikt aan de zekeringkast) monteren (uit mijn hoofd 30 ampère).
    Ik heb die uit een sloop Audi (volgens mij een oude A8), ze zitten niet bij de kabelsets !
    Met een met een speciaal gereedschapje heb ik de stekkers uit hun behuizing gehaald en de nieuwe bedrading (draadboompjes zelf gemaakt) met nieuwe stekkers aangesloten.
    Check wel even de plaats waar je de zekeringen moet monteren, daar zit per bouwjaar wat verschil in (als je het officieel /origineel) wil doen.
    De (eventuele) comfortverlichtingsbedrading zit niet in de kabelsets, die moet je er apart bijtrekken.
    Kijk ook even voor eventuele achterbank verwarming, als die erop zit en je wil die laten werken, heb je een kabelset nodig en een schakelaarset (bediening) voor achterop je middenconsole.
    Ik weet niet of je bij het S6 interieur ook deurpanelen hebt ? - check anders even of die een lichtpakket hebben (leds aan onderzijde deurgreep) ook dat vraagt weer om aanpassing van ondermeer de comfortmodulen in je deuren (bijna zeker).

    Als je de stekkers van je stoelen losneemt, moet de accu losgekoppeld zijn anders heb je een airbag fout.

    (Als het S6 interieur airbags in de achterbank heeft en je hebt die nu niet, hoef je niet te proberen om die aan te sluiten, dan moet je een draadboom maken inc. de plaatsing van de airbag sensoren, bijna niet te doen...)

    Het is geen rocket-science maar ook geen heel simpel klusje !

    Ik had Elsawin / Etka er toen bij, maar dat ik helaas gecrashed op mijn computer, heel handig voor de schema's.
    Op diverse (Duitse) sites vind je genoeg als je zoekt op: "elektrische sitze nachrüsten audi a6 4f ".

    Ik heb toen alles gedaan: interieur omgebouwd naar elektrisch, lichtpakket, elektrisch inklapbare en dimmende spiegels met omgevingsverlichting, dimmende binnenspiegel met kompas, achteruitrijcamera en elektrische achterklep.... was een aardige klus (Leon heeft e.e.a. aangesloten maar vooral de coderingen gedaan).

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S6 interieur in A6 te plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200 Bekijk Berichten

    Aan de zekeringkast zijde moet je een paar thermische zekeringen (geklikt aan de zekeringkast) monteren (uit mijn hoofd 30 ampère).
    Ik heb die uit een sloop Audi (volgens mij een oude A8), ze zitten niet bij de kabelsets !
    Met een met een speciaal gereedschapje heb ik de stekkers uit hun behuizing gehaald en de nieuwe bedrading (draadboompjes zelf gemaakt) met nieuwe stekkers aangesloten.
    Check wel even de plaats waar je de zekeringen moet monteren, daar zit per bouwjaar wat verschil in (als je het officieel /origineel) wil doen.
    .
    Dank voor je uitvoerige antwoord..Daar ben ik blij mee..Vooralsnog doe ik alleen de elektrische verstelling in orde maken. Rest me nog een vraagje, heb je de voeding draad apart moet trekken, of heb je afgetakt van de zekering kast ?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S6 interieur in A6 te plaatsen?

    Het interieur zit erin..Stroom punt gevonden, zekering er tussen en gaan.
    S6 had inderdaad verlichting in de deur panelen, deze werken nu (nog)niet. Vind ik niet erg...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: S6 interieur in A6 te plaatsen?

    Netjes hoor !
    Is de wang van je bestuuurdersstoel ook nog netjes ? (beetje gevoelig voor slijten ivm "wit"
    Mbt voedingsdraad, schat in dat je geen elektrische lendensteunverstelling had, dus dan heb je de voeding kabel (2,5 mm2) moeten trekken.
    Gewone zekering is ook prima, maar er horen thermische zekeringen in.
    Heb je aan de achterzijde (onderkant) van je voorstoelen ook lampjes zitten?
    Ga je de elektrische verwarmde achterbank ook nog aansluiten ?

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •