Hallo Allen,

Enige tijd afwezig geweest, dit omdat de Audi zich prima gedragen heeft.
Nu heeft ze toch wat probleempjes.

De achterbak stond goed vol met water ik weet niet hoelang dit al het geval was, maar de volgende problemen diende zich aan:

cruise control werkte niet meer, na uit zetten en weer aan werkte hij gewoon weer.
Later op diezelfde dag verlichting voor en achter mede als interieur aan en uit.
Elektrische parkeerrem deed niks.
stuurbekrachtiging viel uit.
Later deden deze zaken het weer, maar lijkt toch een kortsluiting te zijn geweest.

Natuurlijk de hele boel droog gemaakt en opzoek gegaan naar de lekkage, erg lastig te achterhalen, maar vermoedelijk heb ik het nu gevonden.
hiervoor diende ik wel de achterbumper te verwijderen, om te kunnen zien hoe alles nou precies zit.
De aansluiting waar de achterbumper middels een schroefpin vast zit (te bereiken via achterbak) zit vanaf fabriek geen rubber in dit is de enige plek waar het door naar binnen kan zijn gekomen.
inmiddels de boel dicht gemaakt en tot dusver nog droog.....blijft spannend !!.

Maar goed de hoofdzekering/sensor naast de accu oem nr 4F0915519 zou volgens de vagcom vcds de boosdoener zijn.
Doordat de problemen die ik hierboven benoemd heb lijken op volledig spanningsverlies, is mijn vraag, kan het zijn dat de Ecu van de auto de accu niet meer herkent en daardoor opnieuw in geleerd moet worden ?.
bij de laatste accu wissel heb ik hem niet in geleerd, maar heb de accu vervangen door middel van een andere op de polen aan te sluiten en de een nieuwe in de bak te plaatsen.
Na de genoemde problemen geeft de MMi maar één blokje aan. en laad niet bij op de accu gemeten en hij word wel opgeladen.
De accu waarde is ook prima bekeken via interfacebox op de MMI (set-up en return tegelijk indrukken)

Als iemand hier iets van weet verneem ik dat graag alvorens de premium autodealer mij allerlei zaken laat vervangen die niet nodig zijn.
Ik heb al prijzen van 400 ex voorbij horen komen en indien het de sensor is kost deze 22 euro in de btw.

Groetjes Riveel.