Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

  1. #1
    yohanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Hallo,

    In mijn recent aangeschafte A6 (https://www.audiforum.nl/forum/audif...t=#post1863291) wil ik graag de mogelijk krijgen om een (bluetooth) carkit en audio streaming (Spotify) mogelijkheid te verkrijgen. Er zit een carkit ingebouwd in de armsteun, naar mijn idee van een oude Nokia.

    Ik weet niet zeker wat voor MMI systeem erin zit, dit is volgens mij het eerste wat ik uit mag vinden om de mogelijkheden te onderzoeken. Ik ben een aardig stuk verwijderd van de auto dus kan dit op het moment niet nakijken.

    Ik heb op google al wat research gedaan...

    Welk type MMI systeem zit erin?
    Een manier om dit uit te vinden is;
    «To do this, enter the car menu by pressing the CAR button, then press SETUP or MENU, then select the “Version” submenu and read the value from the line marked with the letters “SW“.”
    MMI 2G: SW: XX-XX XX.X.X XXXX
    MMI 3G Low/Basic: BNav_XX_XXXXX
    MMI 3G High: HNav_XX_XXXXX
    MMI 3G+: HN+_XX_XXXXX or HN+R
    Er zit waarschijnlijk een MMI 2G meest basic verzie in, gezien het erg veel lijkt op de foto hieronder (van internet geplukt).
    MMI2G.PNG

    Uit een ander draadje hier op het forum kreeg ik al mee dat er weinig opties zijn met een 2G systeem. Wel is het dus mogelijk om de Dension Gateway 500S BT in te bouwen. Met dit systeem heb je volgens mij wel alle opties via het MMI systeem om je telefoon op te nemen en muziek af te spelen.

    Qua kosten wil ik het wel een beetje leuk houden allemaal, gezien het niet de enige aanpassing is ...

    • Zijn er intussen andere opties bijgekomen voor carkit en streaming en daarmee functionaliteit behouden van de MMI die ik misschien mis met mr google?
    • Wat zijn nog meer mogelijkheden waar ik zo 123 misschien nu eerst niet aan denk maar misschien spijtig is om niet direct mee te nemen ?

    Ik hoop zo eerst wat meer te weten te komen voor ik aan deze mod begin...

    Oh ja, en geen Iphone (heb wel een Ipod touch) ... Heb een Android foon.

    If your car is already equipped with Bluetooth, the Gateway 500S BT also has a version without Bluetooth, The Gateway 500S.
    Hoe kan ik trouwens uitvinden dat de wagen al is uitgerust met BT? Ik had daar thuis al naar gezocht, echter kon niet in de menu's iets vinden wlke een indicatie gaf in die richting...


    Optie zonder MMI functionaliteit
    http://shop.dension.com/en/compact-bt
    Hoe weet ik of mijn radio een AUX heeft? Of hebben ze het allemaal?

    En op audiwereld vond ik wederom de Gateway...
    https://audiwereld.nl/dension-gateway-five.html
    Is deze ook compatible met de 2G? @Leon
    Laatst gewijzigd door tom; 01-12-19 om 21:08.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Goedenavond
    Ik heb het ook gemaakt met een Dension gatway via marktplaats gekocht in combinatie met een via alie expres type U green Bluetooth kastje.
    Alles weggewerkt achter handschoevak
    Bluetooth werkt altijd perfect.


    Aansluiting Dension optische in de lus van de cd player
    U green met aux rood witte stekker.

    Mocht je meer willen weten of wat foto's
    Dan hoor ik het graag

    Groet Jeroen van Beek Zwolle

  3. #3
    yohanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Goedemorgen Jeroen,

    Als je wat foto's kan posten van je oplossing is altijd welkom ja.
    Ook A6 met G2 MMI?
    Welke Dension heb je gebruikt hiervoor?

    Er zijn een paar verschillende soorten, waarvan zover ik weet alleen de Dension 500 / 500BT compatible is met de G2 MMI.
    De Dension Lite 3 wordt bijvoorbeeld veel aangeboden op MP. Gaat dit werken?

    Ik neem aan dat de functionaliteit van de originele knoppen van de radio/MMI controller dan niet werken en je de carkit/Streaming via de telefoon/Ipod zelf moet gaan bedienen?

    Gr.
    Johannes

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Hallo Johannes

    Ik heb ook een A6 c6 Avant mmi G2 met de
    Dension 500 gatway met een u green Bluetooth module
    Het volgende heb je nodig waarschijnlijk te koop op Marktplaats.
    Set moet bestaan uit
    1x Dension module zilver
    1x optische kabel oranje (aansluiten in serie met cd speler )
    1x voeding kabel rood zwart
    1x rca snoer met stekker naar module met rca pin

    Voeding u green.
    Dension heeft een USB uitgang daarmee geef ik de u green module spanning.

    U green module te koop op Allieexpres of Amazon
    Moet voorzien zijn van rca uitgang rood/wit.

    Werking als volgt
    Streamen van mobiel via Bluetooth op je mmi scherm zie je een virtuele cd speler verder geen text met wat je afspeelt. Alleen een tijdsweegave

    Foto's heb ik ook even kijken hoe ik deze hier krijg.

  5. #5
    yohanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Hallo Beekster,

    Zo te zien heb je al een leuke set kunnen bemachtigen op MP.

    Tot zover in mijn zoektocht alleen nog maar de Dension Lite kunnen vinden, maar ik heb mijn twijfels dat deze compatible is met de MMI 2G.

    Waar ik intussen wel achter ben;

    Dankzij reacties terug van LEON via Audiwereld.nl, bedankt daarvoor, en deel deze hierbij ook maar even;


    De Gateway Pro is niet geschikt is voor de MMI 2G, want deze heeft geen MOST. (Glasvezel).

    Voor carkit functie/Streaming is er een ander alternatief, de Fiscon Pro voor MMI2G, carkit met audiostreaming functie en volledig geintegreerd in de MMI en bedienbaar vanuit de MMi en stuurwiel.
    Aan de laatste optie hangt echter eenzelfde prijskaartje als de Gateway 500 BT.


    In mijn verdere zoektocht ben ik nog de volgende set van Mr12Volt tegen gekomen. Naar mijn idee heeft deze genoeg functionaliteit om in te bouwen met de MMI 2G;

    Kenmerken en geschikt voor Audi A6 (4F) 2004-2009 met MMI 2G;

    • Geďntegreerde Bluetooth module voor het draadloos streamen van muziek (A2DP) in digitale kwaliteit en controle via MMI knoppen. Ondersteuning voor titel / artiestennaam / album weergave op het display van het MMI systeem. Geschikt voor het streamen van geluiden van afgespeelde muziek, video's, navigatie, podcasts etc. op uw smartphone via de speakers. Geschikt voor het streamen van van o.a. Spotify, Deezer en Pandora.
    • Handsfree bellen (carkit) functionaliteit en controle via de MMI knoppen (AVRCP)
    • USB aansluiting (USB versie 1.1 en hoger) voor het afspelen van MP3, WMA en WAV bestanden vanaf een USB stick (FAT16 of FAT32 geformatteerd, max. 64Gb)
    • microSD kaart aansluiting voor het afspelen van MP3- en WMA bestanden (FAT16 of FAT32 geformatteerd, max. 32Gb)
    • AUX aansluiting voor o.a. een iPod, iPhone, MP3 speler, tablet, telefoon, GPS, PSP of een andere externe geluidsbron aan het MMI glasvezel systeem voor de perfecte geluidsweergave. Let wel op dat bedienen van externe apparaten via AUX poort niet mogelijk is. Audio ingang van de interface betreft 3.5mm jackplug. Het analoge signaal wordt omgezet naar een optisch digitaal audiosignaal (glasvezel) waardoor de audiokwaliteit gelijk is aan die van de originele CD-wisselaar
    • Geheugen voor de laatste afspeelpositie, waardoor bij het in- en uitschakelen van de radio het afspelen wordt hervat
    • Schok- en interferentie bestendig
    • Eenvoudige installatie, zonder beschadigingen aan de originele onderdelen van de auto
    • Uw bestaande CD-wisselaar wordt behouden en blijft volledig intact (geldt alleen voor MMI 2G High). Of kan worden vervangen door deze interface. Bij MMI 2G Basic / Low moet de CD-wisselaar worden ontkoppeld.
    Laatst gewijzigd door yohanv; 17-12-19 om 09:07.


  6. #6
    reneweteling's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Hi @yohanv, ik overweeg ook om dit setje te plaatsen in mijn a6 2005 met mmi 2g high, heb jij dit nog gedaan? bevalt het?

    Deze overweeg ik: https://www.carinterface.nl/audi-mmi...r-lapower-most
    Audi A6 Avant 2005 3.0 tdi - 225pk 625nm s-line
    Audi A6 Avant 2002 1.9 tdi - 186pk 410nm

  7. #7
    yohanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reneweteling Bekijk Berichten
    Hi @yohanv, ik overweeg ook om dit setje te plaatsen in mijn a6 2005 met mmi 2g high, heb jij dit nog gedaan? bevalt het?

    Deze overweeg ik: https://www.carinterface.nl/audi-mmi...r-lapower-most

    Dit is idd hetzelfde setje wat ik zelf ook heb ingebouwd. Ik heb er persoonlijk niet zo'n kaas van gegeten maar kwam via YouTube filmpjes (Engelstalig, ih Nederlands vind je niet zo veel) er wel uit.... Ik moest de CD wisselaar er wel uit halen en kon deze verbinding (Dit zijn de glasvezel kabels "MOST") gebruiken voor de aansluiting. ... Maar ja da's geen ramp, mijn CD's liggen toch ergens op zolder


    Het bevalt me tot nu toe prima, de carcit doet het en ik kan de commercials skippen door MP3's te luisteren... De kids zijn minder enthousiast, hun smaak van muziek kan nog niet tippen aan mijn favo muziek ... Nee zonder gekheid, de set doet gewoon wat ik ervan had verwacht. In mijn situatie is de kwaliteit niet altijd even goed maar dat is ook als de radio aan staat... het lijkt wel of de MMI ergen een slechte verbinding heeft maar heb niet de energie om daar nu geheel in te duiken... Dus om de geluidskwaliteit volledig te beoordelen blijft in mijn geval lastig... Op de momenten dat de radio even goed speelt is de MP3 kwaliteit ook goed... Dus naar mijn mening gewoon ervoor gaan...

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    27
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reneweteling Bekijk Berichten
    Hi @yohanv, ik overweeg ook om dit setje te plaatsen in mijn a6 2005 met mmi 2g high, heb jij dit nog gedaan? bevalt het?

    Deze overweeg ik: https://www.carinterface.nl/audi-mmi...r-lapower-most
    Hi! Weet niet of het wat voor je is, maar je kan ook aftermarket CarPlay inbouwen. Android auto werkt trouwens ook

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrociStrike030 Bekijk Berichten
    Hi! Weet niet of het wat voor je is, maar je kan ook aftermarket CarPlay inbouwen. Android auto werkt trouwens ook
    heb je hier ook een linkje van?

  11. #10
    reneweteling's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Handsfree carkit (bluetooth) en streaming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrociStrike030 Bekijk Berichten
    Hi! Weet niet of het wat voor je is, maar je kan ook aftermarket CarPlay inbouwen. Android auto werkt trouwens ook
    Hier heb ik wel een paar items van gezien op ali, maar dan moet je halve dashboard vervangen worden, ik heb de 2g zonder touch, dus dan heb je een nieuw scherm nodig en deze units zijn ook wel aan de prijs rond de 500 euro.
    Audi A6 Avant 2005 3.0 tdi - 225pk 625nm s-line
    Audi A6 Avant 2002 1.9 tdi - 186pk 410nm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •