Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, opgelost!

  1. #41

    Standaard Re: 3.0TFSi trillingen bij stationair draaien, OPGELOST!

    We gaan eens kijken bij die pomp. Goede tip.
    Ook als de auto op temperatuur is, eens kijken met vcds hoe de raildruk is en oploopt.

    Dank zover!
    Laatst gewijzigd door menno3274; 26-05-20 om 20:09.

  2. #42
    quattroc7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    83
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Het probleem is opgelost. Vervangen van de HPFP ofwel te brandstof hogedruk pomp voor op het blok.

    Het geval wil, en dit is niet mijn wijsheid maar wat ik na speurwerk over het wijde web heb kunnen concluderen, dat de solenoid in de hogedruk pomp slijt en daardoor kan deze bij stationair de opening van lage druk naar hoge druk niet constant houden. Hierdoor krijg je lichte schommelingen in de druk welke bij stationair merkbaar zijn

    Deze solenoid kan niet los vervangen worden dus een nieuwe pomp erop. En tada, probleem opgelost. Echt een verademing, heerlijk. Tezamen met alle andere nieuwe onderdelen draait de motor toch echt wel heel soepel en merk ik dit ook tijdens het rijden.
    Er zal binnenkort vast wel weer wat nieuws om de hoek komen kijken wat niet lekker loopt maar tot die tijd er gewoon even van genieten.

    Als aanvulling nog even vermeld, voordat ik overgegaan ben naar de nieuwe pomp had ik al de nokkenasstotor vervangen die de as aanstoot welke in de hogedruk pomp zit. Hier is door VW/Audi een keer een update versie van uitgebracht. Was duidelijk zichtbaar een ander exemplaar toen ik de oude en de nieuwe naast elkaar had gezet. De oude was wel een originele en geen aftermarket.
    Deze vervanging zorgde er al voor dat de stevige pulsen die ik voelde in de lage druk aanvoer leiding met 75% werden verminderd. En dit merkte ik tevens ook al in de trillingen die iets afgenomen waren bij stationair draaiende motor.
    Hoi Vintiem. Ben blij voor je dat het is opgelost! Volgens mij heb ik t zelfde probleempje heb de zelfde 3.0 tfsi ( wel op een 4g model )

    De Auto is door verschillende monteurs meerdere keren uitgelezen ook tijdens het rijden en had 0 storingen!
    Echter stationair draait hij af en toe onrustig/lichte trillingen, vooral wanneer ik stevig heb gereden.

    Laatst reed ik 100 km/h en trapte het gaspedaal volledig, auto begon voor dat hij ging versnellen te stotteren/bonken zonder foutmeldingen of knipperende lampjes.( en daarna weer uitgelezen maar geen fout meldingen) Gas los en weer gas erop leek alsof er niks aan de hand was. Alle 6 bougies en bobines vervangen maar mocht niet baten. Hij doet het niet altijd, soms kan je een rit van 200 km probleemloos rijden en opeens treed het weer op voor kort tijdens een kickdown.

    Kan je mij aub een onderdeel nummer/foto geven zodat ik verder kan zoeken? Alvast mijn dank!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door quattroc7; 29-06-20 om 06:55.

  3. #43

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Het lichte trillen zou ik eerst in andere zaken zoeken:

    Hoe schoon is je inlaat traject (carbon built up op je kleppen)?
    Hoe is de staat van je vacuumleidingen?
    Hoe goed is het sproeibeeld van je injectoren?
    Hoe goed zijn je motorsteunen, vaak afhankelijk van de km stand van de auto?
    Hoe goed is je PCV module (carterdrukregelaar)?

    Dat gestotter/gebonk lijkt me meer een brandstofaanvoer probleem, opvoerpomp in je tank en/of je brandstof filter. Geven niet direct een foutmelding

    tijdens het rijden ook geen misfires te zien? geven niet direct een foutmelding namelijk.

    hoop trouwens dat je wel de juiste bougies en originele bobines geplaatst hebt, Bosch aftermarket is niet altijd goed.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 29-06-20 om 13:00.

  4. #44
    quattroc7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    83
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Het lichte trillen zou ik eerst in andere zaken zoeken:

    Hoe schoon is je inlaat traject (carbon built up op je kleppen)?
    Hoe is de staat van je vacuumleidingen?
    Hoe goed is het sproeibeeld van je injectoren?
    Hoe goed zijn je motorsteunen, vaak afhankelijk van de km stand van de auto?
    Hoe goed is je PCV module (carterdrukregelaar)?

    Dat gestotter/gebonk lijkt me meer een brandstofaanvoer probleem, opvoerpomp in je tank en/of je brandstof filter. Geven niet direct een foutmelding

    tijdens het rijden ook geen misfires te zien? geven niet direct een foutmelding namelijk.

    hoop trouwens dat je wel de juiste bougies en originele bobines geplaatst hebt, Bosch aftermarket is niet altijd goed.
    De auto was op de rollerbank geweest en orgineel scoorde hij boven de fabrieks opgaves en een hele mooie curve. Denk dus eigenlijk dat verder alles “ok” is en heb vermoeden dat de hpfp af en toe faalt.
    Bougies zijn van NGK Platinum en bobine’s van Bosch ( eerder goede ervaring met mijn a5, dus daar twijfel ik ook niet aan ) en het euvel deed al voor dat ik de bobines had vervangen, dat was ook de reden om de bobines te vernieuwen. Tijdens het rijden dus ook geen misfires te zien.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    { Audi A6 - C7 - 2012 - 3.0 TFSI - 450PK - S7 - Limousine }

  5. #45

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Mooie waarden zeggen niets over de staat van je PVC valve. Een defect exemplaar kan stationair irritante trillingen geven.
    Ik zou opvoerpomp en filter verdacht vinden

    Maar hoge drukpomp kan natuurlijk, zoek op Hitachi HPFP. De originele van Audi is ook van Hitachi. En de betreffende nokkenasstoter is deze 06H109311B. Alleen kan zo niet vinden of deze ook in de a6 C7 3.0 tfsi gebruikt wordt.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 29-06-20 om 22:01.


  6. #46
    quattroc7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    83
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Mooie waarden zeggen niets over de staat van je PVC valve. Een defect exemplaar kan stationair irritante trillingen geven.
    Ik zou opvoerpomp en filter verdacht vinden

    Maar hoge drukpomp kan natuurlijk, zoek op Hitachi HPFP. De originele van Audi is ook van Hitachi. En de betreffende nokkenasstoter is deze 06H109311B. Alleen kan zo niet vinden of deze ook in de a6 C7 3.0 tfsi gebruikt wordt.
    Dankjewel voor je bericht. Dat stotteren en inhouden is gebeurd na het chiptunen tijdens terugweg naar huis. Daarvoor heeft hij het nooit gedaan. Later weer een afspraak gemaakt bij de tuner, uitgelezen rijdend gelogd maar niks kwam er te voorschijn. Software was/is ook goed. Verder rijd hij super en gaat als een trein, tot dat hij weer EEN keer gaat inhouden/stotteren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    { Audi A6 - C7 - 2012 - 3.0 TFSI - 450PK - S7 - Limousine }

  7. #47

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Goed dat je dat er even bij vermeld. Ik weet niet waar je de tuning hebt laten doen maar ik zou hem direct laten verwijderen. Goede tuning doet niets schadelijks met je auto, van deze zou ik er niet zeker van zijn. Maar mijn persoonlijke mening natuurlijk

  8. Ad
  9. #48
    quattroc7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    83
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Goed dat je dat er even bij vermeld. Ik weet niet waar je de tuning hebt laten doen maar ik zou hem direct laten verwijderen. Goede tuning doet niets schadelijks met je auto, van deze zou ik er niet zeker van zijn. Maar mijn persoonlijke mening natuurlijk
    Wel bij een bekende en betrouwbare ( vagtechniek ) ze beweren dat het niet aan de tuning ligt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    { Audi A6 - C7 - 2012 - 3.0 TFSI - 450PK - S7 - Limousine }

  10. #49

    Standaard Re: trillingen opgelost (26-03-2020)

    Betrouwbaar of niet na tuning heb je ellende en daarvoor niet. Kan natuurlijk toeval zij
    Zwart wit gezien hebben ze vast gelijk dat het niet aan hun gewijzigde getalletjes ligt in je ECU.
    Je zou toch op z’n minst van Vagtechniek mogen verwachten dat ze meedenken met je probleem, maar misschien kunnen zijn ze alleen maar tunen...

    Maar persoonlijk zou ik er niet mee blijven rijden. Ze hebben de originele software ook nog, deze gratis terug laten zetten en gaan testen. Als het probleem terugkomt kan je de tuning redelijkerwijs uitsluiten. Komt het niet terug dan lijkt de tuning toch wel degelijk onderdeel van het probleem. Kortste klap
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-07-20 om 19:07.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •