Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 2.7 TDI, pomp in tank voor de tweede keer binnen een jaar defect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.7 TDI, pomp in tank voor de tweede keer binnen een jaar defect

    Beste Audiforum gebruikers,

    Ik ben nieuw op dit forum, hoewel ik voor mijn registratie hier al vaker op keek.
    Al 5 jaar ben ik tevreden bezitter van een Audi A6 2.7 TDI Quattro uit 2006.

    Nu exact een jaar geleden heeft deze mij laten staan door een defect aan de brandstofpomp in de tank.
    Nadat ik de wegenwacht had gebeld tikte deze met een hamer op de onderkant en kon ik vervolgens doorrijden naar mijn garage (autoparts in Veghel).
    Hier is de brandstofpomp vervangen en leek alles opgelost tot nu, afgelopen week wederom hetzelfde verhaal, en ik zal de auto ook weer naar dezelfde garage brengen.

    Ik vermoed dat de brandstofpomp in de tank weer vervangen gaat worden, maar het lijkt me niet dat dit al zo snel kapot hoort te gaan.
    Het leek me wel duidelijk dat het probleem weer in de tank zat, gezien er precies daar wat op werd getikt en ik vervolgens weer mijn auto kon starten.

    Zou dit gevolgschade kunnen zijn van een ander defect? of heeft iemand soortgelijke ervaringen met dit probleem?

    Alvast bedankt =)

    Kay

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 2.7 TDI, pomp in tank voor de tweede keer binnen een jaar defect

    Gezien de ervaringen hier met Autoparts Veghel en ook mijn eigen ervaringen bij hun, zou ik dit gewoon bij hun voorleggen.
    Het zou me sterk verbazen als ze het probleem niet vinden en het daarna niet ook correct oplossen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 2.7 TDI, pomp in tank voor de tweede keer binnen een jaar defect

    Een brandstof pomp heeft koeling nodig, dit haalt hij uit de brandstof
    Er zijn mensen die constant maar voor een paar euro tanken waardoor de tank 70-80 % leeg is, hierdoor koelt de pomp te weinig en gaat hij kapot.

    Deze info heb ik vanuit diverse Amerikaanse wagens waar veel op lpg word gereden en de brandstoftank veelal zo goed als leeg is en de pompen allemaal kapot gaan.

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.7 TDI, pomp in tank voor de tweede keer binnen een jaar defect

    Is de brandstoppomp in de tank vorig jaar wel vervangen door een nieuwe?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •