Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

  1. #1

    Standaard 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    Ik ben al een tijdje bezig om de volgende storing uit de A6 3.0tfsi te krijgen. Ik hoor een van de fans regelmatig flink blazen ook met het huidige weer.
    de motorolie- en KVS temperatuur zijn bij uitlezen in VCDS gewoon goed en lopen ook gelijkmatig op tijdens het opwarmen.
    4E8F141C-B74C-4F31-9565-27262DC10631.jpeg

    Ik heb de fan aansturing (nr 4 https://nemigaparts.com/img/catalogs.../448959500.png ) al vervangen, origineel exemplaar. Alle bekabeling is ook gewoon goed, geen beschadigingen of knikken.
    zover ik kan nagaan heeft de auto niet nog ergens een andere fan relais, correct?

    is fan nr 1 dan zelf kapot? Is het mogelijk om via VCDS specifiek deze fan aan te sturen?

    ik hoor graag het meedenken.
    alvast dank.
    groet,
    vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 21-01-20 om 09:08.

  2. #2
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    je kunt in VCDS bij de output test beide fans apart testen. ze gaan dan van 0 naar 100% heen en weer.

    Ik heb zelf gehad dat 1 fan altijd vol bleef draaien. Dit bleek uiteindelijk opgelost na het bijvullen van de airco. Maar jij hebt een ander probleem zo te zien. Ik dacht inderdaad dat als 1 fan kapot is de andere altijd vol aan gaat.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    Beide fans draaien, dat is objectief geconstateerd. Kan ze echter niet aansturen middels vcds. Krijg de foutmelding denied met een code ‘4’. Vaag verhaal dit maar nog geen steek verder.

  4. #4

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    Vandaag de boel nog eens open gehaald en alles minutieus nagelopen. Conclusie is dat het wel in de grote fan zelf moet zitten want er zitten geen andere relais in het circuit dan in de fan aansturingsmodule. Deze is nieuw en toch blijft dezelfde foutmelding aanwezig.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    Module kan 600 watt schakelen , kleine fan 200 watt en de grote fan 400 watt.
    Als een fan draait is de fan in mijn ogen goed, module stuurt beide fans aan en bepaalt de snelheid.
    Misschien wordt de module aangestuurd terwijl dat niet nodig is door een sensor die verkeerde waardes doorgeeft.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    Zeker een plausibele redenering, Dat zou dan een temperatuursensor moeten zijn lijkt me. De KVS temperatuur sensor heb ik al eens vervangen. Is er nog een andere die invloed heeft op de de ventilatoren?Zit ook nog aan iets anders te denken, namelijk de airco druk sensor. Zo dit van invloed kunnen zijn?? Airco staat altijd bij mij en als ik deze met de huidige temperaturen uitlees staat ie op een bar of 5 à 6 bar. Dat is toch normaal of niet soms? Airco werkt ook gewoon goed
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 25-01-20 om 18:31.

  7. #7
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    Aan de hoge druk kant is 5 a 6 bar volgens mij te laag, geen idee wat hij met deze temperatuur doet omdat het kouder is dan 5 graden.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad
  9. #8
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TFSI, foutmelding Coolant Fan control circuit 2

    geen idee wat de druk moet zijn. Ik weet wel dat bij mij na het vullen van de airco de ventilator weer normaal begon te doen.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •