Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Vies gasklephuis 3.0 TDI

  1. #1

    Standaard Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Beste mensen.
    Sinds kot eigenaar van een audi a6 3.0 tdi uit 2006 met helaas wat problemen.

    Wilde eens wat input vragen van de mensen hier over dit euvel.

    Motorlampje branden en foutcode p1408 dit scheen gasklephuis te zijn.

    Nou goed vervangen leek mij maar ik kreeg onderstaande foto waar ik enigzins van schrok.

    Heb voorgesteld om alles schoon te maken en te vervangen maar weten mensen of dit wijs is of dat dit onbegonnen werk is?

    Alle input is welkom.

    Gr.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Dat is op zich goed te doen, hoe handig ben je? Maar ik zou ook mijn vraagtekens hebben bij deze smurrie.

  3. #3

    Standaard re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Bedankt voor je reactie en zelfs eentje die mij positief stemt.

    Nee ik weet alles van computers maar klus alleen kleine dingetjes aan mijn auto..

    Dus de garage gaat het doen.

    Het was meer toen ik dit zag dat ik bang ben dat er meer onder die koolsmurrie zit? Dieper in de motor zeg maar en dat als ik dit aanpak ik niet over een tijdje problemen heb met de rest?

    Een beetje topje van de ijsberg verhaal

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Daarom, ik denk dat het verderop ook wel aardig vol zit. Zou het idd bij iemand laten doen die weet wat er eventueel speelt.

  5. #5

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Iemand anders wellicht ervaring met dit euvel?
    Gasklephuis is bekend probleem bij de 2006 a6 3.0 tdi bmk motor maar dan doel ik specifiek op de koolresten?

    Kreeg ook roetfilter lampje omdat regeneratie van roetfilter niet gebeurd met deze storing.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Interne vervuiling is een bekend probleem bij alle moderne motoren dankzij de uitlaatgasterugvoer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Inderdaad. Komt door de EGR (klep). Gewoon goed schoon maken, is goed zelf te doen hoor. Wel ff checken of je EGR klep niet vervangen moet worden, anders heb je het zo weer.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    ja nou heb hem weggebracht bij auto first op de fermiweg 105, goed bedrijf, vriendelijk en snel.

    nieuw gasklephuis en schoonmaken heb 630 eur afgerekend, egr klep hebben ze gratisschoongemaakt was niet toe aan vervanging.

    zal eens kijken naar dat egr afdop verhaal, had er al veel over gelezen, zal eens googlen waar dat in omgeving utrecht goedkoop gedaan kan worden.

    nu alleen nog achteruitwisser die niet werkt, een brandstofmeter die hapert en de mmi die af en toe op mute gaat?

    leuk haha zo'n auto

  10. #9

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Neem aan dat je dit allemaal bij aankoop al wel wist, hoeft op zich niet het einde te beteken alleen ik hoop wel dat je DPF nog schoonbrand. Doordat deze dus al even niet regenereert kan de inwendige aanslag zodanig zijn geworden dat schoonbranden niet meer werkt. Niet om je bang te maken maar meet als alles weer gefixt is de tegendruk tussen motor en DPF eens op. En wat is deze na een regeneratie. Hier zijn wel tabellen voor hoeveel tegendruk er bij welk toerental mag zijn.

    ik heb geen er ervaring met een Audi diesel maar helaas wel met een BMW 535d.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 08-02-20 om 12:29.

  11. #10
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    eh, @24kleppert, dat niet regenereren heeft ws te maken met niet goed werken van je brandstofmeter!
    Auto weet dan niet of er voldoende brandstof aanwezig is.
    Ik heb dat bij mijn 4F met BMK motor ook gehad namelijk.

    Dus de vlotter(s) in de tank checken / vervangen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #11

    Standaard Re: Vies gasklephuis 3.0 TDI

    Dan voor de opmeeking ik zal die vlotter laten checken.

    Roetfilter lampje is uit sinds de reparatie en heb sindsdien 40 km gereden oa op sn3lweg zal het in de gaten houden

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •