Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Olielampje en -drukmelding 3.2 AUK motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Olielampje en -drukmelding 3.2 AUK motor

    Hallo Mensen

    ik zit met een probleempje, ik heb hier mijn audi a6 die zo ineens begon met het olieniveau lampje te branden maar erna ook oliedruk lampje!
    inmiddels heb ik mijn olie ververst, het carter gedemonteerd en de zeef bekeken op vervuiling maar dat zag er allemaal goed uit ook het oliefilterhuis vervangen I.V.M dat ik een rond zwart klepje o.i.d daar in vond en hoopte dat een klepje was afgeknapt wat het probleem zou veroorzaken maar helaas het probleem is er nog

    na wat verder zoeken kwam ik erachter dat er iets carterdruk was, dus nu het carterventilatie systeem vernieuwd en als je nu de dop eraf draait voel je dat hij hem aanzuigt dus de onderdruk is nu weer goed!

    maar het probleem blijft! het olielampje van het niveau gaat branden na een tijdje rijden de oliedruk melding niet weer gehad! Sensoren al vervangen niveau sensor en oliedruk sensor ook de oliedruk gemeten die is ook goed

    Het enige wat ik weet wat er aan de auto mankeert is een nokkenasversteller aangezien, ik daar foutcodes op krijg (en ketting zit pas een nieuwe op)

    wie o wie kan mij helpen

    Mvg Arjan

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olielampje en -drukmelding 3.2 AUK motor

    solenoids eruit en schoonmaken en alle sensoren bovenzijde motor
    eruit en schoonmaken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •