Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

  1. #1

    Standaard 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

    Ik heb vermoedelijk een probleem met de automaat. Het geval is namelijk dat ik tijdens het versnellen regelmatig een dalende toerenteller heb. Daalt rustig een 200/300 toeren en stijgt daarna weer normaal met de acceleratie mee. Dit proces gaat heel smooth.
    Wat ik niet merk is of de toeren ipv dalen eigenlijk iets te snel stijgen (slip) en na dalen bij het juiste toerental oppakken/slib “opgeheven” is.

    Als het fenomeen optreed is dit alleen in de tweede en derde versnelling, toeren zitten dan tussen 1500-2100 waarbij 2100 het schakelmoment is.
    Dit is dus bij normaal rustig rijden wat ik 98% van de tijd doe.
    Zoals gezegd is het niet altijd aanwezig en een koude of warme motor/bak maakt geen merkbaar verschil.

    moet ik dit zoeken in de solenoids van de mechatronic die onvoldoende snel op druk komen of in de koppelomvormer?
    voor de volledigheid: VCDS geeft geen enkele foutmelding, alleen op de buitenspiegels maar dat staat hier natuurlijk los van.

    de reden waarom ik zelf de bak verdenk is omdat het alleen in de tweede en derde versnelling optreed.

    hoor graag de experts en ervaringsdeskundigen.

    alvast heel hartelijk dank.

    met groet,
    Vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 12-04-20 om 12:44.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

    Solenoids eruit halen en schoonmaken , als het niet beter word dan EGR klep

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

    Deze benzine heeft geen EGR klep :-)

    ga binnenkort nar ZF in Delfsgauw. ze vermoeden slijtage aan de lamellen van derde versnelling. Maar voordat we gaan reviseren moeten ze het wel aannemelijk maken dat dit het is

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

    Ik zou inderdaad bij een bedrijf als ZF, Autrans of Ganzeboom (en dan doe ik een aantal anderen ongetwijfeld tekort) de bak tijdens een proefrit, live te laten uitlezen (data).
    Ze kunnen dan heel veel zien over (pomp) druk, temperatuur, snelheidsverschillen tussen assen (niet goed) en werking van je solenoids / de mechatronic.
    Het feit dat het alleen in 3 gebeurd is wel bijzonder. Hoeveel heeft jouw bak gedraaid ?

  5. #5

    Standaard Re: 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

    ZF denkt op afstand aan de lamellen van de derde versnelling maar ik blijf dit wel apart vinden daar het meer niet dan wel optreed.

    enfin, over twee weken als het doorgaat naar ZF


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 3.0 TFSI zakt in toeren tijdens versnellen, automaat defect?

    Die kunnen hem zeker uitlezen ! Wat is de km stand van jouw bak / auto ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •