Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 51

Onderwerp: Lekkage in interieur na regenbui

  1. #1
    FioranoJC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Lekkage in interieur na regenbui

    Nadat het gisteren de hele dag heeft regenen, komen we vandaag erachter dat onze audi niet helemaal water-proof is.
    Het gaat om een Audi A6 uit 2004.
    Heb even kort een filmpje gemaakt waarin ik laat zien wat er aan de hand is..



    Iemand tips? Ideeën?
    Laatst gewijzigd door FioranoJC; 15-07-11 om 19:11.

  2. #2
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Waterafvoer in je watervangbak zit verstopt, zitten vol met vuil.
    Je watervangbak is de ruimte onder je voorruit.
    Zowel links als rechts moet er een afvoerrubber zitten, kan je denk ik alleen van onderen bij.

  3. #3
    FioranoJC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Zoiets dachten we al ja. We zien ook veel van dat opgekropte kleine blaadjes liggen, als rozijntjes of iets.
    Audi A6 4.2 V8 rijder | Oestergrijs | 18'' Audi S8 wielen | 334pk 0-100 5.9 seconden

  4. #4
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Zorg je wel dat de auto weer goed droog wordt, dus ook onder de dikke vloermat.
    Het beste is om je dorpellijsten te verwijderen en dan de vloermat omhoog te doen, zodat je al het water kan verwijderen.
    Onder je vloermat zit namelijk ook nog elektronica + regelapparaten.

  5. #5
    FioranoJC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Zijn we ook mee bezig. Zojuist al het water uit de watervangbak gehaald door het met doekjes op te zuigen. Maar dat is inderdaad wel een goed idee.

    Maar je weet dus niet waar precies die afvoerbuis moet zitten?

    Edit: heb zojuist de dorpellijsten eraf gehaald, maar je kan er niet bij. Wat er onder zit zijn kleine bevestiging gaatjes voor de dorpellijsten zelf..

    Edit 2: Onder het plastic paneel waarboven je ruitenwissers zitten, zit het VOL met oude rottende blaadjes. Hebben maar 1 vorige eigenaar gehad, maar die had 'm onder een boom staan denken we.
    Laatst gewijzigd door FioranoJC; 15-07-11 om 20:14.
    Audi A6 4.2 V8 rijder | Oestergrijs | 18'' Audi S8 wielen | 334pk 0-100 5.9 seconden


  6. #6
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Als je dorpellijsten / instaplijsten eraf zijn, dan kan je de mat een stuk omhoog doen.
    De afvoerrubbers zitten aan de onderzijde van je watervangbak, zowel links als rechts.
    Het beste kan je de auto op een brug zetten en dan de onderplaat verwijderen, je moet dan richting stuurhuis kijken, maar het is erg lastig te zien en lastig om erbij te komen.

  7. #7
    FioranoJC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Maandag gaat de audi naar de garage om 'm te laten checken. Wat ik dan wel erg raar vindt is dat ze de afvoerrubbers op zo'n moeilijke plek neer hebben gezet, als ze weten dat daar vuil in kan komen.
    Audi A6 4.2 V8 rijder | Oestergrijs | 18'' Audi S8 wielen | 334pk 0-100 5.9 seconden

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    En wat was de diagnose van de garage/dealer?
    Ik heb zelf ook water in die bak staan maar is het nog niet heel erg gaan lekken. Maar wil er wel nu iets aan doen. Ik kan die afwatergaten niet echt vinden trouwens. Heeft iemand hier een tekening van, kan ze in ELSA nog niet vinden.

    Cyril

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Kan iemand een foto of tekening plaatsen zodat ik de afwatergaten in de bak onder de voor ruitenwissers van mijn a6 kan lokaliseren. Ik kan ze maar niet vinden.

    Thnx

    cyril

  11. #10
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn850 Bekijk Berichten
    Zorg je wel dat de auto weer goed droog wordt, dus ook onder de dikke vloermat.
    Het beste is om je dorpellijsten te verwijderen en dan de vloermat omhoog te doen, zodat je al het water kan verwijderen.
    Onder je vloermat zit namelijk ook nog elektronica + regelapparaten.
    Even in de gaten houden,kan anders een duur geintje worden als er een regelapparaat kapot gaat.
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Juist,

    Als ik die afwatergaten heb gevonden haal ik de vloer leeg om alles te drogen. Maar nu eerst die gaten vinden.
    Wie kan me helpen?

    cyril

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    YES! Het probleem is verholpen. Zoals we allemaal dachten was de afwatergoot verstopt. Ik heb de auto op de brug gehad en de panelen onder de motor gedemonteerd. Maar kon nog steeds niet bij de afwatergoot. Toen ben ik via de bijrijderszijde te werk gegaan. Ik heb daar 1 plastic kapje weggehaald en kon toen perfect bij de afwatering. Ik heb het rubber verwijderd zat echt helemaal vol met troep. Al het water liep gelijk weg. Vanavond ga ik met de waterstofzuiger het interieur aanpakken. De bekleding is niet nat maar ik ben bang dat eronder nog wel wat water zit.

    Dus als je ooit dit probleem hebt krik de auto omhoog (of zet hem op een brug). Demonteer het zwarte kapje wat tegen de motor aanzit, naast de schokbreker en dan kun je perfect bij de watergoot.

    PS. Iedereen bedankt voor tips, ook via de PM!

    Mvg Cyril

  14. #13
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Top Cyril. Goed dat het is opgelost en natuurlijk een 'handleiding' voor de volgende.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Ga ik ook nog een vraagje aan toevoegen...
    Als mijn avant in een zeer zware bui staat,of zoals laatst in november in ganse dag tamelijk hevige regen loopt mijn kofferklep vol water.
    Niet in het interieur,of het kunststof gedeelte,maar echt in de metalen holle ruimtes links en rechts van de ruit.
    Links en rechts van het slot (in de kofferklep uiteraard) zitten 2 plastic plaatjes die je er kan uitklikken om zo het water te laten weglopen.Lijkt me dat het normaal is en men met de klepjes een tegemoetkoming gedaan heeft.
    Wat vinden jullie?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  16. #15
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Ga ik ook nog een vraagje aan toevoegen...
    Als mijn avant in een zeer zware bui staat,of zoals laatst in november in ganse dag tamelijk hevige regen loopt mijn kofferklep vol water.
    Niet in het interieur,of het kunststof gedeelte,maar echt in de metalen holle ruimtes links en rechts van de ruit.
    Links en rechts van het slot (in de kofferklep uiteraard) zitten 2 plastic plaatjes die je er kan uitklikken om zo het water te laten weglopen.Lijkt me dat het normaal is en men met de klepjes een tegemoetkoming gedaan heeft.
    Wat vinden jullie?
    Imho zou er dan aan de bovenkant van de klep of via het raam water in moeten lopen.

    Is je achterruit een keer vervangen?
    Zit alles bij je achterruitenwisser goed vast? (asje)
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  17. #16
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Je kan ook je bekleding van je achterklep verwijderen en dan met bijvoorbeeld een tuinslang de achterzijde van je auto nat maken en kijken waar het water naar binnen komt.
    Misschien is het makkelijk als je met twee personen bent, de 1 kijken de ander sproeien.
    De binnenzijde van je achterklep hoort gewoon droog te blijven.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    De plaat die ik weggehaald had was aan de wielkastzijde van de auto. Dan kom je in het midden van de auto het verstopte rubber tegen. Via de bovenkant kwam ik er niet bij. Sorry ik kan niet mailen via het forum deze functie staat tegenwoordig uit.

    Cyril

  19. #18
    The Emphaser's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    DSCN5527.jpg
    Hoop ook vandaag of morgen m'n auto weer terug te krijgen. Onder het rijden viel ALLE elektronica uit (ruitenwissers, verlichting, MMI, ramen, airbags etc.) en de enige storing die ik kreeg was die van "parking brake malfunction).
    Dit troffen we aan onze de plastic bak van het reservewiel (zie foto). Centrale regelunit, accu; alles stond onder water. Leuke verrassing als je je Audi nog geen twee weken hebt. Vanwege de absurde kosten voor garantie (1800 euro voor 6 maanden BOVAG) hiervan afgezien. Gelukkig gaat de dealer toch een deel vd kosten vergoeden (vanwege de verplichting om een veilig en degelijk product te verkopen).

    Garage is er nog mee bezig en het meeste water kwam via het derde remlicht naar binnen. Ook zit er nog een lek achter de achterbumper (hopen maar op een kitrandje). Er is al zoveel over lekkages geschreven hier op het forum, maar het vochtprobleem wat ik heb, heb ik nog nergens kunnen vinden, dus wil het toch met jullie delen!

    Houd jullie op de hoogte!
    A6 Avant 2.4 V6 Pro-Line (177 PK)

  20. #19
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Ziet eruit als een lekke slang van de ruitensproeier...kleurtje lijkt op screenwash... Laat je garage dat ook ff checken. Is al plenty over geschreven.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  21. #20
    The Emphaser's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Dat klopt. Heel de achterruitenwisser-unit is ook vervangen omdat die niet werkte, maar was niet de (hoofd)oorzaak.
    A6 Avant 2.4 V6 Pro-Line (177 PK)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •