Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Na regen diverse storingen, wat te doen?

  1. #1

    Standaard Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Hoi ik heb een a6 avant uit 2006. Het is een handgeschakelde 2.0 tfsi motor. Ik heb het volgende probleem. Nadat het geregend heeft krijg ik diverse storingen. Het esp lampje gaat branden, de oliesensor waarschuwingslampje gaat branden, de cruisecontrol doet het niet meer, de auto houdt soms in en alle remlichten blijven continu branden. Remlichten blijven ook banden nadat ik de auto al uit en afgesloten heb. Ik heb het opvangbakje onder de ruitenwisser al vrij van rommel gemaakt. Maar probleem blijft zich voordoen. Nadat het tijdje warm is verdwijnen de problemen weer. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
    Laatst gewijzigd door hanshoorn; 04-07-20 om 21:46.

  2. #2
    gerardh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Is de afwatering wel vrij onder bij het raam?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

  3. #3

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Hoi in het midden van het raam zit er een soort rooster met daaronder een reservoir. Dat is helemaal leeg en schoon. Naast de wissers zitten nog wat gaten in het plastic. Ik weet niet waar dat heengaat. Over welke afwatering heb jij het?

  4. #4

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Ik zou ook “even” in de zekering boxen kijken. Deze zitten onder de plastic afdekkap ter hoogte van je ruitensproeiers. Motorkap open en de plaat verwijderen. In het midden zit de inlaat van je interieur ventilatie. De “kuip” of het reservoir zoals je het noemt daaromheen bevat twee waterdoorlaten, daar gaat ook het water wat door de gaatjes van de ruitenwisserafdekplaat gaat heen.
    Je geeft aan dat deze kuip leeg is dus zullen de twee afwaterkanalen wel vrij zijn.

    Daarnaast zie je helemaal rechts en helemaal links een box zitten. hier zitten allemaal zekeringen in, je ECU en relais. Met name bij achterzijde van de box aan de bestuurderszijde wilLen nog wel eens oude bladeren ophopen. Als de afdichrand van de box deksel niet fris meer kan er vocht naar binnen.
    Ik weet geen andere mogelijkheid om de deksel eraf te halen dan eerst de ruitenwissers te verwijderen tezamen met de afdekrand onder de wissers. Je komt anders niet bij alle schroeven van de deksel
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 05-07-20 om 19:51.

  5. #5

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Vintiem, dank voor je post. Ik heb vorige week alles blaadjes vrijgemaakt, maar heb nog niet in de zekeringboxen gekeken. Dat ga ik nog doen. Moet alleen effe tijd vinden dat te doen. Denk vrijdag pas.
    Tot die tijd sta ik nog open voor evt andere ideeën.

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door hanshoorn; 05-07-20 om 19:52.


  6. #6

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Nog een tip, als je de brede afdekrand onder je ruitenwissers weer terugplaatst maak dan de riggel waar deze in de rubberen ruitafdichting zit gedrukt goed schoon en doe er een beetje siliconenspray op. Scheelt een hoop ergennis 👍🏻
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 05-07-20 om 19:54.

  7. #7

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Vintiem, ook die tip neem ik zeker mee! Dank je wel.

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Nog een tip, als je de brede afdekrand onder je ruitenwissers weer terugplaatst maak dan de riggel waar deze in de rubberen ruitafdichting zit gedrukt goed schoon en doe er een beetje siliconenspray op. Scheelt een hoop ergennis
    Ik had trouwens ook ergens gezien dat er achter het scherm in de wielkast nog een afvoer zit. Dus dan moet de bekleding in de wielkast weggehaald worden. Weet jij of dat klopt?

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

  10. #9

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Mij niet bekend helaas.

  11. #10

    Standaard Re: Na regen diverse storingen, wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Mij niet bekend helaas.
    Ok. Dank!

    Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •