Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Bak wil niet uit stand "P"

  1. #1

    Standaard Bak wil niet uit stand "P"

    Goedeavond.
    Vanmiddag wilde ik weg met mijn rs6 c6 bj.2008. Ik trap op de rem, start....niks nada. Eerst dacht ik "slechte of lege accu". Maar achteraf leek me dat niet ondanks lichte nachtvorst. Accu gemeten met multimedia, 12.8 volt. Moet dus goed zijn.
    Wat mij wel op viel was dat headdisplay aangaf dat de handrem actief was, terwijl ik die nooit gebruik. Na een paar x klooien met de bedieningsknop vd handrem dat opgelost. Handrem ontkoppeld. Weer geprobeerd te starten, niks nada. Toen viel mij de tekst in het headdisplay op, "engage p or n to start". Kan dit te maken hebben met de remlichtschakelaar?
    Ik hoop op jullie tips&trucks.
    P.s. een paar dagen daarvoor brandde het airbaglampje ineens zonder reden. En bleef branden. Ik wilde vanmiddag eigenlijk op pad om dat lampje te laten uitlezen.
    Bvd Ricardo.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bak wil niet uit stand "P"

    Verplaatst naar het C6-subforum, geen C7.

    Volgens mij is dit een vaker voorkomende storing bij de C6, gebruik de zoekfunctie maar eens.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Bak wil niet uit stand "P"

    Goedemiddag,
    Bak vast in stand P, en motor draait niet rond.
    Update: voorwaarden gecheckt om te starten. Contactslot/transmissie controle unit/ module centrale vergrendeling/ remlichtschakelaar/ start relais. Dit zijn de 5 voorwaarden om de motor rond te laten draaien.
    Met multimeter gecheckt of er overal stroomvoeding op kwam/of zit.
    Contact aan en multimeter aangesloten op de stekker van startrelais. Hier zat stroom op, dus alle voorwaarden ervoor geven de stroom vanaf contactslot door.
    Startrelais gebypassed met een stroomdraad. Volià motor draaide rond en sloeg aan. Zekerheidshalve de remlichtschakelaar vernieuwd. Deze zag er verrot uit en rammelde van binnen.
    Startrelais en remlichtschakelaar vernieuwd.
    Audi start weer, versnellingsbak wil weer soepel in alle standen.
    Kosten kleine €30 en een hele middag en avond hoofdbrekens om e.e.a uit te zoeken.
    Fijne dag....die heb ik nu ook weer!

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bak wil niet uit stand "P"

    Goed dat je dat deelt!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •