Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Gordel bestuurderskant blijft biepen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Gordel bestuurderskant blijft biepen

    Hoi,
    Ik heb al en tijdje last van mijn gordel.. Het alarm (biep) signaal gaat geregeld af , terwijl ik hem al aanheb. vermoedelijk en sensor versleten denk ik. Nu wou ik vragen hoe ik deze met vagcom kan afzetten? Ik ben wel nogal een noob betreft vagcom dus graag uitgebreide uitleg aub. Ik heb ook ergens gelezen dat als je de stekker onderaan de bestuurder zetel uittrekt het probleem daarmee ook is opgelost, dus lijkt me best de eenvoudigste oplossing voor mij. Maar ik heb bang als ik deze los maak dat er mischien anderen zaken ook uitvallen gelijk bv zetelverwarming enzo.. ook zie ik maar 1 stekker onder de zetel dus zal het deze wel zijn zeker :-) ?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Gordel bestuurderskant blijft biepen

    Die stekker heeft er niets mee te maken. De gordelsensor zit in het gordelslot, bij de middentunnel. Hoe je de waarschuwing uit kunt zetten weet ik niet.... ik zou er een ander gordelslot in zetten.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel bestuurderskant blijft biepen

    In het gordelslot zit een schakelaartje, na verloop van tijd gaat dat een beetje uitlubberen en krijg je waarschuwingen. Bij mij is via VAGCOM door een mede forumlid tijdens een meeting de waarschuwing uitgezet. De waarschuwing is weg maar dit heeft echter als nadeel dat de handrem bij gas geven niet altijd wordt vrijgegeven, dit werkt namelijk alleen als je je gordel vast hebt zitten en dat wordt dus niet altijd gedetecteerd. Onder de stoel zit een klein stekkertje rechts met 2 draadjes, daar moet je echter wel eerst de stoel voor loshalen want anders kom je er denk ik niet bij. Als je niet het gordelslot wilt vervangen zou je de bedrading onder de stoel kunnen doorverbinden en is het probleem voor altijd opgelost (of alleen het stekkertje eruit halen? Dat moet ik nog proberen...).
    Ik heb ook gelezen dat je het via VAGCOM zou kunnen oplossen, alleen werkt dit bij mij in elk geval helaas niet. Ik kan wel het cijfer in channel 3 veranderen maar het werkt niet. Ben nu zelf aan het twijfelen om toch het gordelslot te vervangen, of de draadjes door te verbinden. Tenzij iemand hier weet hoe het via VAGCOM wel kan werken (pre-facelift)

    Parkeerrem - Automatisch vrijgeven zonder gordel om

    Hierdoor kan je wegrijden, waarbij de parkeerrem automatisch wordt vrijgegeven terwijl je geen veiligheidsgordel om hebt.
    (Standaard moet je gordel om hebben)
    [ 53-Parking Brake ]
    [Security Access - 16]
    25194 pre-facelift / 78713 facelift invoeren
    [Adaptation-10]
    -> [Channel 07] Op 0 zetten
    Bij de facelift zijn er geen kanaalnummers meer en moet er uit een lijst gekozen worden
    Seat belt buckle detection


    https://www.youtube.com/watch?v=_Z_cQM8fJAU

    Laatst gewijzigd door De Grote Boze Wolf; 21-02-21 om 14:30. Reden: verkeerde info gedeeld
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel bestuurderskant blijft biepen

    Hoi, bedankt maatje voor de nuttige info.. Als ik het zo zie denk ik dat ik gewoon het gordelslot ga vervangen... Ik draag toch altijd mijn gordel dus het is niet dat ik last van heb, het is nu enkel ambetant door dat je continu het alarm terugkomt.. nogmaals bedankt voor de info.
    alvast nog en fijne avond groetjes jim

  5. #5
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel bestuurderskant blijft biepen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimson19 Bekijk Berichten
    Hoi, bedankt maatje voor de nuttige info.. Als ik het zo zie denk ik dat ik gewoon het gordelslot ga vervangen... Ik draag toch altijd mijn gordel dus het is niet dat ik last van heb, het is nu enkel ambetant door dat je continu het alarm terugkomt.. nogmaals bedankt voor de info.
    alvast nog en fijne avond groetjes jim
    Laat maar eens weten of het goed is gelukt, of als je nog iets anders bent tegengekomen

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****


  6. #6
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel bestuurderskant blijft biepen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimson19 Bekijk Berichten
    Hoi, bedankt maatje voor de nuttige info.. Als ik het zo zie denk ik dat ik gewoon het gordelslot ga vervangen... Ik draag toch altijd mijn gordel dus het is niet dat ik last van heb, het is nu enkel ambetant door dat je continu het alarm terugkomt.. nogmaals bedankt voor de info.
    alvast nog en fijne avond groetjes jim
    Ik had eerder gedeeld dat je channel 3 op 0 moest zetten ipv 1, ben er nu achter dat de kanaal 7 op 0 moet zetten.
    Vandaag geprobeerd en het werkt, kan gewoon wegrijden en de elektrische handrem gaat er altijd af bij gasgeven, met en zonder gordel.
    (die heb ik altijd wel om, maar de schakelaar in de sluiting heeft kuren)
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel bestuurderskant blijft biepen

    Hallo Kees,

    Ik heb de waarschuwing ingesteld op de USA-instellng: dan piept ie in het begin 5 keer en blijft erna stil. Mijn gordelschakelaar maakt af en toe geen contact. Dus de combi tussen wat De GBW schrijft en dit is misschien handig. De details weet ik zo niet meer, maar met VAGCOM dus.

    groeten Henk

    EDIT: ah gevonden, staat ook op dit forum: als 2e post:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ut-gordel.html
    Laatst gewijzigd door panthouse; 25-09-21 om 10:36.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •