Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Luchtvering voorkant zakt langzaam

  1. #1

    Standaard Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Hallo, ik ben een vers forumlid en heb gelijk al een vraag.
    Na 500000 in een A2 te hebben gereden vond ik het tijd voor een dubbele rij met cilinders. Het is een S6 2.4 uit 2006 geworden.
    Superbak en stuurt na 200000 nog strakker dan een nieuwe Landrover die ik ooit kocht.
    Omdat ik niet bang ben om af een toe aan een auto te sleutelen is mijn oog gevallen voor deze A6 avant.
    Ik wist dat deze na een paar uurtjes te hebben gestaan langzaam aan de voorkant door z'n luchtvering zakt.
    Aan beide kanten zakt de auto even ver weg. Mijn vraag, zou er toch een balg lek zijn of moet ik meer in de richting van het verdeelblok bij de compressor kijken?
    De schade valt dus gelukkig mee en nadat de auto is opgepompt, hoeft de compressor niet continue te werken maar zou het wel graag willen oplossen.
    Heeft iemand dit al eens eerder mee gemaakt?

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Welkom. En dat zijn foto's ook!
    'S6 2.4 uit 2006' : Freudiaanse verschrijving ?
    Veel plezier op het forum en met de auto!

    Ik helaas geen tips voor de luchtvering.

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.310
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    De luchtbalgen inspuiten met zeepsop, eventueel ook de koppeling.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Tja deze verschrijving staat ook op mijn nieuwe kenteken -_- . In Nederland rijden er genoeg 5.2 versies rond maar nog niet veel deze 2.4 gezien.

  5. #5
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Maar welke is het nu?
    A6 2.4 6 cilinder (was die er nog in 2006)
    A6 4.2 8 cilinder
    of de heule dikke
    S6 5.2 10 cilinder


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Dit heeft niets te maken met VAG-COM, verplaatst naar het C6-subforum. SVP voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Ik denk in Duitsland nog wel in 2006. Net vers over de grens gereden.

    Je ziet net nieuw hier. Thnx!
    Laatst gewijzigd door tom; 22-12-20 om 21:01.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franschg Bekijk Berichten
    Ik denk in Duitsland nog wel in 2006. Net vers over de grens gereden.

    Je ziet net nieuw hier. Thnx!
    Hier ben ik dan weer. Ik ben hier rond 2021 begonnen ivm wegzakken luchtvering RV. Ik had telkens weinig tijd dus stelde reparatie uit. Begin dit jaar eens uit laten lezen. De luchtbalg bleek lek RV. Nieuwe luchtbalg laten plaatsen bij de garage. Hij zakt nu nog harder. Sterker nog, na een dag begint ook LV en nog 2 dagen later begint RA weg te zakken. LA blijft gek genoeg op peil. Ook maar nieuwe compressor en luchtverdeelblok geplaatst. Ook direct gecheckt qua afdichting en de nippels op verdeelblok en luchtbalg gelijk voorzien van nieuwe rubber ringen. Alles uitsluiten nietwaar. Jullie zullen het niet geloven maar de auto zakt na al deze ingrepen nog harder, waarvan de nieuwe luchtbalg het eerst op de wielkasten staat. Gisteren bleven de groene en gele indicatie lampjes continu branden en wilde de auto niet meer omhoog. Heb het rechter relais (onder de motorkap RV bij schutboard) vervangen maar helaas…. Ik twijfel of ik de lucht ventielen nu ook moet vervangen. Deze houden de balgen nl op zo’n 3,5 bar. Jullie begrijpen dat ik het uitlezen en inlezen bij de audigarage ook aardig zat begin te worden. Absurde prijzen maar daar weten ze uiteindelijk ook niets. Ik woon Epe. Mocht er een handige Harry in de buurt wonen met de oplossing dan graag. Hoeft uiteraard niet voor niets.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #9
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Klinkt alsof er terugslag ventielen niet meer helemaal jofel zijn en dan alles via een lek (RV?) Weglekt.. dus ja de volgende slag is idd ventielen vervangen, totdat echt alles vervangen is. Hoe zit het met de lekdichtheid van het Luchtreservoir (13) in achterbak?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 12-03-23 om 15:45.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  11. #10
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Aardig complex systeem, maar daar was je waarschijnlijk zelf ook wel achter nu! Ik heb zelf een A6 C6 Allroad uit 2006 gehad en heb nu een A6 C8 met luchtvering en ben dr wel huiverig voor.

    Wat voor storing geeft ie überhaupt bij uitlezen?

    Ventielblok is rond de 100,- te kopen ..

    https://www.ilcats.ru/audi/?function...30&language=en

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 14-03-23 om 10:08.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  12. #11

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Klinkt alsof er terugslag ventielen niet meer helemaal jofel zijn en dan alles via een lek (RV?) Weglekt.. dus ja de volgende slag is idd ventielen vervangen, totdat echt alles vervangen is. Hoe zit het met de lekdichtheid van het Luchtreservoir (13) in achterbak?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Dank voor je reactie Robby70.
    Ik ga ervan uit dat als je van het luchtreservoir afblijft daar ook niet het probleem zit. Ik heb een garage gevonden die per kant mijn auto gaat uitlezen en het euvel hoopt te vonden. Wellicht is het toch de hoogte sensor RV die aan zijn einde is. Hopelijk is woensdag het probleem gevonden en opgelost.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franschg Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie Robby70.
    Ik ga ervan uit dat als je van het luchtreservoir afblijft daar ook niet het probleem zit. Ik heb een garage gevonden die per kant mijn auto gaat uitlezen en het euvel hoopt te vonden. Wellicht is het toch de hoogte sensor RV die aan zijn einde is. Hopelijk is woensdag het probleem gevonden en opgelost.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het probleem is gevonden. Na het plaatsen van een nieuwe luchtbalg bleek de auto nog sneller te zakken. Compressor gereviseerd, nieuw verdeelblok, alles uitgelezen en afgeperst. Tja, je checkt natuurlijk niet je luchtbalg want deze is nieuw. Toch maar gedaan en wat blijkt, vernieuwde luchtbalg van Aerosus lek. Omgeruild voor een andere maar de auto bleef zakken. Nog alles weer gecontroleerd maar wat bleek, de tweede nieuwe luchtbalg van Aerosus bleek ook lek. Het is gewoon troep!! Het gekke is ( na de foto’s toegestuurd te hebben met bewijs) dat ze de luchtbalg eerst gaan inspecteren voordat ik mijn geld terug krijg. Nee, ik sta voor mijn lol 3 weken op de brug bij de garage. Toen maar een luchtbalg bij Winparts besteld. Klaar is kees. Dus zo makkelijk kan het zijn. Ik wil maar zeggen, de oorzaak is vaak eenvoudig maar de troep die er wordt verkocht jaagt je op kosten. Uiteraard zijn de garage kosten voor mij, want Aerosus levert nl gegarandeerd kwaliteit luchtbalgen. Wat een K*T bedrijf. Koop nooit iets bij Aerosus!!!! Ook al lijkt het qua prijs heel aantrekkelijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Luchtvering voorkant zakt langzaam

    Tja daar denk je inderdaad niet aan als t nieuw spul is! Zal wel te lang op de plank hebben gelegen of zo. Fijn ieder geval dat t opgelost is.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •