Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Hoi,
    Weer en probleem gevonden maar dan nu in de koffer ruimte.. Ik merk op dat mijn binnenste achterlichten gecondenseerd geraken.. Ik heb de koffer open gedaan en bij het openen en sluiten hoor je het water sijpelen) heb dan de gevarendriekoek losgemaakt en dan de beklededing (2 platte vijzen 1 links en 1 rechts) zodat ik aan de binnenste achterlichten kon.. Heb deze losgemaakt en er zat geen water in enkel condens.. Heb deze gedroogd met en haardrogen. Terwijl de achterlichten nog aan het drogen waren heb ik dan de 2 lampen losgemaakt die onderaan de kofferruime links en rechts zitten ( platte schroevendraaier ertussen en ze komen zo los) en dan de koffer en aantal keren open en dicht gedaan en beetje per beetje kwam het water eruit langst de gaten waar de lampjes zitten. Uiteindelijk alles eruit gekregen en dan waren de binnenste achterlichten reeds terug droog en heb ze dan terug ingebouwd en de 2 interieur lampjes die links en rechts zitten ook terug ingestoken. Nu zijn we 1week verder en natuurlijk weer hetzelfde probleem. Als je de koffer opendoet hoor je het water sijpelen, en bij het sluiten van de koffer zie je wat water wegdruppelen dat onder de plastic bekleding zit. Nu is de vraag hoe los ik dit permanent op ? Heb ook geen flauw idee hoe het water er inkomt , vermoedelijk door en verduurde afdichting van de koffer denk ik . De ruiten sproeier kan bijna niet aangezien ik deze nooit gebruik achteraan.. Iemand die hier al ervaring mee heeft gehad en een oplossing voor weet?
    Groetjes jimmy

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Is het met zekerheid water? Geen ruitenwisservloeistof? Probleem ken ik niet bij de C6.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Probleem ken ik wel. Heb het ook wel eens gehad bij mijn vorige C6 Avant. Kwam bij mij omdat de binnenste achterlichten die in de klep zitten, niet goed in de klep zaten en er door de kiertjes water naar binnen liep tijdens regen. Misschien dat dit bij jou ook het geval is. Even goed nakijken en opnieuw terugplaatsen en goed checken of de units goed op hun plek zitten.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    De lampen steken goed hoor... ik heb deze 1jaar geleden vervangen en nooit last gehad van water in de koffer (gedeelde dat open en dicht gaat) is nu juist begonnen sinds 2 weken geleden, ook zit er geen water in mijn units enkel condens dat veroorzaakt wordt door het water dat in de koffer zit. Ruitenvloeistof kan ook niet aangezien ik deze nooit gebruik , en bij het ledigen van het water ook duidelijk zichtbaar dat het gewoon water is en geen ruitenvloeistof..

  5. #5
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.289
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Panorama dakje misschien.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    In de achterklep zitten afwatering gaten voor de condens, zijn die goed open.
    Het doorzichtig kunststof van de achterlichten zit gelijmd op de unit, dat kan ergens een stukje los zijn waardoor er water in het achterlicht kruipt.
    Als je de klep opent loopt het water eruit en komt tussen de plastic bekleding en de klep, sluit je de klep weer dan loopt dat water misschien de kofferbak in.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Je kan kijken of er van buitenaf water in komt, door met een tuinslang er overheen te spuiten en kijken of het ergens erin komt.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Heb ik ook gehad bij een C6 Avant.
    Kwam inderdaad door foutieve montage achterlicht-unit.
    Had daardoor ook problemen met slot van de klep en dus alarm-issues.
    Compleet verroeste slot vervangen (hetgeen ook vol vocht zat) -> alarm problemen opgelost.
    Tevens gewoon enkele 3mm gaatjes geboord in de onderkant van de klep.
    Nu inmiddels jaren verder en nog steeds probleemloos

  10. #9
    harmjanr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Ik had dezelfde problemen met mijn C6 Avant. Na de wasstraat stroomde het water eruit bij de lampjes in de kofferklep.
    Bij mij was het de afdichting van de ruitenwissermotor. Na vervanging was de grootste lekkage verholpen, echter lekte het nog steeds wat naar binnen via het afdichtingsrubber van het derde remlicht.

    Deze ook vervangen, nu is alles weer netjes waterdicht.

  11. #10

    Standaard Re: Water in koffer (gedeelte dat naar boven gaat bij openen) Avant

    Bij mij ook derde remlicht... staat in veel andere forumberichten ook!
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •