Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

  1. #1

    Standaard Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

    Dag Audiforum!

    Ik heb van de week een hele gave tweedehands Audi a6 c6 quattro 3.2 s-line gekocht.
    Hij Rijd super! Maar ik kwam er net bij het tanken achter dat ik hem niet (100) 1/1 vol krijg.
    Ik ben langs twee tankstations gegaan om het te proberen maar het lukt echt niet om hem voller te krijgen.

    Contact gehad met de vorige eigenaar en die zegt dat de tank al leeg was bij de laatste 25% op de meter. Ze hebben toen de "sofware" aangepast zodat hij pas echt leeg is bij 0% van de meter... Nu lijkt mij dat niet de juiste oplossing en ben ik bang dat de meter stuk is of niet goed werkt. Indicatie geeft ook aan dat ik +/- 600km kan rijden, neem aan dat dat met snelweg gebruik en 80L wel 800+ kan zijn?

    Ik heb ook gehoord dat bij quattro's een pompje tussen te tank zit om brandstof over te pompen. (niet zeker of dat klopt)
    Kunnen jullie mij misschien vertellen wat ik hiermee kan? Tank ik wel 80L maar klopt de meter niet?
    of is de meter stuk?

    Groet, Jesse! Thanks alvast
    Laatst gewijzigd door jxerot; 14-01-21 om 17:24.

  2. #2

    Standaard re: Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

    Niemand een idee?

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

    Volgens spritmonitor verbruikt je auto ongeveer 11,3 l/100 dus dan ga je die 800 niet halen. Ik denk dat je meetsysteem inderdaad stuk is. Misschien je vlotter in de tank?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #4

    Standaard Re: Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

    Dan denk ik dat het oke is.. Ik kan ongeveer 600km rijden met de auto.

    De vorige eigenaar zei dat de auto voorheen net voor het rode streepje al uit viel en dat ze met software dat aangepast hebben naar leeg bij de rode R.
    Klinkt wel logisch maar toch vreemd!

    tank.png

    Ik vraag mij af of er meer A6 C6 Quattro bestuurders zijn die stil kwamen te staan "zonder" benzine net boven het eerste rode streepje.

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

    Geen antwoord op je vraag maar wel een tip hierover: pas op met over-vullen van de benzinetank. Stoppen met tanken nadat de pomp voor de eerste keer afslaat, zoals in het boekje staat, anders loop je het risico dat bij wegrijden en in bochten benzine in het actieve koolfilter in het dampafzuigingsysteem komt en daar kan dit niet tegen. Dit leidt tot verstopping, slecht lopen, motorlampje aan, defectcodes en een dure reparatie. Maar mss was dit al bekend.....

    Bij de 4 Audi’s die ik tot nu toe heb gehad waren de benzinemeters overigens altijd spot-on.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Standaard Re: Tank gaat niet voller dan 3/4 - quattro 3.2

    Goede tip! dat wist ik inderdaad niet. Volgende week heb ik een afspraak bij de garage, zal vragen of zij hier wat vanaf weten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •