Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Startvolume radio

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Startvolume radio

    Hallo Allemaal,

    Vandaag de eerste rit gehad in m'n 'nieuwe' A6, welke ik later nog zal voorstellen.
    Voor nu heb ik een uitdaging en na het zoeken op dit mooie forum heb ik helaas nog geen oplossing gevonden.
    In de A6 van 2005 zit een Basis 2G MMI wat ik op internet vond als benaming. De volume van de radio staat standaard op 0 als ik in de auto zit. Na het starten reset dit zich automatisch naar een normaal radio volume. Dit een paar keer geprobeerd met verschillende instellingen in het menu aan te passen, maar iedere keer als ik de auto stil wegzet, start deze later weer op met een veranderd volume. Dat volume is overigens wel altijd hetzelfde.

    In het kort: Hoe kan ik na het starten van de auto het volume op dezelfde stand houden als voor het afzetten van het contact?

    Alvast bedankt voor het meedenken!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Startvolume radio

    Beste K3V1N en anderen die hierdoor geirriteerd zijn geraakt,

    Dit was gelijk mijn eerste irritatie op mijn A6 C7 bij de aankoop. Ik dacht, dit kan je ergens wel instellen in de instellingen, maar dat kan dus niet. Ik heb veel blogs nagelezen, waaronder de Engelse en Amerikaanse, maar conclusie is dat dit helaas niet gaat op een Audi! eEcht ongeloofelijk he?

    Het MMI-systeem blijkt gekoppeld te zijn aan de radio of media.

    Dus kortweg of workaround: je start je auto en klikt gelijk op de mute knop van de media en thats it! Echt imbeciel van Audi om zoiets raars te bedenken.

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Startvolume radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiek Bekijk Berichten
    Beste K3V1N en anderen die hierdoor geirriteerd zijn geraakt,

    Dit was gelijk mijn eerste irritatie op mijn A6 C7 bij de aankoop. Ik dacht, dit kan je ergens wel instellen in de instellingen, maar dat kan dus niet. Ik heb veel blogs nagelezen, waaronder de Engelse en Amerikaanse, maar conclusie is dat dit helaas niet gaat op een Audi! eEcht ongeloofelijk he?

    Het MMI-systeem blijkt gekoppeld te zijn aan de radio of media.

    Dus kortweg of workaround: je start je auto en klikt gelijk op de mute knop van de media en thats it! Echt imbeciel van Audi om zoiets raars te bedenken.
    Als ik mij niet vergis kan je dit aanpassen in het verborgen menu wat je kan vrijschakelen met vagcom/obd11. Het is het zogeheten “engineering menu” of “green menu”.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •