Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Control unit gearbox defect?

  1. #1

    Standaard Control unit gearbox defect?

    Beste audi liefhebbers, ik sta momenteel met pech in Oostenrijk.


    Tijdens het rijden is de cruise control van mijn A6 uit 2006 uitgevallen en de ABS lampje is gaan branden, ook merk ik dat de vermogen minder is geworden. Na een uur stil gestaan te hebben bij een tankstation wilt de versnellingspook nog wel bewegen maar de auto gaat niet in ze versnelling.


    Nu is het zo dat ik bij de dealer langs ben geweest en die vertellen me dat de control unit van de automaatbak vervangen moet worden maar ze weten het niet zeker, het kan ook zo zijn dat de bak zelf niet meer goed is. De control unit (regelapparaat) kost 1800 euro en dan nog eens arbeid..

    Ook moet ik wel er bij melden dat als je de auto paar uur met rust laat dat alles opeens weer normaal functioneert maar voor even en dan kan je weer niet in de versnelling.

    Heeft iemand hier ervaring mee met de zelfde situatie? en is het opgelost na het vervangen van de control unit?
    Laatst gewijzigd door adem37; 08-07-21 om 20:34.

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Control unit gearbox defect?

    Nooit zo'n zelfde beschrijving van een probleem gelezen hier op het forum. Het lijken diverse problemen die ogenschijnlijk niks met elkaar te maken zouden moeten hebben. Misschien goed het type te vermelden en welke bak het betreft? Electronica doet raar als de massa of stroomvoorziening verrot zijn.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Control unit gearbox defect?

    Waarschijnlijk FWD, dus Multitronic. Ja, dan kan best de bak-ECU overleden zijn.
    Laatst gewijzigd door tom; 08-07-21 om 21:32.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Control unit gearbox defect?

    Heel vervelend, deze situatie.
    Je hebt een Multitronic bak neem ik aan? Heeft de dealer je de foutcode(s) gegeven? Anders blijft het wel heel erg gissen.
    Dat de control unit dit probleem veroorzaakt, lijkt me nogal een gok.
    Begrijp ik het goed dat je eerste probleem is dat de pook niet meer bewogen kan worden, dus in P geblokkeerd is? Er is een mogelijkheid om hem mechanisch te ontgrendelen, dat zit onder de asbak, staat in het instructieboekje beschreven. Dan kun je misschien toch rijdend thuiskomen.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: Control unit gearbox defect?

    betreft een multitronic inderdaad.

    De pook zit niet vast die kan je bewegen maar de auto beweegt bijvoorbeeld niet als je de pook in D,R of S plaatst.
    Laatst gewijzigd door adem37; 09-07-21 om 07:38.


  6. #6

    Standaard Re: Control unit gearbox defect?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adem37 Bekijk Berichten
    betreft een multitronic inderdaad.

    De pook zit niet vast die kan je bewegen maar de auto beweegt bijvoorbeeld niet als je de pook in D,R of S plaatst.

    OPGELOST!

    De gok genomen en de control unit laten vervangen, auto werkt weer zoals het hoort.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •