Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: C6 Prachtbak maar ...

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200 Bekijk Berichten
    Toch een beetje een oliediscussie ......
    Dit slaat nergens op, Valvoline is een premium merk dat aan de hoogste eisen voldoet, maar ja gelukkig is iedereen vrij om zijn keuze te maken....

    Zo zie ik dat niet valvoline hadden ze in blikken bij de gamma, koste ook geen drol en dat de action het verkoopt zegt al genoeg. Zeker geen premium merk.
    Discussie of niet, het moet wel kloppen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zo zie ik dat niet valvoline hadden ze in blikken bij de gamma, koste ook geen drol en dat de action het verkoopt zegt al genoeg. Zeker geen premium merk.
    Discussie of niet, het moet wel kloppen.
    Dit noemen we drogredenen

    Er is geen enkele vaste relatie tussen het "imago" van retailers en de (kwaliteit) van de merken die ze voeren.
    Ik heb bij de Gamma ook Castrol gekocht, bij de Action ook dure Helix en lang geleden bij de Hema, Hema olie - die toevallig Castrol volsyntheet bleek te zijn
    (na een analyse door een kennis die destijds bij Intertek werkte).
    Kendall heb ik ook wel per vat gekocht met een ander merk erop, scheelde meer dan de helft .... money talks, zeker in de oliewereld.
    Jij laat nu het bewijs zien dat er een relatie is tussen imago van een product / retailer en de prijs (of die nu hoog of laag is).

    Iedereen zijn voorkeur hoor en respect voor keuzes, maar niet slap gaan kletsen over een van de oudste "A" merken olie.

    (Ik heb geen belang of aandelen in Valvoline hoor .....)

  3. #23

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...



    Ik snap dit topic.

    Heb exact 5 jaar een c6 gereden. Elke KM een genot, maar inderdaad kent dit model z'n problemen. En dat is iets dat me toch wel tegenvalt bij een premium merk als Audi.
    Sowieso moest ik al goed zoeken bij aankoop:
    - Geen 2.0 TFSI, want olieproblemen
    - Geen 2.4, want multitronic
    - Geen 3.2, want kettingproblemen
    etc etc

    Uiteindelijk is het een 2.8 geworden, met tiptronic. Maar dan evengoed nog helaas het stuurkolom probleem, kapotte airco en aan het einde ook wat gedoe met olieverbruik geloof ik. Vond 'm ook aardig banden vreten als ik eerlijk ben.

    Ik durf wel te zeggen dat ik er niet zomaar nog 1 zou kopen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #24
    KoosV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    Als een A6 C6 koopt moet er een goed sluitend onderhoud-geschiedenis bij zitten.
    Misschien iemand meenemen die er verstand van heeft.
    Kijk verder naar de staat buiten en vooral ook binnen. Verder moet je bij deze auto’s ook een beetje geluk hebben. Wij hebben met onze 2.0TFSI uit 2010 eigenlijk geen problemen. We hebben hem nu iets meer dan een jaar.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    M.b.t. olieverbruik van de 2.0 TFSI; het is het oude type blok, met distributieriem ipv ketting. Zijn betrouwbaarder, maar niet bulletproof. Neem een kijkje op de site van hartog tuning, staat ook eea over.
    Als toevoeging: de deursloten, willen ook wel eens stuk gaan.
    Laatst gewijzigd door Toni01; 31-01-22 om 00:01.


  6. #26

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris A6 Bekijk Berichten
    Heren,
    Ik zou graag jullie mening willen weten.
    Zou jij met de kennis van nu en de problemen die de afgelopen
    jaren zijn voorgekomen bij je C6, nog eens hetzelfde "fout" maken ?
    Die vraag komt me bekend voor, ik kom uit een Audi A6 Avant C5 (360.000km) waarbij de 1.9TDI zeer probleemloos was en veel zuiniger, terwijl ik met de C6 avant 2.0TDI alleen maar problemen heb. Daartegenover staat dat de C6 gebouwd op Audi platform een waanzinnige wegligging heeft en remt als een idioot. Ik wil zeker nooit meer terug wil naar de C5 wegligging van een Volkswagen Passat stationwagon, met name de achterophang.

    Mijn C6 irritaties (nu tot 320.000km):
    - reeds 3 van de 4 deursloten vervangen
    - lekkend derde remlicht vervangen
    - lekkende waterpomp vervangen (moet blijkbaar bij elke distributiewissel)
    - lekkende koelvloeistof aansluiting vervangen (plastic!)
    - lekkende koelvloeistof manifold vervangen (plastic!)
    - dubbelmassavliegwiel vervangen elke ~150.000km
    - slechte pompverstuivers, enkele vervangen
    - Hella reflector van xenonlampen verpulverd
    - DLR en stadslicht gloeilampen vaak vervangen
    - achterveren vervangen (heb je speciale Audiklemmen voor nodig die geen ene garage heeft)
    - achterbank is niet handig voor 3 mensen/kinderen
    - Audi multimedia met CD's en radio met FM (geen DAB mogelijk), iets anders worden dure opties
    edit:
    - Balansas oliepomp (bij mij gelukkig nog heel, maar voor hoelang, voelt alsof ik in een tijdbom rij!)
    - Achterruiterwisser slangetje (heeft bij mij nog niet gelekt, maar voor hoelang, dadelijk ook alle MMI units vervangen?)
    - Terugroepacties voor C6 lijkt VAG groep niet te kennen (helaas is dit forum een uitkomst, anders is het gissen)

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door wilddreamer; 06-02-22 om 13:30. Reden: Wel irritant, maar mij nog niet overkomen bijgevoegd
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  7. #27
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wilddreamer Bekijk Berichten
    - Audi multimedia met CD's en radio met FM (geen DAB mogelijk)

    Groetjes
    Mijn 2007 exemplaar had af fabriek DAB. Heb ik nog ergens liggen want heb ik laten vervangen door een aftermarket DAB+ unit want daar hebben we in NL wel wat aan.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Mijn 2007 exemplaar had af fabriek DAB. Heb ik nog ergens liggen want heb ik laten vervangen door een aftermarket DAB+ unit want daar hebben we in NL wel wat aan.
    Apart zeg, mijne is pre-facelift 2008 en Duitse import met R-line interieur en Bose, maar mijn radio band in MMI 2G geeft alleen FM, MW en LW. Mijn avant heeft achter ledlampen dus het is echt de latere serie in de pre-facelifts.
    Nu ik in de Duitse handleiding kijk staat bijvoorbeeld AMI uitgelegd als optioneel (heb ik helaas ook niet) maar er staat gewoon DAB beschreven alleen met een * die uitlegt dat niet alle zenders blabla. Niks als optioneel of zo. Maar dat betekent dat mijn C6 dus eigenlijk ook DAB moet/kan hebben... daar kan ik nog wel induiken, maar zoals je zegt. Tegenwoordig hebben ze het DAB+ verzonnen. Wel jammer dat die aftermarket dingen zo mega duur zijn, maar bedankt voor de TIP!
    Laatst gewijzigd door wilddreamer; 06-02-22 om 12:29.
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  10. #29
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: C6 Prachtbak maar ...

    AMI en DAB zijn wel degelijk opties geweest. Er wordt voor elk model maar 1 instructieboekje gemaakt waarin alles beschreven staat. Dat wil dan niet zeggen dat al die opties ook daadwerkelijk in de auto zitten.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •